Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2014. december 27., szombat

Vera meseszép ajándékai és múmiák


Mivel én nem tudok ilyen holmikat készíteni, számomra ámulatosak! Főleg a gömbdísz köré épített minta. Azért válogattam több színből szatén alapot,  hogy kiemelje ezek szépségét. Köszönöm!!!
A lányom megrótt, hogy ezt én nem viszonoztam. Igenis! Szaladok és ollllyan ötletem van....

Az ünnepek jól teltek. A lányommal és a vejemmel puzzlet raktunk. A férjem dolgozott, Olivér fiam is.
Ha a lányom itt van mindig kérdezem miket tanul, mert olyat is tud mondani amit érdeklődéssel hallgatok. Következő bio vizsgája a Kréta kori növények, állatok. Tudtátok, hogy az addig csak páfrányok mellett akkor jelentek meg az első virágok és evvel együtt a méhek is? De ez most hogy? -kérdezem magamtól. Van virág, hurrá, most jöhetünk mi méhek? Érthetetlen, de tény.
Továbbá azt is most tudtam meg, hogy a málna csonthéjas gyümölcs, mert apró csonthéjakat tartalmaz minden apró gömb. ?
Vidámabbat is tudok mondani az SZTE EHÖK lapjából ( az egyetemi újságból) , mégpedig vicceket:
-Mit csinál az űrhajós, ha szomjas?
-Űrkutatás.

-Miért jó gyógyszer a mínusz 5?
-Mert az egyből hat.

-Miért nem jó gyógyszer a 9?
-Mert az fordítva hat.

Biológusok....

Tomi fiamnak meg Lukács Bélát ajánlottam és elküldtem neki a linket:
http://www.atv.hu/videok/video-20130925-friderikusz-2-resz-2013-09-24
a Marsról és a Földön kívüli életről, mert Ő meg állandóan erről kérdezi az apját, mert Ő ezt nagyjából érti. Ajánlom másnak is a linket, ha valakit ez a téma érdekel.

Olyan jó volt ma végre kimozdulni. Elmentünk a férjemmel a Természettudományi Múzeumba a múmia kiállításra. Szuper jó volt! Olyan igazán emberi, pl. volt egy női csontváz kiállítva az üveg alatt és a tetejére rakva férfié, amit meg is lehetett fogni. Előtte az álló üveglapra rózsaszín ficcel írva a női, kékkel a férfi csontok sajátossága. Ilyen a medence mérete, hiszen a gyermek kihordása miatt az a nők esetében szélesebb...
Volt egy üvegfalú szobában egy computertomográf, ami a feje búbjától a lába végéig mutatta a múmia csontozatát, egészségi problémáit, mindent. Ezt az üvegkalitkán kívül elhelyezett számítógépen lehetett végig követni, meghallgatni.
Szintén a technika segítségével volt felépítve több arc és tényleg követve a mai technológia vívmányait rendkívüli volt az egész kiállítás. Két órába telt mire végignéztük ezt a kis múzeumot. Fényképet készíteni tilos volt, így csak a bejáratnál lévő bálna csontvázról készítettem képet:



Anya két gyermekkel. A haja gyönyörű volt. A képet az internetről loptam:


6 megjegyzés:

Palkó 2014. december 27. 17:42  

Vera csodás dolgokat alkotott, és ipari mennyiségben :) Én is kaptam belőle, nekem is nagyon tetszenek!

A múmia kiállítás érdekes lehet, a húgomék is voltak már, egyszer nekem is be kellene mennem Pestre... csak ne utálnék bemenni Pestre... :(

Tüzes Beáta 2014. december 27. 17:45  

Vera kézimunkái csodásak.
Ehhez a látogatáshoz nagy érdeklődés kell. Én ritkán megyek múzeumba, nem is értem erre miért kattantam rá ennyire?

erdoseva55 2014. december 27. 17:46  

Vera csodaszép munkái engem is elkápráztatnak :)
hát igen, én is szívesen nézegetnék hasonló dolgokat, de nekünk sokat kell utazni érte. így maradnak nagyrészt a könyvek. Persze azok sem pótolnak mindent.
Érdekes lehetett, hiszen az emberről szól.
Szép napokat kívánok.

Zsuzsa 2014. december 27. 19:55  

Bocs, hogy beleszólok, csak véletlenül kerültem ide, de én láttam Palermoban a kislányt és ha jól tudom, őket nem bebalzsamozták, hanem a pince klímája miatt maradtak így meg. Még az is érdekességük, hogy a fal mellett állnak, nem fektetve vannak. nagyon sok van és félelmetes, hogy sem a hajuk, sem a ruhájuk nem bomlott le annyi év után. Nagyon megrázó volt, főleg a kislány.

Zsuzsa 2014. december 27. 19:57  

Tévedtem, ez nem az a kislány, de őt is láttam. Most, hogy jobban megnéztem, most látom. Elnézést kérek.

Tüzes Beáta 2014. december 27. 20:28  

Nincs miért elnézést kérned, a kislány múmiája csúcs!