Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2017. augusztus 31., csütörtök

Érdekes lekvár


Kastélyt építek hímzőtűvel. Gondolom ennek a termeiben történik minden részleteiben hímzett esemény.
Nekem ismerős. Emlékszem mikor a fiamat gézzel tekertem körbe, mert múmiát készítettem belőle jelmez gyanánt...


Nagyon sok körte és kevésbé sok szőlő érik a lányoméknál. Reklámszatyornyi állt nálunk a hűtőben pár napig. Ki kellett találnom valamit, hogy ne dobjuk ki. A körte rossz állapotban van, sok a  darázscsípés rajta, szóval sok részét kidobtam. Egyszer készült belőle piskótatekercs töltve. Fahéjjal kevertem az apróra vágott körtét és a tetejét csokival öntöttem le. Most meg összevegyítve a szőlővel lekvárt főztem belőle. Érdekes, főzés közben cefre szagú volt (?), de végül:


hasonló íze lett az áfonyaszószhoz. Két üveggel elraktunk, ezt a kis tálnyit megette a férjem a mákos tésztához.

6 megjegyzés:

Cat 2017. augusztus 31. 20:31  

Nagyon jól haladsz a hímzéssel. :-)
De jó ötlet körtés szőlő lekvár. :-)

Tüzes Beáta 2017. augusztus 31. 21:02  

Véletlen döntés, de jól sült el.

Rita 2017. szeptember 1. 9:34  

Szemet gyönyörködtető!

Jucus 2017. szeptember 1. 20:59  

Hű, de guszta!
Az a kastély nagyon cuki lesz!

Palkó 2017. szeptember 2. 16:46  

Soha nem jutott volna eszembe szőlőből lekvárt főzni, pedig nagyon szeretem... lehet, kipróbálom az ötletedet :)
Aranyosan alakul a hímzés, jópofa motívumok vannak rajta.
Szép hétvégét kívánok!