Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2011. december 5., hétfő

Rocky Mountain Christmas


Elővettem egy félbehagyott nagy képet és eddig még csak kontúroztam. Még két nyomtatott mintalap van hátra, a ház mindkét oldalán ugyanaz van, így nehéz hetek vannak előttem. Ezt látni közelről nem lehet, csak foltok vannak, egymástól alig különböző árnyalatokkal, egy-egy öltés miatt sokszor kell újrafűzni, ezért halogattam. De imádom ezt a képet, ennek története van.
Mikor érdekelni kezdett a hímzés, megvettem a magyar Keresztszemes Magazint. Ez volt a kezdet. Az utolsó lapjain mindig bemutatják "Ti küldtétek" rovatban ügyes, vagy kevésbé ügyes , de lelkes emberek munkáit. Ott láttam meg ezt a képet. Írtam a szerkesztőségbe, hogy szeretném elkérni ezt a mintát. A szerkesztő aranyos volt, válaszolt és elmagyarázta, hogy ezt meg kell venni és küldte is a linket, ahol megrendelhetem. Csak néztem a megjelenő weboldalt és el sem tudtam képzelni hogyan? Akkor Kergiz weblapját nézegettem sokat, szinte mindent Tőle tanultam. Ajánlom Nektek is, nagyon sok hasznos információt tartalmaz. Könnyen megtalálható, ha a Kergiz szót beírjátok a keresőbe. E- mailt írtam Neki, Őt kérdeztem. Leírta megrendelni csak Visa kártyával, stb., erről részletesen ír. No, gyorsan a bankba, megigényelni és kipróbálásra először magyar oldalt választottam, hogy értsem is és lássam a folyamatot ez a megrendelés hogyan zajlik. A Libritől az új Harry Potter könyvet rendeltem, miután megérkezett (két nap), felbátorodtam és a Google fordító segítségével külföldre is merészkedtem. Ez lehet, hogy most már viccesen hangzik, de nekem hetekbe került a megrendelés elsajátítása. A mintát megrendeltem, nézegettem és két évvel ezelőtt az volt a karácsonyi kérésem a férjemtől, hogy a hiányzó fonalakat vegye meg nekem. Ez nagy kérés, mert közel 80 féle kellett. Kértem, ha csak a harmadát, mindegy... Szóval hosszú időbe tellett, hogy ezt ilyen formában lássam és ezért különösen kedves nekem.


Lányom sokszor nézelődik Anyósomtól megörökölt holmik között és egy régi, még az NDK-ból való fonalakat talált és küldte el nekem. Nagyon megörültem neki. Szépek és még az is lehet, hogy hímzéshez is felhasználom, feltéve hogy ezekből a színárnyalatokból összeáll egy képre való. Ugyanis fonalakat tekintve azok keverése nem túl jó. Ha másra nem, zokni lyukacskáira jó lesz, ugyanis a legtöbbször a varrni valókhoz hímzőfonalat használok, mert varrócérnából a megfelelő színárnyalatot nem találom.


Feldíszítettem a fenyőt a szobámban. Ezt mindig december elején már megteszem, fontos , hogy a hangulata már most örömmel és lelkesedéssel töltsön el. Már harmadik éve a nappaliban álló "igazi" fenyőt is egy-két nappal előbb díszítem, mint dec. 24-e, ugyanis nem jut elég energiám arra a napra az ebéd elkészítésére és a fenyő díszítésére is.

Itt szeretnék üzenni azoknak az olvasóknak, akik a Fórumról látogatnak hozzám. Olvastam, hogy igazán bejelentkezhetnék oda is, mert jó lenne tőlem mintákat kérni. Nem jelentkezem be, mert rossz fórumozó vagyok, a számítógépet három négy naponta kapcsolom be. De az e-mail címemre írjatok, nagyon szívesen küldök mintákat bárkinek.

11 megjegyzés:

Dóra 2011. december 5. 17:38  

Hát ez a kép valami csodás lesz! Légy kitartó vele!!!

Nézegettem a karácsonyfád:-D TÉnyleg jó hangulatot áraszt, de magát a fát már nem látni a sok dísztől:-DD

Én is gondolkoztam a kezdeteken. Még nem is olyan rég volt, úgy 6-7 éve. Hihetetlen harácsolást hajtottam végre, és hosszú időnek kellett eltelnie ahhoz, hogy már ne hímzést kérjek ajándékba. De még mindig nagyon örülök neki ma is.

CathlenKata 2011. december 5. 18:20  

Csodás téli képet hímzel, megéri befejezni!
Szépek a fonalaid is!
A karácsonyfa meg nagyon hangulatos!

Unknown 2011. december 5. 18:20  

A műfenyőt díszíteni egy más dolog, mint az eredetit. A szép boákat el kell felejteni, nincs rajta kitöltendő rész, én mostanra váltottam gyöngysorra és bár nincs rajta sok dísz, de valóban úgy tűnik.A fenyő dísz nélkül is dús és szép.

erdoseva55 2011. december 5. 18:28  

Beáta! Megint egy csodaszép hímzés! Szebbnél szebb hímzéseid vannak!
A karácsonyfa pedig igazi karácsonyi hangulatot áraszt!

Orsi 2011. december 5. 18:41  

Bea!
Gyönyörű már így is ez a hímzés,hát még,ha teljesen kész lesz!
A fád is tetszik,nagyon jó hangulata van:)

gromine 2011. december 5. 18:46  

Szép nagy képet kezdtél el hímezni, kitartás hozzá.

A karácsonyfád már az ünnepekre emlékeztet, hogy mindjárt eljő:))))

Vera 2011. december 5. 18:50  

Beáta!
Egész jól ráhangolódtál az ünnepekre... Nekem tetszik a fád, még így is hogy mű fa... formás ami igazán fontos... a hímzésedet várom, hogy fog alakulni...ezen is lehet öltögetni... a fonalak mutatósak...szeretem nézegetni a fonalakat így együtt... szép színesek...
Szép hetet!!!

Jutka 2011. december 5. 19:21  

Szép hímzés! Ezzel a mintával még nem találkoztam, jól látom felével elkészültél?
Fonalból soha sem elég:)) egyszer majd elhasználod valamire. Szép a fényük szerintem még horgolásra is jó lenne:)
A fenyő mögött az a hímzett szív nagyon tetszik.

Nagymamis 2011. december 6. 4:48  

Beáta megint nagyon szép hímzést hoztál! A feldíszített fenyőd igazán hangulatos......

Névtelen,  2011. december 9. 21:31  

Emlékszem, mutattad ezt a gyönyörűséges hímzést régebben, mint elkezdett nagy munkádat, és ahogy közeledett a tél, úgy drukkoltam, hogy bár figyelhetnénk az alakulását-készülését... 80 szín? Ejha! Kitartást és örömet kívánok az öltögetéshez!
Szépek a régi hímzők, a fotón olyan hamvasnak tűnik a színük. Már látom is lelki szemeimmel, hogy valamelyik alkotásodra ezekből kerül pompon vagy rojt vagy ki tudja, milyen szellemes dísz. :))
Brigi

Névtelen,  2013. február 14. 4:09  

Ez a cikk a fény, ahol megfigyelhetjük a valóság.