Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2013. február 16., szombat

BUÉK mindenkinek 2013-ra! Sajtos roló



Újra jókívánságom fejezem ki, mivel most lettem kész a téli kép szilveszteri részével. Érdekes a szélén az a visszaszámláló szalag, ilyet még nem láttam.


Ezt a sajtos rolót szilveszterre készítettem először, mert maradt még mascarpone krémsajtom és utána néztem mit kezdhetnék vele. Akkor készen vettük a tésztát, de az nagyon drága. Érdeklődtünk létezik-e olyan forma amivel itthon is elkészíthetnénk? Igen. Fagyasztott leveles tésztát vettem és feltekergettem a formára. Olyan könnyen ment, örültem neki. Aha! Csak leszedni nem tudtuk. Sőt! Alíg bírtuk lerágni, hosszú áztatás után lehetett a hengereket megtisztítani. De nem adom fel, pár nap múlva sütőpapírokat vágtam ki, azt tettem a tészta alá és akkor tökéletes lett. Erről elfelejtettem fotót készíteni, de ugyanígy készült. A papírt megfogja a tészta, csak egy kicsit nehezebb.



A sajtkrémmel való töltés két emberes munka. Evvel megvártam a férjemet. A habzsákból kinyomni és a tésztát tartani egyszerre így könnyebb. Hát, nem fogom túl sűrűn csinálni. De mindig tanulok valami újat és ennek örülök. Finom lett és látványra olyan kis kóci.

15 megjegyzés:

Rita 2013. február 16. 20:31  

A kép valami csodás.

A roló pedig a habroló sós testvére, ugye? Mindkettőt nagyon szeretem! Ügyes vagy, hogy nem adod fel, és bevonod a családtagokat is a sütkérezésbe!:)

Unknown 2013. február 16. 20:48  

Jaj, de örülök hogy jöttél! Társaságra vágytam.
A habrolót nem ismerem. Édes?

Rita 2013. február 16. 21:46  

Igen, édes. Itt megnézheted:

https://www.google.se/search?q=habrol%C3%B3&hl=hu&client=firefox-a&hs=0KV&tbo=u&rls=org.mozilla:sv-SE:official&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=su8fUeP4KsXK4ASSxIGYCw&ved=0CCkQsAQ&biw=1429&bih=640

Unknown 2013. február 16. 22:10  

Megnéztem. Nem is láttam még ilyet!Meglepett, hogy a tojásfehérjét le is lehet fagyasztani. Pokoli jó ötlet! Köszi!
Édesnek, porcukros tojásfehérjével a roló jó ötlet, de túl melós ahhoz, hogy édes tészta miatt neki álljak.

Unknown 2013. február 16. 22:15  

Köszönöm, hogy írtad!!!!!!

Anik 2013. február 17. 12:20  

Nagyon szépen halad a hímzés! hajrá!

A sajtos roló jól néz ki, én tuti, nem mernék nekiállni....

Eliz 2013. február 17. 13:50  

Csodálatos ez a Sal. A sajtos roló étvágygerjesztő,csodás!!!

Barbaral 2013. február 17. 15:16  

:)))). Először néztem, hogy mi ez a BUÉK, már megint rosszalkodik a blogger?:)))
Aztán meg elképzeltem, hogy rágjátok le a tésztát a formáról:))).
A hímzésed csodaszép, a sütőpapíros ötlet is remek, de a bejegyzés hangulatáért jár a legnagyobb köszönöm!!!:)

Dóra 2013. február 17. 16:42  

Egyre szebb és olyan jók a színei! Igazi kavalkád!

Sajtos roló meg nyami! A sütésben a kísérletezés az egyik legjobb dolog.

Vera 2013. február 17. 17:43  

Jó ide betoppani... Mindig valami széppel, jóval lepsz meg bennünket!
Micsoda türelmed van..
Na és a roló is....jó sok macera van vele...Persze bizonyára finom....
Na szóval Beám Ügyes vagy.!!!!!!!!!

erdoseva55 2013. február 17. 18:38  

Élveztem a bejegyzésed! Nemcsak én rontom el a sütiket, mint például a múltkor a hab úgy száradt sült rá a sütim tetejére, hogy holdbéli tájra hasonlított:)))))))
Csak én nem sütöttem ám meg újra, rábeszéltem a lányomat, hogy csinálja meg ő! hát neki jobban sikerült. Ezután mindig vele süttetem meg:)))))

Névtelen,  2013. február 17. 19:29  

Továbbra is csak ámulni tudok elképesztő türelmes kézimunkád és kreativitásod láttán :)
Nem túlzok: kb húsz éve vettem ilyen fémformákat, s a mai napig nem vitt rá a lélek, hogy végre kipróbáljam képes vagyok e otthon készíteni habrolót vagy sajtosrolót, mert mindkettőt ismerjük és szeretjük családostul.Még jó, hogy ezt a sütőpapíros verziót leírtad, így hátha nekiállok, nagyon finomnak látszik, gondolom a cukrászdai a közelébe se jöhet!
Eszter

Névtelen,  2013. február 18. 16:55  

Bátor kísérletező vagy, elismerésem! Jellemerő kell ahhoz, hogy az első kísérlet tanulságait levonva, átgondolva újra próbálkozzon az ember - és ez az élet minden dolgára igaz. A gusztusos rolókhoz is ez az út vezetett. :) A hímzésed nagyon tetszik ezekkel a jó humorú részletekkel, mint a kontúröltésekkel készült egyujjas kesztyűk, meg a két oldalán más színű "Boldog új évet!" szalag!
Brigi

Unknown 2013. február 19. 15:44  

De aranyosak vagytok!
Köszönöm a dícsérő szavakat!

amilgade 2013. február 24. 18:05  

Hogy mi mindent csinálsz???!!! Nagyon jól nézett ki a süti, biztos finom is! :-)