Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2015. augusztus 1., szombat

Csak főztem és főztem ma...


Ha elkezd beérni a paradicsom, akkor 3 nap alatt nagy mennyiséget szedek le. Én nem mértem hány kiló, de befőzni való mennyiség. Feldaraboltam, botmixerrel nagyjából összetörtem és forrni hagytam fél órát:



Lett belőle paradicsom leves betű tésztával és két üveg maradt eltenni. Elképesztő mennyiségű paradicsom kell egy liter léhez.



Holnapra várom a lányom és a vejem látogatását. Kérdeztem mi legyen a kaja? Toka szalonna, volt a válasz. Tényleg. Ez olyan téli kaja, nagyon rég készítettem. Toka szalonnát nem kaptam, a bőr alatti zsírréteg meg hús lett főzve 2 és fél órán át, hogy vajpuha legyen. Beirdalom, sok reszelt fokhagymával bekenem és vastagon szórom piros paprikával. Nem az asztalon van, üvegtálon, ami lezárható. Ment a hűtőbe fagyni.


Egyetlen helyen láttam még meggyet. Vettem egy kilót és süti lett belőle. Idén friss meggyből utoljára, ez is ment a hűtőbe.


Ez pedig a kertből ma leszedett sárga dinnye. Naponta néztem, hogy már nem növekszik és fogalmam nem volt honnan tudom meg, hogy érett. Hát a zöld héja sárga lett. Leszedtem. Érdekes, hogy a szára elszáradt. Se másik dinnye, se virág nincs rajta. kitéptem tövestől. Másik tövön még kettő növekszik. A görögdinnyém kérdés számomra, mert bár szintén elszáradt a hajtás, ami hozta, fogalmam nincs, hogy leszedhető-e. Azon nem látszik.


Erről a képről azt hittem pusztán egy szép kivitelű téli házikó. Fenéket! Ez egy alpesi tejfarm, téli díszítéssel. A képen egy tejes bödön. Így még jobb.Nagyon tetszik!

5 megjegyzés:

Edit 2015. augusztus 1. 20:21  

Micsoda finomságok! Mind jöhetne, ilyen sorrendben! :)
Nagyon gyorsan haladsz a hímzéssel! Tetszik. :)

Fáni 2015. augusztus 2. 10:25  

Látom nincs időd unatkozni. Nekem ugyan nincs saját kertem, de azért elteszek ezt azt, most éppen 4 üveg lecsót tettem el, ennyire való paprikát kaptam, meg csináltam 2 üveg cukkini krémet / nagyon finom /, az egyiket el is vitték a lányomék.
Mindig olyan szép hímzéseket készítesz.

Palkó 2015. augusztus 2. 15:23  

Sok finomságot alkottál! A meggyes sütire kicsordult a nyálam :) - elméletileg a szalonnára is, de azt nem ehetek büntetés nélkül... :(
A képed tényleg nagyon szép lesz, és csodagyors vagy!!!

Bocsi, nem voltam gépközelben, azért csak most jöttem :)

Névtelen,  2015. augusztus 3. 23:51  

Mindig mozgalmassá teszed a napjaidat! Konyhai és hímzős alkotások sora került ki megint a kezeid közül - elismerésem! :)
Brigi

Vera 2015. augusztus 4. 16:37  

Megint egy új himzés...Jó is volt, hogy nem volt az a nagy meleg... Én lekvárt főztem... mégis csak, pedig váltig mondtam hogy ídén nem......... hisz nem sütök sokat...