Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2014. szeptember 15., hétfő

Textilrózsák, habos mákos


El lehet a rózsakészítéssel vacakolni órákig. Összeöltögetni, feltekerni még könnyű, de rögzíteni alul, hogy a közepe biztos ne csússzon ki, ahhoz nagyon kell figyelni. A szaténból készültek nagyon szépek! Érdekes, hogy az egyik piros alá tettem csipkét, azt remélve így még bájosabb lesz, de nekem jobban tetszik ami csak magában van. Készítettem, hogy felhasználjam a kis szatyrokhoz, de egyikhez sem illett:



Marci cicám segít. Ha hozzászólok dagaszt a mancsával és tetszőlegesen húzza formára az anyagot a karmával. Hagyom, nem tud ártani.
Szegénykémnek beteg a füle. Kitisztítottam fülpucolóval, de még utána is lehúzta a fülcimpáját. Még jó, hogy Vera mondta szerinte ez fülatka. Ma elmentem állatorvoshoz, elmeséltem a tüneteket. Az bizony. Kaptam cseppeket, 3150 Ft-ot fizettem érte és megrendeltem a kullancsnyakörvet is. A rendelőben mindig csak a 6500 Ft-os van, én kértem a fele áron kaphatót. Az nincs, azt már tavasszal is meg kellett rendelni, értesítenek ha megérkezik és akkor megyek érte. Nekem három kell és nem mindegy mennyi.


Tudom, hogy ezt a sütit már mutattam, de annyira csinos, hogy most lefényképeztem a készülés menetét is. Vajon pirítok kalácsot és közben egy narancs héját és egy marék mazsolát beledobok cukros vízbe és 5-10 percig főzöm, majd lecsepegtetem.. 10 deka mákot 8 deka cukorral 1,5 deci tejben főzök 10 percig és ha kihűlt 3 deci felvert tejszínnel keverem el. Egy kalácsra egy evőkanál habos mákot teszek, rá a másik kalácsot és végül a tetejére az összes maradék habot, majd a mazsolát, narancshéjat.



Csini és nagyon finom. Én a leírt adagok dupláját vettem. Ez egy karácsonyra kitűnő ünnepi süti is lehet.
Annyit fűznék még hozzá, hogy ha a főzött narancshéjat hagynám kihűlni, száradni, az a kandírozás. De mi jobban szeretjük ezt puhán, szerintem a mazsola is jobb így...., ebben az esetben.

8 megjegyzés:

Vera 2014. szeptember 15. 20:10  

Itt... ni...
Mikor a blogbejegyzést készítettem, apának megint eszébe jutott hogy füvet kell megint nyírni, mert a friss eső miatt, megint napokig nem lehet majd füvet vágni...És igaza is lett, mert mire bezárkodott meg elpakolt, el kezdett esni... HURRÁ: már olyan régen esett...persze ez vicc...hogy régen esett
Szépek a táskáid... meg a süti is... már a nézéstől is hízom .
Hogy a többiek hol vannak nem tudom... talán a bányában dolgoznak....
Ha egy állatnak van rühje, a többi is elkapja, legyen az macska, vagy kutya...
Szép estét!

Unknown 2014. szeptember 15. 20:21  

Háhá! A bányából elő kell csalogatni őket.
Hát igen, füvet vágni nálunk is kellene, mert ez a sok eső annak tényleg jót tesz.
Rüh: először találkoztam vele, örülök, hogy gyógyítható! Ha bele gondolok: borzalmas lehet az állatnak.

Rita 2014. szeptember 15. 22:13  

Szépek ezek a rózsák. Nagyon nehéz lehet ilyen csúszós anyagból varrni.

Unknown 2014. szeptember 15. 22:16  

Hurrá! Örülök Neked. Azt hittem befagyott a blog. Igen, nehezebb,de nem sokkal.

Palkó 2014. szeptember 15. 23:19  

Nagyon szépek a rózsák, nekem is a csipkétlen tetszik jobban :) A táskák is szuperek! A piacra készülsz? :)
Ilyen későn már nem illik ilyen hizlaló sütit mutogatni! Csorog a nyálam...
Jól van, tudom, nem Te mutattad későn, én értem ide nagyon sokára... :)
Köszi a receptet!!!

Zsimama 2014. szeptember 16. 17:13  

Nagyon szépek a rózsák! Igen, el lehet velük vacakolni. Én széles selyem szalagból készítettem, bizony volt mikor elölről kellett kezdeni, mert szét csúszott. A szatyrok is nagyon klasszak! És a süti, hmm...)))nagyon guszta!!

Vera 2014. szeptember 16. 20:10  

Kutya, macska letudva nálunk is... Jó nagy harc volt... Macinak már beigértük, hogy lelövetjük, ha nem engedi a fülébe beletenni a cseppeket...Persze nem használt, vagy egy órán át udvaroltunk neki... de sikerült... A macsek meg két" me", közt megkapta észre sem vette... igaz, utána sértödötten elvonult a tetőre őrködni...