Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2014. november 16., vasárnap

Drón és amúgy a felzárkózásról


Nehezen lépek ki a kényelmi zónámból, mint mindenki. De sok új dolog vesz körül és igyekszem felzárkózni.  Megosztom Veletek, de legalábbis az első amiről írni szeretnék lassan beépül a hétköznapi emberek életébe, a többi téma talán csak nekem érdekes.
A drónok, amik a fejünk fölött repkednek. Ez ma már a hétköznapi valóság. Nem olyan régen lettem rá figyelmes az egyik híradó tudósításában az emberek feje fölött ez szállt. Szaladtam a férjemhez, mi ez? Mégis csak a tv-nél dolgozik. Igen, már egy ideje használják az operatőrök, meséli. A drón a kamerával és a távirányítóval kb. 11 millió Ft és szeretik használni nagyobb várak, épületek körbefilmezéséhez és más területeken. A használatához légtéri engedély kell és most az üzemeltetéséhez szükséges szigorú előírásokról nem akarok írni, a lényeg: ezek mostanra hétköznapi eszközökké válnak. Ne ijedjetek meg ha ilyet láttok.



Fizika. Ma meglátogattuk a lányomat és az általa kért könyvet vettük meg neki szülinapjára. Én is beleolvastam, mert a könyv közérthetően ír a kozmológia világáról. Nekem hiába. Az egészből csak a betegsége kialakulásának történetét értettem. Arról most nem írnék, viszont megrázó volt az a tény, hogy miután a tanára tudomást szerzett róla nem akarta tanítani és most rákanyarodhatnék az amúgy katonai szigorral működő egyetemi rendszerre. Kíméletlenül működik. Ezt tudomásul kell venni, érthető módon van nagy önfegyelmük az ott tanuló diákoknak.
A Hawwking sugárzás elméletéről mutatok képet. Ő, mint fizikus számolta ki elméletben a fekete lyuk működését, majd mindezt a gyakorlatban évekkel később bizonyították. Mindezt a lányomtól tudom. Mindenben ráhagyatkozom, az én dolgom ámulva hallgatni.


Japán nyelv. Kinagyítva azért fotóztam le a nyelvkönyvet, hogy mutassam a "kandzsi" leírva a könyv bal oldalán számozásokat tartalmaz, mert minden esetben fontos, hogy melyik vonalat kell először húzni és hogyan követi a többi. A vizsgára kb. 2000 jelet kell ismerni, illetve ezt megszorozva öttel, hiszen egy jelhez tartozó kan megváltoztatja annak jelentését. Lásd a 327-es esetén a jel nagy épület, a mellette levő jellel már japán stílusú szálló és így tovább.
Könyv és könyv a lányomnál akárhova nézel és én érdeklődöm. Mindig egy kicsit megértek abból ami Őt érdekli. December 7-én lesz a japán nyelvvizsgája, drukkoljunk együtt!!!

Nagyon sok problémám volt a levelezőmmel az elmúlt hónapokban, így új levelezési címet állítottunk be a fiam segítségével:
tuzes.beata@gmail.com

6 megjegyzés:

Palkó 2014. november 16. 18:36  

Kedves Bea!
Én is mindig elámulok a fiatalok sokrétű tudásán, de sokszor azon is, hogy Te mennyire nyitott vagy erre!
Persze én is meghallgatom, ha a fiam mesél, és sokszor ebből a tudásból tudok én is "okos" lenni bizonyos helyzetekben :)
A drónokról már korábban olvastam egy krimiben, számomra is nagyon érdekes volt, de élőben még soha nem láttam... nem gondoltam, hogy már Magyarországon is vannak működő példányok a hétköznapokban...

Tüzes Beáta 2014. november 16. 18:58  

Igen, a gyerekek húznak minket.

Jucus 2014. november 16. 21:15  

Jó, hogy meséltél erről a drónról, mert bizony én sem tudtam mi ez!
Ált. a Spektrumot szeretjük nézni és ott látom gyakran ezt a tudóst - sajnálom szegényt!
Japán nyelv? Azt mondják a magyarral vetekszik a nehézsége...'asszem nem fognék bele! :o) De mondjuk egy olaszba, spanyolba, max. franciába igen. Viszont gyönyörűek ezek a rajzolt betűik!

Vera 2014. november 16. 22:08  

Még nem találkoztam ilyennel... De miután mi "csillagkapu" rajongok vagyunk, semmi nem lehetetlen... tudod...
Egyébként mostanában már az udvart is megnézheted ahol a térképesek jártak/Googl/.Pécsen meg nálunk is már elkészítették a térképeket... Van jó is benne meg rossz is... Nyilván mindig van újdonság...Én nem szeretem az új dolgokat, ezek szerint régimódi vagyok...Minél kacifántosabb valami, annál bonyolultabb és annál nagyobb a hibalehetőség is...

CathlenKata 2014. november 17. 11:24  

Drónt én is csak filmen láttam, de majd jövőre kinyitom a szemem jobban .
Drukkolok a lányodnak a vizsgájához! Nagyon nehéz nyelv a Japán és a kínai is ....

Rita 2014. november 17. 14:06  

A drónokról még nem hallottam, köszi, hogy megmutattál egyet! Hawkins tényleg páratlan ember! Drukkolok a lányodnak!