Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2017. augusztus 18., péntek

Rácponty és halászlé



Felső képen már sülve, alatta ahogy készítem. A szakácskönyv szerint a beirdalt hal mélyedéseibe kell a szalonnát tenni, arra a tejfölt. De úgy a szalonna csak fő. Átszerveztem a receptet: kisütöm a szalonnát, szűrőkanállal kiemelem és a zsírjában sok sok vöröshagymát, paradicsomot, paprikát fonnyasztok. Fele megy a pontyfilé alá, másik fele a tetejére és arra a tejföl, megszórva sült szalonnával.


Halászlét is készítettem. Mindezt a férjem szülinapjára. Régen sokat horgászott, szereti a halat. Roppant drága egy ilyen adag a halasnál, így ez volt az ajándékom.


A lányom Marlenkát sütött neki. Azt mondta ilyet utoljára készített. Nem csoda, nagyon melós.


Rég kinyomtattam ezt a képet, most jött el az idő, hogy örömmel készítsem. Pont erre van most szükségem, mert vidám, az én hangulatom pedig törékeny. Nem viselem jól a fogyókúrát. Vacak dolog éhezni. Egy hónap alatt 3 kilót fogytam. Én könnyebbnek érzem magam és nem a súly vesztése miatt, hanem a könnyű ételek mozgékonyabbá tesznek. A fájdalom eltűnt. A diéta és a gyógytorna együtt jó.
Szóval:


Festettem egy ködös vásznat, úgy értem október estit


és már van egy cuki egérke kuktám, aki apró tortákat süt a konyhában.

10 megjegyzés:

Edit 2017. augusztus 18. 21:17  

Jól néznek ki a halas ételek!
A Marlenkát nagyon szeretem, holnap mi is azzal ünnepelünk, de én nem csinálok, hanem veszem. Van egy hely, ahol szuper jó áron kapható a Marlenka torta. Remélem, még mindig annyi lesz az ára, mint pár hete volt.

Edit 2017. augusztus 18. 21:21  

Ja, és szuper lett az anyagod festése, jól fog rajta mutatni a kiválasztott minta. :)

Tüzes Beáta 2017. augusztus 18. 21:25  

Imádom ezt a mintát készíteni! A Marlenka szuper süti!

Névtelen,  2017. augusztus 18. 23:51  

Boldog születésnapot a férjednek! Ínycsiklandó köszöntőt készítettetek, a halas fogások és a Marlenka is. :)
Új hímzésed (is):) nagyon tetszetős és vidám. Az általad festett vásznon remekül mutat a fekete, a narancssárga. Sok örömet az elkészítésében!
A fogyáshoz gratulálok! :)
Brigi

Kata 2017. augusztus 19. 16:04  

Sok boldogságot kívánok én is!
Az ovális minta nagyon klassz én is valami hasonlót keresek, mert a keret megvan, csak mintám nincs :-(
Sok sikert neked is a fogyáshoz, nekem salátával sikerült csak + a 40 fokos hőség meg a vízivás is segített.

Vera 2017. augusztus 19. 20:47  

Gratulálunk Józsinak...
Klassz az új mintád...
Fogyáshoz.. csak sikerült... csak megy le valamennyi...bár én is elmondhatnám...a vízivás nem jött be...amúgy is sokat iszom...nem tudom becsapni a gyomrom vízzel..

Anik 2017. augusztus 20. 8:03  

Olyan ritkán írok, pedig követem a bejegyzéseid...
Nagyon szuper lesz, ez a hímzés, imádom a boszis mintákat, és már csak 2-3 hónap és aktuális is lesz!!!

JuciKa 2017. augusztus 21. 13:18  

Minden családban meg vannak a jól bevált receptek a halas ételekhez, húsleveshez és a pörkölthöz, mindenki saját ízléséhez alakítja :) Sülteknél a hőfok nagyon sokat számít, torta pedig csodás! Gratulálok az ünnepeltnek! Neked a fogyáshoz további sok sikert kívánok! Festett vásznat elfogadnám :) szuper jól sikerült. Szép hímzős napokat!

Rita 2017. augusztus 21. 21:28  

Ez az, menjenek le csak a kilók, a hímzésen pedig süsse csak a kisegér a hízlaló tortákat! Minden annyira guszta!

A horgolt kockákhoz belinkeltem a takarót.

A tartós tankönyveket itt is vissza kell adni, abba nem írhatnak a diákok. A munkafüzetekbe írhatnak, megtartják, nem kell év végén radírozni az anyukáknak.:) De persze sok fénymásolatot is használnak az iskolákban, ami csak olcsóbb, mint a tankönyv.