Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2016. január 24., vasárnap

Kontúr



A hímzés mintájában nincs kontúrozás. Én mégis arra gondoltam teszek rá kísérletet ötletszerűen. Az ablakoknál világos barnával, két kék részlethez kékkel. Ugyanez nem működött mikor a kémény tégláit ki akartam emelni, egyszerűen nem látszott. A sötét barna körvonal meg túlzottnak bizonyult. Erőszakosan avatkozott bele a kép harmónikus kinézetébe. Azért gondoltam rá, mert anélkül a kép olyan"pacás". Szóval pixeles a minta színleosztása, bár minél nagyobb részlet van kész, annál jobban tetszik.  Imádom készíteni, gyönyörűek az égbolt színei, a tető:




Szívesen tovább adnám a Dim.mintát. Maradtak fonalak, de az egész képhez biztos nem elég, pótolni kell. Ha valaki igényt tart rá írja meg a címét e-mail és küldöm.


4 darabra kellett elosztanom a tésztát a mézes krémeshez. A lányom cukrászként azt tanulta, hogy a torták tésztája azért olyan egyforma, mert ha megsül, tortaformával  vágják azonosra. Oké. Én pedig úgy sütöttem, hogy a kinyújtott nyers tésztát eleve a formába nyújtottam/gyűrtem. Az eredmény egyforma lapok:


Sajnos a Ráma margarinnal készült krém darabos lett. Ma tudtam meg, szintén a cukrásztól, hogy nem minden margarin jó krémnek, bizony meg kell venni azt, ami konkrétan erre a célra készül. De a végeredmény lebilincselő:



Varrtam két kispárna huzatot. Az egyik "ikeás belebújós", a másik gombos.


Elővettem a gombvarró talpat, de nem tudom használni. Ha lehúzom az automata gomblyuktalpat a gép csak egy helyben varr, nem mozdul.Ah!

11 megjegyzés:

Andulka 2016. január 24. 20:24  

Jól haladsz a képeddel! A tortától összefutott a nyál a számban! Ikeás bújtatós párnahuzatot már én is varrtam.
A DIM-es készlet is nagyon csábít(ana), de nem tudom, hogy be merjem-e vállalni.

Rita 2016. január 24. 21:17  

Szerintem kontúr nélkül is gyönyörű.
Oh, mézes torta!
A gomblyukvarrást érdemes próbálgatni géppel, meglátod, menni fog. Raktál gombot a talpba? Keress rá, én a youtube-on (angolul) találtam egy filmet a témában
https://www.youtube.com/watch?v=9pUNfu5qc0w

Tüzes Beáta 2016. január 24. 21:34  

Jó hogy írtad. Hezitáltam, de már Te vagy a harmadik aki finoman fejezi ki, hogy ezt nem kell erőltetni. Ki is bontom.

Tüzes Beáta 2016. január 24. 21:35  

Ja! A gombvarráshoz a linket köszönöm!

CathlenKata 2016. január 24. 21:49  

Csodálatos lesz a képed és eszméletlen gyorsan haladsz vele.
A sütid nagyon guszta!
A varráshoz kuka vagyok:-D A bebújós párnát is fordítva csináltam meg.

Le trame della Galaverna 2016. január 25. 0:36  

Cake is very interested I think it is very good . Stitching is so beautiful.

Vera 2016. január 25. 8:57  

Nem tudom kell e a kontúr...kicsit meghököltem... várok a himzésével...
Nekem régebbi gépem van, nem tudtam használni a gomb varróját... sőt van hozzá "kukacoló"., ismeret hiányába nem is merem próbálni sem, mert ha elrontott a gépet... több kárt csinálok vele mint hasznot...
A süti guszta...

Fáni 2016. január 25. 17:46  

Ha úgy érzed nem kell a kontúr, akkor ne csináld, mert nem fogod szeretni.
A tortád nagyon gusztusos, összefut a nyál a számban, bár a hétvégén kettőt is csináltunk a lányommal, az unokám szülinapjára. A családnak, és a fiús bulira.
Engem ez a DIM minta érdekelne.
Az én varrógépemhez semmilyen + talp nincsen, mostanában gondolkodtam, venni kellene néhány fajtát, a varrás könnyítésére......na amennyit én varrok :))))

Palkó 2016. január 25. 23:13  

Fantasztikusan gyorsan haladsz!
A torta pedig ínycsiklandóan néz ki! :)

Edit 2016. január 26. 17:52  

Csodásan halad a hímzésed!
A torta istenien néz ki, biztos megkóstolnám, bár mostanában oroszkrém tortára vágyom, de sehol se tudok venni...
A varrásban is nagyon ügyes vagy, én antitálentum vagyok. Bezzeg a férjem! Nagyon ügyesen varr. :)

erdoseva55 2016. január 29. 11:22  

Gyönyörűen haladsz a varrással. Párnahuzatokat már én is varrtam.
A torta nagyon ínycsiklandozó! Én többnyire vajat használok mindenhez, nem szeretem a margarint :)
Gombvarrással, gomblyuk készítéssel még nem próbálkoztam, pedig kellene!