Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2015. január 24., szombat

Fonalakat festettem


Vettem egy új textilfestéket és ki kellett próbálnom! Előtte két órán át nézegettem az interneten az ötleteket és írtam: barack-ciklámen-türkiz stb. Egyik sem lett olyan, bár nem tudom. Azt már tudom, hogy ha kéket sárgafélébe mártom, akkor a kettő összeérve zöldes árnyalatot ad. A legfelső rózsaszín-okker középen érdekes és szép árnyalatot kapott, ahogy a színek keveredtek. Lett szép és kevésbé szép. Nagyon szeretek evvel vacakolni.
Azután akkora darabokra vágom amekkora kényelmes nekem egyszeri befűzésre és ahogy egymás mellé kerülnek a színek pompázatosan néznek ki:







Elkészült a "szeretet fácska" középen. Már csak a leányka hiányzik.

14 megjegyzés:

Palkó 2015. január 24. 19:57  

Bea!!! Te nagyon tehetséges vagy ebben (is)! Álomszép színeket alkottál!
A kép is szépen alakul!

agnesordog 2015. január 24. 20:25  

Már máskor is megcsodáltam a fonalaidat, csak azt nem tudom, mire szoktad - fogod használni öket, hisz általában készleteket varrsz . A Threadworx fonalak között van 3 színű, de még nem sikerült velük semmit sem varrnom. Kíváncsian várom, hol fognak felbukkanni a munkáidban.
A kép amit varrsz, milyen design? Szívesen megvarrnám én is .

Tüzes Beáta 2015. január 24. 20:38  

A képet küldöm és jól látod: valamire jó lesz, de nem ezek a sűrűn használatos fonalak, hanem önmaga vagy harmonikusan illő szín együttesen. Olyanom már van és most ilyet akartam.

agnesordog 2015. január 24. 20:51  

A mintát köszönöm !
Csak nem , már a mostani képen a gyepszőnyeg az új fonalak egyikével készül?

Tüzes Beáta 2015. január 24. 20:59  

Nem, dehogy! Valamikor régen vetten puppets fonalakat. Nem tudtam beazonosítani a DMC-khez. Homokszínű volt. Mártottam zöldbe, enyhe pirosba. Tényleg! Erről még nem is írtam: nem csak fehér fonalat lehet festeni. Ha jól megnézem a francia fonalakat. Rózsaszín alapot márt pirosba...stb.

Rita 2015. január 24. 21:34  

Csodásak a festett fonalaid! Így még egyedibb munkákat készíthetsz velük.

Névtelen,  2015. január 24. 23:08  

Gyönyörűen mutatnak a felfűzött "színcsaládok". :) Nagyon tavaszias, üde az összhatás, izgalmasak az átmenetek. Érdekes kérdés, hogy milyen mintában érvényesülnek majd a legjobban? A vidám szeretetfácskás hiímzésednél telitalálat a gyep, mintha rózsaszirmok borítanák...
Brigi

Tüzes Beáta 2015. január 24. 23:19  

De jó! Ez eszembe sem jutott Brigi! Csak ki akartam kerülni a sok unalmas x-et valahogy. Úgy gondoltam fél öltéssel túl leszek az alsó részen. Már Te vagy a második aki felhívja a figyelmem, hogy a sokszínű fonál felhasználása igen korlátozott. Igen, tudom, de most annyira ilyeneket akartam. 10 év alatt elfogy.

Cat 2015. január 25. 10:45  

Szépek lettek a fonalak. Monokróm mintákat nagyon szépen lehet velük varrni. :-)

Laucica 2015. január 25. 16:30  

Jaj, de gusztusosak! Kíváncsi vagyok, mit fogsz velük hímezni, az biztos, hogy nálad nagyon izgalmas és egyedi lesz!:D

Cimpulusz 2015. január 25. 19:50  

Jók ezek a kézzel festett fonalak, csak az a baj, hogy nagyon ritkán veszem elő őket, pedig sokat vettem, ill. kaptam már. Intuíció kelle (ene).... hmmm...

Vera 2015. január 25. 21:05  

Hihetetlen milyen szépek ezek a kézi festésű fonalak....Mondhatom, mert nekem is van már jó pár ...és jó is volt vele hímezni...
Hiába , aki ügyes, az ügyes.....

Névtelen,  2015. január 25. 21:16  

Drága Bea, pont a Te munkálkodásod bizonyítja, hogy bizony nagyon jól használhatók a színátmenetes és/vagy többszínű fonalak, például a Christmas Little Market-nál is, amit december elején készítettél. Vagy a méltán népszerű LHN, CCN, Tralala mintákat is elevenebbé teszed velük. :)Praktikus, hogy a magad elképzelésére, fantáziád szerint festesz! :) :)
Brigi
Brigi

Jucus 2015. január 26. 12:46  

Valami álomszép élénk színeket festettél, nagyon tetszenek egytől-egyig! Izgi lesz velük hímezni!