Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2015. június 2., kedd

Ma már egy kis hűsítés kell


Még furcsa ez a meleg. Pedig még nincs is nagy meleg, mégsem bánom az egész héten tartó 30 fokot, mert legalább egy hétig állandó a hőmérséklet. Előző napokban a pulóveres  hűvöstől a melegig naponta váltakozott a hőmérséklet. Egy napon belül is. Ez nagyon megviseli a szervezetet.


A cseresznyével díszített sütit a számítógépről hímeztem. Borzalmas volt, ráment egy nap. De most már ki vagyok oktatva hogyan kell úgy nyomtatni, hogy ne hiányozzon a széléről pár kocka a mintának.


Ma délután meg befejeztem a szegfűket a mozaikos kirakón.


Laktózmentes tejfölért indultam tegnap a Tescóba. nem volt. Szomorúan vettem tudomásul, hogy a vasárnapi bezárás miatt szállítás sincs, így hétfőn is kár menni vásárolni. Jó. Kerestem konkrétan balzsamecetet. Drága volt, ott hagytam. Bementem a kínai áruházba, ott volt eper és füge ízesítésű, meg fehér borból készült. Mit tudom én melyik mitől jó, vettem normál balzsamecetet..., mert a Vejem olyan remek pácolású húst sütött nekünk a hétvégén, hogy azt újra, meg újra el kell készíteni. Citrommal és paprikaszósszal, római köménnyel, balzsamecettel pácolta a bordát egy napig, majd nálunk megsütöttük. Naggggyon jó!!!
Én közben egy új fűszerkeverékre lettem figyelmes: kávés rub. ? Olyan fűszerkeverék amihez még narancslé kell. Nohát! Én meg evvel szeretném meglepni Őket ha átjönnek.
Az étkezés természetesen ennél olcsóbb és a frissen kapható dolgokból készül nálunk is a mindennapokban.
A külföldi megjegyzésekre reagálva írom, hogy minden szokás kérdése. Magyar házi kolbászt és téli szalámit vitt Olivér ajándékba Hollandiába és ugyan dícsérték, de lehet, hogy csak illemből. Nem tudom.

6 megjegyzés:

Palkó 2015. június 2. 21:11  

Egyetértek az időjárásra vonatkozó megjegyzéseddel. Engem is az visel meg legjobban, ha ugrál a hőmérséklet... az egyformához alkalmazkodik a szervezet... :)
Szépen alakul a kép, mindkettő :) A mozaikot hogy rakod? Nem barok rájönni... van ugyanolyan mintád, mint az xszemes mintalap? Arra rakod és átragasztod? Hogy kell készíteni? - ha nem titok :)))
Leírhatod itt, vissza szoktam jönni megnézni a választ, ha kérdezek :)))

Tüzes Beáta 2015. június 2. 21:20  

Ha akarod küldök egyet próbának. Van egy karácsonyos cicám.
Szóval. Ragasztós a mintalap és csipesszel rakom az apró, szinte gyöngy méretű mozaikot. A minta ugyanolyan mint a keresztszemesnél. Jelek vannak és ahhoz tartozó színek.
Kipróbálnád?

Palkó 2015. június 2. 21:28  

Nem, nem azért kérdeztem :))) Csak nagyon izgatta a fantáziámat, hogyan készül.
Az alatt a felhajtott papír alatt van a minta és a ragasztós rész? Egy darabon felhúzod, és ott kirakod? Szuper!
Én nem tudok kilépni az xszemes körből.. annyi szép mintát bespájzoltam, és annyi ötletem van... :)))

Tüzes Beáta 2015. június 2. 21:38  

Igen. Felhúzom a papírt és ragasztom. Biztos nem érdekel? Borzasztó olcsó.

Palkó 2015. június 2. 21:53  

Nagyon kedves vagy, köszönöm!
Egyelőre tényleg nem... ha meggondolom magam, tőled kérek segítséget! :)

Vera 2015. június 4. 8:44  

Szia Bea!
nem korán van már a légkeverés? Mi lesz ha 40 fok lesz?
Most mindenkinek nagyon nehéz... de ha a szervezet rá áll a melegre, kicsit könnyebb lesz átvészelni...
Végül is sikerült újra nyomtatni? vagy csak megpróbáltad?