Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2012. szeptember 24., hétfő

Munkában


Még mindig lelkesen készítjük a vásárra az apróságokat. Felhoztam a pincéből is egy asztalt, azon is ugyanennyi holmi van.Már aludni sem tudok, állandóan ezen ötletelek. Azt hiszem eltúlzom az egész készülődést. Ma bementem a kerületi önkormányzathoz érdeklődni , hogy az alkalmi árusokra milyen adózási szabályok vonatkoznak , mert ez a tevékenység is számlaköteles. Átirányítottak egy másik címre, ott értetlenül kérdezték, miért ide jöttem.???? A piacfelügyelőségnél csak az üzenetrögzítő fogadott, a kerületi piacon szintén. Nem értem, egyenesen az adóhatósághoz megyek legközelebb. Ki kell derítenem mik a feltételek. Hát, elegánsan fogalmazva nem minden megy gördülékenyen.Hah!




Főleg a lányom ötletei alapján dolgozunk. Én bátortalan vagyok minden új kipróbálásához, maradnék a meglevő szabásmintáknál. Ő kísérletezik, ügyesen, arányosan ismeretlen figurákat szab. Aranyos lett ez a pingvin is. Kiszabja, pocakját ragassza, én varrom és kötöm hozzá a sálat, sapkát. Én hagyományos fenyőt gondolok elkészíteni, Ő merészen fehéret pomponnal. Sok sok vitával, de ugyanazért dolgozunk. Jól van ez így. Hű, most már csak az engedélyezési procedúra foglalkoztat , ha az is rendben, akkor mehet a kísérlet: megpróbálni eladni.


Hosszú ideig tartott összeszedni a bátorságomat, hogy új szakmát tanuljak. De elkészítettem az első műszaki rajzot, két órába telt.Cipőfelsőrészt készítettem. Értelmezni, számolni, pontosan kimérni, milliméter pontosságra, nem volt könnyű. Olyan adatok vannak: most vegyük adott méret 1/3-ának a 3/4-ét. Osztok, szorzok, szögmérőt, körzőt használok. Azt írja a szakkönyv, ugyanúgy nincs két egyforma láb, mint két egyforma arc. Tényleg! Tömeggyártású cipők esetén csodálkozunk, hogy megfájdul a lábunk? De mit lehet tenni? Ez van, ezt hordjuk. Egyedi cipőket csak a filmgyár kér, meg a jómódúak, ez kb. 30000 Ft.
 Érdekességként írom, elolvastam a cipő kialakulásának rövid történetét. Az új egyiptomi népek már a főniciaiktól lesték el hajózásuk során, de ők még először papiruslevelekből, az ujjakat átfogó bőrgyűrűvel erősítettek a lábhoz. Itt nincs még fontos funkciója, hiszen meleg van, mezítláb is jó. Most nem írnám le részletesen a fejlődés történetet, ami meglepett a XI-ik században mértéktelenül megnyúlik a cipő orrának a hossza, annyira, hogy a XII-ik században már ezt rendeletekkel kellett szabályozni. 1492-ben jelenik meg a sarok Amerikában, alíg a felfedezése után...megint ugrunk: a franciáknál a csizma selyem, bársony vagy spanyol bőr. Nagyon nagyon fázhatott benne a lábuk!

12 megjegyzés:

Barbaral 2012. szeptember 24. 20:19  

Csodálkoztam volna nagyon, ha kapásból választ kapsz a hatóságtól /bármelyiktől/ - érdemben, érthetően. Nem akarlak elkeseríteni, de tutira fogsz még jó pár kört futni...

Nagyon édesek a portékák, kívánom, hogy jó sok vásárlótok legyen:).

Ez a műszaki rajz meg... hát le a kalappal előtted. Engem vallatni lehetne ilyenekkel:).

Unknown 2012. szeptember 24. 20:32  

Hah, ez nagyon jó! Vallatni:ez kifejezi, hogy tényleg nehéz, hát az.
Hatóságok:nem értem,bár nincs mindig ügyfélfogadás. Jó. Még egy két kört futok.Nincs más választásom.
Köszönöm a dícséretet, keljen el pár munka, ez a cél.

Vera 2012. szeptember 24. 20:50  

Látod-látod nem csak az én véleményem...ez a tologatás...
Aranyosak ezek a figurák...Kívánom hogy sikerüljön az álmod a vágyad! Nem lesz könnyű feladat! de majd legyűröd!

Tanulj,tanulj! Még jó jöhet! Főleg van kitől!

Unknown 2012. szeptember 24. 21:08  

Van kitől:ez nagyon fontos tényező.Bár tankönyvet nyomott a kezembe, olvasd! Gyakorolj, értelmezd, érdeklődj! Igenis!Aztán majd gyakorlunk,gondolom én.

agnesordog 2012. szeptember 24. 21:24  

Nagyon aranyosak a figurák ! :-)Kívánok hozzájuk sok sikert,sok vásárlót, és kevés aggályoskodó bürokratát, sok segítő, normális "EMBERT" aki tényleg segíteni akar, nem elvenni az alkotó kedvet.

Unknown 2012. szeptember 24. 22:23  

Most még reménykedem, de ha minden jogszabály megnehezíti a dolgom csúnya káromkodásba kezdek!

gromine 2012. szeptember 25. 10:50  

Nagyon aranyos dolgokat készítettél !!
Nagyon sok sikert kívánok a "vásározáshoz" !!

Eliz 2012. szeptember 25. 16:34  

Fel a fejjel,egyik ajtó becsukódik a másik kinyílik! Menni fog, csak a kezdethez jó idegekre van szükség. Nagyon szép dolgokat készítesz.Sok szerencsét!!!

erdoseva55 2012. szeptember 25. 20:48  

Úgy tűnik, nekem meg eltűnnek a megjegyzéseim! Ki érti ezt?

amilgade 2012. szeptember 25. 20:51  

Biztos sikered lesz a vásárban! Én tuti vevő lennék! :D Igaz, hogy nem éri meg, de lassan kitapasztalod, hogy jó neked, és talán később még hasznos is lesz rajta. Kitartás!!!

Névtelen,  2012. szeptember 25. 23:55  

Elismerésem a bátorságodért! Ez a tervrajz igen komoly munka! Edzésbe fogja az agyat. :) Elképesztő, hogy az ember ekkora/ennyi akadályba ütközik, ha dolgozik, vállalkozna... Ha sikerül kitapasztalni, utána már könnyebb, átlátni, hogy megéri-e csinálni? Szép dolgok kerülnek ki a kezeid közül. A lányod biztos tóled örökölte a kézügyességét! :)
Brigi

Unknown 2012. szeptember 27. 16:50  

Köszönöm a sok biztatást!
Évi:ez a megjegyzés megvan! Most,hogy újra lett állítva a számítógéped,pár dolog elmaradhatott. De alakul!