Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2014. április 11., péntek

Erről is, arról is


Ez itt egy szív alakú pompon készítő készlet. Haza akart jönni velem. Már a metrón alaposan tanulmányoztam, itthon rögtön ki is próbáltam.


Ez így nem jó,


 harmadszorra sikerült valamiféle pompont készítenem, de nem szív alakút. Még párszor neki kell futnom, de az nem ma lesz. Ez japán készlet, valószínű, hogy megtalálható a "jutubon" a használata. Ott is megnézem.


Tündéri kis falumban már tehenek is legelnek, no és ide kellett nekem a liba gomb, ezért is mentem a West End Citybe és ott is a Varrógépcentrumba. Volt:


Felhívnám a figyelmet a csirkére! Mindenképp be fogom építeni a munkába, mert csuda vicces. Szerintem a liba is. Mivel tudtam, hogy a boltban csoda dolgok vannak, időt szántam körülnézni, érdeklődni: ez mi?, ez mi?, az eladó meg jókedvűen magyarázta. Nagyon sokféle, a munkát megkönnyítő dolog van, ilyen pl. a derelyevágóra hasonlító penge éles vágószerszám. Ezt egyszer meg kell vennem. De ehhez elengedhetetlen a vágásmentes felület a szabni való anyag alá, mert anélkül feldarabolódik még az asztal is. Ezek együtt meg már sok pénz. Majd..., és ilyen volt a pompon készítő, ami ugye nagyon kell. Vettem még Victoria stílusú gombokat:



éééés fonalat. Hát ez jó! Pótlásnak ha nincs DMC, akkor megkeressük az Anchor megfelelőjét, de ha az sincs, akkor most először megtaláltuk a Mouliné készletből ugyanazt a színt. Most már ember legyen a talpán aki az asztalamon kirakott fonalakon el tudna igazodni rajtam kívül! A Mouliné fonálból vettem egy szép színátmeneteset és hosszan goldolkoztam azon, hogy ezt rendszeresen venni kellene, mert csak 180 Ft, a DMC 250 Ft-os árához képest és nagyon jó, hogy könnyen húzom ki a csomagolásból azt a hosszúságot ami kell. Hátrány, hogy a maradékot nehéz visszaszuszakolni, vagyis lehetetlen.


Eszterházi fondant. Maradt még, ez ugyanis nem romlik meg. Két kiskanál instant kávét kevertem össze először forró vízzel, utána összeforraltam a fondanttal és így csurgattam a krémes levelestésztából sütött tetejére, amit most előre felvágtam derelyevágóval. Ugyanis ezt én sütés után nem tudom darabolni. Először vettem por alakú Dr. Oetker krémes port. Jó és sokkal könnyebb volt a sütit elkészíteni, mintha én főztem volna a krémet. Erre kerül a tejszín és a tetején a két harapásnyi kávés cukor. Csúnya, de finom.


A maradék tésztára füstölt sajtot reszeltem. Ez is lett, az is lett.

Helló, helló! Kérem a sok nézelődőt írjon megjegyzést!

13 megjegyzés:

Palkó 2014. április 11. 19:08  

Gazdag ez a bejegyzésed megint! :)
- a tündéri kis falu nagyon szépen alakul, és a gombok tényleg szuperek! Egyszer nekem is el kell látogatnom ebbe a boltba!
- a Madeira fonal-tippet köszönöm, sokkal olcsóbb, hiszen 10 m, a DMC meg csak 8...
- a sütikre pedig csorog a nyálam... :)))
- a pompom-készítőn elgondolkoztam... aztán feladtam. Azért majd mutasd meg, ha sikerült!
Szép hétvégét kívánok!

Unknown 2014. április 11. 19:40  

Igen, A Madeira valóban 10 méter és keresek is az interneten átváltó táblázatot.
Szép hétvégét!

Rita 2014. április 11. 21:28  

Erős jellemre, és nagy lelkierőre vall, hogy a még metróban nem kezdted el a pompomkészítést:D!

Tetszik, hogy a gombhoz tervezed a kabátot, akarom mondani a hímzést!:) A kedvenceim az ékszergombnak kinézők.

Most hirtelen, a teljesség igénye nélkül ennyi...

Unknown 2014. április 11. 21:33  

Hát ez jó! De tényleg: mert már a metróban szívesen elkezdtem volna...

Unknown 2014. április 11. 21:41  

Amúgy nem a gombhoz terveztem a kabátot, hanem fordítva. Volt a hímzés és kívánta ezt a megoldást.

Tündérke 2014. április 11. 21:51  

Nagyon szépek a gombok, muszáj lesz benéznem abba a boltba nekem is ;)

Én a megmaradt Madeira fonalat a tetejéhez szoktam hurkolni jobb híján...

A szív alakú pompomra kíváncsi leszek :)

Névtelen,  2014. április 11. 23:13  

Hű, mennyire élvezetes a kincsbeszerző körutadról olvasni, meg nézelődni a beszerzéseid közt! :)Az összes gomb-állatka nagyon vicces! A hímzésed meg egyenesen: hűha!
A sütikre nem is reagálok, csak annyit, hogy ez provokáció! Még jó, hogy késő este van, nem rohanhatok el bevásárolni...
Szív alakú pompomról elképzelni se tudom, hogy lehet kivitelezni.
Brigi

Unknown 2014. április 11. 23:23  

Brigi: késő estig dolgozol. Ha időd engedi csak úgy, kérdezz és érdeklődj kedvedre egy ilyen boltban.Kikapcsolódás. Külön köszönet a megjegyzésedért ebben az időpontban. Pihenj ennél sokkal többet!

Fáni 2014. április 12. 8:28  

Nagyon szépen alakul a falucskád.
Ebbe a gombos boltba muszáj benéznem, nagyon irrrrigy vagyok. Az a baj, hogy ritkán jutok el Pestre, de talán a nyáron lesz rá alkalom.

gromine 2014. április 12. 11:20  

Nagyon szépen alakul a falu. ..a gombok..szebbnél szebbek..

Vera 2014. április 12. 21:58  

lehet hogy nekem is kell "Hellózn"...?
Egész jók ezek a pomponok!meg a díszek is jók... Legközelebb megnézem a boltba ezt a fonalat én is...Bár annyi fonalam van.... ezeket is el kell varrni...

Zsimama 2014. április 13. 16:31  

Nagyon szép lesz az álom falvad! És milyen jópofák azok a gombok. Vidéken alig, vagy egyáltalán nem is lehet kapni ilyen szépeket.

xJuDesign 2014. április 14. 11:22  

Nagyon helyesek az új beszerzésű gombocskáid :) És a farkasfog-Madeira kép is jó:))))) alapanyagokból soha nem elég:)
A kis falu nagyon szépen alakul, szaporodnak a tanyasi állatkák;)