Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2015. február 13., péntek

Szatén és csipkeblúz félkészen



Addig gondolkodtam és néztem csipke anyag után, míg megtaláltam a megfelelő párosítást, ízlésemnek megfelelőt. Előző bejegyzéseim egyikében említettem, hogy ez nekem NAGYON tetszik. Hát akkor bele vágok:


Jó ötletnek tűnt hozzá a gyöngysor méterben. 70 Ft métere. A csipke 6300, az nagyon sok, így sokáig toporogtam hogyan is kezdjek hozzá? Van egy kellemes, egyszerű, de csini nyári blúzom és azt gondoltam lemásolni:



A minta darab rugalmas, amit szabtam már nagyobb méretben készült, de volt egy nagyobb bökkenő: a félkört kivágni a csipke anyag hullámos részét eltávolítva bűn lett volna, ezért lett belőle top.



Miközben varrok, főzök is. Ma spenót van nálunk fasírttal és piskótatekercs eperlekvárral. Itt gombostűzök, az asztal mögött sütögetek.


Minden másképpen alakult, mint ahogy terveztem. Nem lehet a csipke alatt semmilyen visszahajtásból eredő anyag, hiszen látszik, így vékonyan szegtem a nyakát, majd kézzel felöltögettem a gyöngysort. Nem ez a megfelelő menete a varrásnak, de besütött az asztalra a nap és ezt a helyzetet használtam ki:


Gyorsan belebújtam....., nem jött rám. Most mindent felfüggesztettem. Holnap átjön a lányom és felpróbálja. Ha jó a méret, minden oké, ha nem cippzárt kell varrnom az oldalába. Anyagot úgy vettem, hogy két ilyen blúz kijöjjön belőle. De akkor én most mi után szabjak magamnak mammut ruhát? Nem röhög. Úgy, hogy az jól is nézzen ki. Hm. Szóval nincs a szaténnek rugalmassága.


Polly kedélyesen tejfölös dobozt nyalogat és tavaszian süt a Nap. A kazán sem kapcsol be 4 óráig.
Nagyon vidám lett a hangulat a szobámba ettől a takarótól. Imádom!:


6 megjegyzés:

Fáni 2015. február 13. 21:16  

Bosszantó, amikor nem úgy sikerül valami, ahogy elterveztük, pedig nagyon szép lett a blúz.Reméljük, a lányodnak jó lesz :)

Tüzes Beáta 2015. február 13. 21:23  

Te hogy állsz a kísérletekkel?

Rita 2015. február 14. 19:56  

Jó lesz ez a blúz, igazán alkalmi!

Palkó 2015. február 14. 21:35  

Hát, Bea, emelem a kalapom ezerrel! Ilyesmit még nézegetni sem mernék, nem még hogy belevágni a megvarrásába - s mindezt csak félkézzel, főzés közben... :)
Remélem én is, hogy jó lesz a lányodra, nagy kár lenne, ha senki nem tudná hordani!

Cimpulusz 2015. február 15. 11:05  

Hát a varrós story mintha velem esett volna meg!:) Az anyag nagyon szép, próbálkozz a trikó fazonnal azt tudod oldalt és mellbevarrással szűkíteni, hogy csinosabb legyen.

Vera 2015. február 15. 19:46  

Ügyes vagy, főzni és varrni büntetlenül... Nem égett meg a kaja, a varrást meg ott folytattad ahol abba hagytad...gyors......minden olyan hamar kész...