Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2017. január 21., szombat

Cuore e Batticuore


Megragadott a meseszerű hangulata. Esküvői öröm. A sok fehér x-et a kocsiban kiváltottam horgoló fonállal és fél x-eket öltök.
Ti jól éreztétek magatokat az esküvőtökön? Én vártam, hogy vége legyen. Fárasztó a nagy nap.


Tegnap vettem az OBI-ban két keretet. Natúr fa, a kettő 5 ezer Ft volt. Arany festéket a hobbi boltban és hurkapálcát a papír-írószerben, mert evvel akartam emelni a keretet a hímzett mintának a kiemelkedő részei miatt. Mint a kövek és tallérok.


A mai napom ráment a két keret elkészítésére. Meglepően nagy meló. Tudom ezt, így halasztom is. De most nem akartam, mert a baromi nehezen kivasalt gyűrődések miatt nem akartam szekrénybe tenni a munkát, de az asztalon meg nagyon útban volt. Két olyan hímzésem van ami megemelést kíván a gyöngyök miatt. Egyikhez sem illett az arany keret, elsőhöz sötét pirosat, másikhoz antik kéket választottam. De előtte a keretet lekentem repesztőlakkal. Száradt, addig felkészítettem az ebédet. Nálunk ma vadas volt. Fő a zöldség, sül a hús. 1 óra múlva feltettem mindkét keretre a festéket. Ezt nagyon határozott mozdulatokkal kell, nem lehet ide-oda kenegetni, mert akkor nem tud a repesztőlakk dolgozni. Megint szárad egy órát, én jól lakok és pihiként megnéztem  egy hajléktalanok életéről szóló filmet Jack Nicholson és Meryl Streep főszereplésével. Nagyon jó volt.


A hurkapálcát a megtisztított üveg MÖGÉ ragasztom, a cél, hogy az üvegtől tartsa el a képet. Könyvek segítségével támasztottam ki. Míg szárad a két képet kasírozom, azaz hátulról öltve kifeszítem.


Én kicserélem csavaros akasztóra a műanyag és kerethez járó akasztót, mert avval nagyon nehéz  képet a szögre vagy kampóra illeszteni. Lehetetlen vagy nagyon nehéz a csavaros részt belehajtani ha előtte a keretbe vert szöggel nem készítek egy kiinduló lyukat.
Reggel fél 10 felé kezdtem és u. 4-re lettem kész.


A felső piros és az alsó kék keretet készítettem. Athena, a bal oldalon a szélén a lányomé.


Megnézve a falon ezeket a munkákat sokkal mutatósabbak mint a samplerek. Van még egy csajszis kép aminek a mintáját Dórától kaptam és szerintem hamarosan elkészítem. Riolis, szalaghímzés a kalapon, Lila este a címe.

13 megjegyzés:

Edit 2017. január 21. 19:52  

Fantasztikusan jól mutat a csaj ebben a keretben. Nagyon ügyes vagy! :)

Anik 2017. január 22. 7:24  

A végén írod, hogy a falon elnézve, sokkal mutatósabbak mint a samplerek.
Mindig amikor kiállításokra járok, annyira lenyűgőznek ezek az élethű, fotó hatású hímzések, hogy rögtön bele is kezdek egybe ( kettőbe.. többe...)
Az esküvőre visszatérve, én is elfáradtam az esküvőmön, monjuk 6hónapos terhes voltam... igy nem csoda :)

Eliz 2017. január 22. 14:59  

Fantasztikus a végeredmény.Nem tudom a többiek hogy vannak vele,de én nagyon örülnék, ha a keretezés folyamatáról bővebben is írnál. Hiszen te már zseni szinten műveled. Köszi előre is

Rita 2017. január 22. 15:20  

Jó ötlet a vastagabb fonallal való öltögetés. Én sem szeretek nagy felületet egy színnel hímezni.

A keretezés klasssz lett, nekem ilyen szintem nem lenne kedvem pepecselni vele, le a kalappal.

Az eskövőnkön nekem alig volt időm enni, de fantasztikus nap volt.

Andulka 2017. január 22. 16:08  

Már megint klassz képet választottál és téged ismerve, jövő héten már készen látjuk! :-)
Jó lett a keretezés is, nagyon ügyes vagy!!!

Én is csak arra emlékszem az esküvőnkről, hogy akkor könnyebbültünk meg, mikor már az utolsó vendég is elment :-). Addig ment az izgulás, hogy minden jó legyen, az idő, a kaja, mindenki jól érezze magát stb. Vendégként azért jobb részt venni az esküvőn ;-)

Fáni 2017. január 22. 17:23  

Nagyon szuper lett a kép, és a két keret is.

Nálam az a baj, kicsi a lakás, nincs hely, ahova feltehetném a képeket, ezért is csinálok inkább kicsiket. Kb. 3 éve készen van egy naptár, és még mindig csak összetekerve pihen a szekrényben. Lehet mégis rászánom magam és keresek neki keretet és az ebédlőbe megpróbálom feltenni.

Ez is jó, amit most csinálsz.

Megírnád a film címét? Nagyon szeretem mind a két szereplőt, megnézném, köszönöm

CathlenKata 2017. január 23. 18:42  

Nagyon ügyesen megoldottad a keretezést! Csodás lett a kép! Gratulálok!

Jucus 2017. január 23. 18:58  

Aztamindenségit! :o) Még nem is láttam készen és már keretben is van! Valami csodaságos lett! Profin keretezted! A festés is...a hurkapálcika, mint ötlet, fantasztikus!(Nekem is van egy gyöngyösöm, azért nincs még keretben, mert nem mertem keretezőre bízni.)
Nagyon ügyi vagy!

Palkó 2017. január 23. 21:40  

Szuper lett a keretezés, nagyon eltaláltad! A részletes leírást külön köszönöm, szeretek új dolgokat tanulni :)
Az új hímzésed ígéretes, nagyon bájos, romantikus mintákat készít ez a tervező :)
Az esküvő: alaposan ki voltam sminkelve, amit egyébként soha nem szoktam, így alig mertem mosolyogni, mert olyan érzése volt, hogy akkor elreped a vakolat... :)
Egyébként nem volt nagy felhajtás, összesen 15-en voltunk...

amilgade 2017. január 24. 17:21  

Nagyon szépek lettek! Én még soha nem mertem belevágni a keretezésbe. De tőled kedved kaptam!

Névtelen,  2017. január 25. 14:00  

De nagyon bájos ez a kép, aminek most kezdtél neki!

A keretezések is jól sikerültek.

Lia

Dóra 2017. január 26. 10:49  

Nagyon klassz lett a keret, szép a falad.
Én a mai napig idegenkedem ezektől a sampleres mintáktól. Valahogy nem az én világom. Túl kicsik, túl egyszerűek:-D
Várom, hogy milyen lesz a Riolis képed!
Jobbulást!