Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2012. január 8., vasárnap

Toilette


A kép pontos címe: Silhouetten Stickerei 'Toilette'. Egy francia lapból van, árnykép és nagyon bájos. Keretezve lesz egy valódi sminkasztalka fölé. De elfogyott a sötétszürke fonalam, amiből egy egész eddig a képben van és tegnap elkezdtem egy kávés képet is.



Evvel rögtön az lett a problémám, hogy a kép bal felső sarkába 29 kávészemet kell hímezni. Tudtam, hogy ez próbára teszi a türelmemet és míg készítettem azon gondolkoztam milyen ötlettel válthatnám ki ezt a monoton, unalmas munkát és ráakadtam egy fából készült espresso feliratra. Remek! Ez lesz középen és csak körbehímzem a kávészemekkel. Van egy kávés szalagom is, azt is felhasználom díszítésnek.
Sokat kedvetlenkedem, nincs kedvem hímezni, mert mióta átéltem azt az élményt, milyen jól fogok látni szemüvegben és anélkül most mennyire rossz, azóta csak a 12-ét várom, hogy mehessek érte.


Péntek délután narancslekvárt raktunk el. A férjem segítségét vártam, mert 10 kg narancs levét kellett kicsavarni és az a kéznek nagyon fárasztó. 5 narancs héját apró kockára vágtam, a húsukat nagyobb darabokra és ezt is a léhez tettük. Ehhez 2 kg cukor, dzsemfix került és forrás után 15 percig hagytam még bugyogni. A végén kicsit hígnak tűnt, de hűlés után tökéletes lett az állaga. A narancshéjtól picit kesernyés lett, de így az igazi. Most készítettem először, de biztos nem utoljára, mert nagyon finom. 9 üveggel lett.

14 megjegyzés:

Klaudia 2012. január 8. 15:42  

Ez a narancslekvár nagyon csábító! Nekem még sosem volt merszem lekvárt főzni:)
Mindig azzal védekezem, hogy nincs helyem az üvegek tárolására. De azt hiszem, ez csak kifogás...

CathlenKata 2012. január 8. 16:06  

Szépek lesznek a képek!Nagyon gyorsan befejezted a karácsonyi házat is:-)
Kívánom, hogy a szemüveggel ne úgy járj mint én:-( hanem jó legyen és alkothass sok szépet.
A narancslekvár ínycsiklandó, de én nem csinálok,és nem lustaságból.
Sajnos a legtöbb narancs valamilyen vegyszerrel kezelt és pl ami hálós rá is van írva, hogy a héj emberi fogyasztásra nem alkalmas:-(( Ne kérdezd miért én csak a címkét olvastam el, nem értek hozzá. Bionarancsra meg nem is nagyon telik most, meg bolt sincs közelben.

Nagymamis 2012. január 8. 16:57  

Gusztusos a narancs lekvár. Valamikor régen én is készítettem, de mostanában elmaradt. Mi ajándékba kaptunk karácsonyra....annyi kettőnknek elég is. A gyerekek nem szeretik. Gyönyörű lesz a képecskéd.
Gratulálok és szép vasárnap délutánt.

Unknown 2012. január 8. 17:13  

Klaudia:De édes vagy! Nevettem a megjegyzéseden. Tudod, ha nem lenne a dzsemfix tuti, hogy én sem csinálnám, de avval egyszerű lett és aránylag gyorsan kész.Így szívesen készítem.
Kata: attól én is félek, hogy nem lesz jó, de akkor én nem hozom el és abból nem tudom mi lesz...

Rita 2012. január 8. 17:26  

Szia! Nagyon klassz a piperés kép! És jó, hogy a másikat is fel tudod dobni, hogy legyen kedved hímezni! Ez a kreativitás!

Narancslekvárt csináltam tavaly, szerettük, elfogyott, a napokban tervezem én is, hogy főzök.

CathlenKata 2012. január 8. 17:27  

Sajnos én szombaton voltam a boltban és nem volt ott csak két eladó aki nem ért semmihez, csak ahhoz, h kiadják a megrendelést.Holnap megyek vissza és élek a garanciával.....
Az nem szemüveg ami az első mozdulatra lecsúszik az orrom hegyéig a nehéz lencse miatt(bár én vékonyítottat kértem:-(
Bár nem tudom a tiéd hány dioptriás az enyém elég magas, ezt írtam is a blogban.
Sajnos ha magas a dioptria szám nem létezik vékony lencse:-((

gromine 2012. január 8. 18:19  

Jó ötleteid vannak, hogy mivel lehet egy-két dolgot helyettesíteni.
Tavaly készítettünk lekvárt, de nekem elég fanyar lett a héja miatt, így idén kihagytuk:))

erdoseva55 2012. január 8. 19:14  

Ilyen jól "termős" hetet kívánok Neked szeretettel, mert annyit dolgozol a szépségeidért, finomságaidért! Jó munkát, kellemes böködést , varrást, egész hétre!

Unknown 2012. január 8. 19:43  

Köszönöm Éva! Viszont minden jót Neked is!

Laucica 2012. január 9. 13:03  

Tündéri az a fésülködős kép, alig várom, hogy lássam, milyen készen!:)

Laucica 2012. január 9. 13:06  

Meg valahogy lemaradt, hogy mennyire jó már a kávés megoldásod! Lustaság fél egészség, milyen ötletes dolgok tudnak belőle kijönni, én is megőrülnék 29 kávészem meghímzésétől (mondjuk a téli képed után ez azért igazán semmiség;))! Nagyon jó lesz az a felirat rajta!

Vera 2012. január 9. 18:18  

Ezeket nagyon jó hímezni... Nekem is van egy férfi és egy nő... Fürge ujjakból van azt hiszem...
Kávé szemek? lehet hogy kicsit unalmas lenne varrogatni sokáig...de egy pár szem... kiváncsi leszek mit hozol ki a varrásokból... mert bizti sikerül megint valami érdekeset összeállítanod...

lekvárod guszta....

Dóra 2012. január 10. 7:50  

Szép lesz ez a fekete kép!
Narancslekvár meg egyszerűen már így üvegben is csúcs!!!

Jutka 2012. január 10. 13:03  

Haladósak, szépek ezek az árnyképek nagyon jó mikor elkészül egy, egy belőlük. Nekem gyermek korom meséit idézi:)))
A kávésra kíváncsi vagyok nagyon mert nem ismerem ezt a hímzést, különösen a vége megoldás szeretném látni, gondolom konyhába készül a kép. Dobozra esetleg tálcára?