Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2010. június 22., kedd

Fűszernövények


Feltettem két csipkét, mert látnom kellett milyen lesz. A bordüröket nem tudom miért féltem annyira, azok is vasalhatóak...,vagy nem. Nagyon gyorsan elkészíthető minta, nekem most lassan megy más teendők miatt. Nincs napfény és két képet készítettem: egyet vakuval bent, az nem lett jó, másikat borús időben kint automatára állítva a fényérzékelőt, ez jó.Majdnem élethűek a színek. Kísérletezek, mert az év nagyobb részében nincs napfény.


Polly és Pötyi állandó társaim és ez sokszor bosszant, mert pl.elbotlok bennük . De jó fejek! Itt egymást tisztogatják.



Nő a bab, virágzik és már van is paradicsom. A lila zöld együttes a bazsalikom, ez még csak most fejlődik, de az évelő fűszernövények levelét hétvégén szedtem le szárítani. A kis tálban a kakukkfű, a tepsiben zsálya és majoranna van. Hihetetlenül jó illat van az étkezőben tőlük, ugyanis most nem lehet kint szárítani. Az időjárásról inkább nem írok semmit.. Ma körülnéztem a pincében, ott tárolom a befőtteket, kíváncsi voltam mi mennyire fogyott. Már kapható a meggy és nem tudtam vegyek-e. Nem kell. Viszont tavaly magozás közben az az ötletem támadt, hogy készítek meggylekvárt úgy,hogy teszek bele rumaromát és fahajat. Karácsony környékén pici üvegben nagy áron lehet kapni. Öt-hat üveggel lett, ez elég is, nem sokat, inkább sokfélét tárolok télire.(Az idén már eltettem a fagyasztóba hatszor fél kg epret, semmi mást még.)A baj az lett, hogy nagyon folyik.Mármint a meggylekvár. Megpróbáltam kikerülni mindenféle tartósítószer használatát, amúgy is én 10kg gyümölcshöz 1kg cukrot teszek, nem értem minek kéne több.Így is elég édes, de járhatatlan út a dzsemfix elkerülése. Most szépen kiöntöttem és újraforraltam az összeset most zselírozóval. Nem mondtam a lényeget: nagyon finom és nem romlott meg.




0 megjegyzés: