Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2013. december 27., péntek

Minyon



Kész a legó autó. Nagyon jó! A dugattyúk járnak rendesen. Nyolchengeres és komplett mérnöki munka. Szuper! Nem működik ugyan, mert félre értettem a dobozon a leírást. Külön meg kell venni hozzá a villanymotort és az akkumulátort. De így is jó, az összerakás volt jó muri.


Nagyon izgatott engem az Eszterházi fondant és alíg vártam, hogy kipróbáljam! Nekem nem sikerült:


A lapban sütött piskótából először elkészítettük a vajkrémmel töltött minyonformát, majd a fondant hevítettük, színeztük és ízesítettem a puncsosat rumaromával. A fondant mire folyós állapotában kb. 20 cm-re levő sütire akartuk csurgatni, már meg is kötött. ???  Még ilyet nem láttam. A cukrászatban speciális eszközökkel dolgoznak, úgy tűnik ez házilag kivitelezhetetlen. Nem akartam hamar feladni, így kis vízzel hígítottam a fondant, hogy legalább csini cukrokkal díszíthessem, ettől rút ronda lett:


Elhatároztam, hogy akkor apró lángon hevítve a tűzhelyen hagyom és mártom. Nem ment az sem:


Így aztán sikerült ronda, de finom minyonokat készítenünk. Ezt nem tudom hogyan lehet otthoni körülmények között elkészíteni?
Esténként volt időm hímezni is. Újabb részlet a téli képből:


Ma a Fővárosi Nagycirkuszban voltunk. A férjem pár nappal ezelőtt kapott a munkahelyén Erzsébet utalványt kulturális felhasználásra. Evvel éltünk. Óriási élmény az élő előadás, élő zenekar! A közönség nagyon jó volt, hibázás és újra hibázás után vastapssal bátorította az artistát. Jó volt nézni a sok nagyon tehetséges embert...., nagyon jól éreztük magunkat.

                                     
                                         

5 megjegyzés:

Palkó 2013. december 27. 20:48  

Nagyon jól néz ki az autó! Jó nagy munka lehetett összerakni! :)
A minyon - ha finom, akkor nem baj, ha ronda :) - én bele sem mernék vágni...
A képed is szépen alakul!... és ... 1000 éve nem voltam cirkuszban... :(

Rita 2013. december 27. 21:41  

Húú, ha az ötévesnek megmutatom azt a versenyautót...! Szuper, hogy működtetni is lehet.
A minyon nagy kedvencem, küldhetsz egyet, majd a csőpostára fogom, ha csak az íze lesz tökéletes!
A nyáron voltunk a Fővárosi Nagycirkuszban (szülinapi ajándékként az ötévesnek), mindannyian nagyon élveztük! Fogunk még menni!

Vera 2013. december 28. 15:53  

Nagyon szép lett az auto.. ügyesek vagytok, és nem utolsó hogy a család együtt, és békességbe töltötte az ünnepeket...
Csodálom, hogy mersz kísérletezni a sütik terén is...
Szépen alakul a himzésed... vagy 40 éve nem voltam cirkuszba...........

Laucica 2013. december 31. 17:24  

Ez a ronda minyon??? Törölgetem a nyálamat itt, te meg azt mondod, ez ronda?

Palkó 2013. december 31. 17:26  

Kedves Bea!
Vidám Szilveszter estét-éjszakát és NAGYON BOLDOG új évet kívánok! Legyen benne sok-sok örömteli, vidám perc, kézimunka kedvedre! Adjon az Isten jó egészséget, sok erőt a mindennapokhoz!
Szeretettel: Ildikó