Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2013. április 23., kedd

Paradicsom, paprika


Csöppet unom a fát, pedig egyre szebb. Lesz itt még házikó is, bátorítom magam! Szó nincs arról, hogy ráuntam volna erre a képre, csak jó lenne ebből a fából kibontakozni.


Van nekem szépen fejlődő paradicsom palántám. Még bent vannak az ablakban, de naponta elgondolkodom azon, hogy ki merjem ültetni? Folyamatosan javul az idő, de az éjszakák még hűvösek. Várok.
Tegnap viszont voltam olyan bátor, hogy az egyik muskátli ládát felhoztam. A hat tőből öt nem mutatott életjelet, tövestől kitéptem. Ma vettem pótlást és körülnéztem a palánták között. Sajnos valamilyen oknál fogva nálam a paprika ritkán hoz termést, de nem tudtam ellenállni és vettem kétféle tövet. Csak kettőt, igen, mert csemegének jó lesz, ha lesz. Mennyivel fejlettebbek, szép nagy levelűek a kertészek által nevelt paprikák, mint az én paradicsomjaim! Valamit nagyon tudnak! Mivel a szabadtéri részben voltak az áruházban, így én most kint hagyom őket éjszakára. Ha megmaradnak, mehet ki a paradicsom is.

9 megjegyzés:

Vera 2013. április 23. 21:12  

Bea nagyon szépen alakul... Na majd én is a fákhoz érek... majd elmesélem milyen volt hímezni....
Én nagy festékes vödörbe neveltem paradicsomot...
A levél fajtától is függ mekorra... ...
Nekem minden alkalommal ronda volt a futó muskátli, teleltetés után... rakosgattam levele alig volt, az is sárga, bimbóval tele volt... Kivittük a sátorból, egy hét után olyan volt mintha kutya is megtépte volna... Csak szára volt meg... Azóta nem teleltettem..Másnak meg oly szép...

Unknown 2013. április 23. 21:41  

Igen, ez a teleltetés nehéz. Bár ennyi még nem pusztult el.
A fa az nagyon unalmas volt. Hetek óta öltöm.

Palkó 2013. április 23. 22:35  

Húúú, rengeteget haladtál! Nagyon szépen alakul! Annyira jók a színek, látom, ahogy átszűrődik a nap fénye a fa levelei között! :) Nagyon tetszik már most!

Névtelen,  2013. április 24. 2:38  

Szerencsére már látszik a fény az alagút végén, már látszik a ház az ágak között! Jól írja Palkó, a fa levelei között átszűrődő fényt is visszaadják a színek. Szépek a palánták, sok termést hozzanak!
Brigi

Anik 2013. április 24. 9:20  

Gyönyörűen halad a hímzésed, NAGYON szép lesz...

gromine 2013. április 24. 18:02  

Kitartóan haladsz a képpel !

Fáni 2013. április 24. 20:25  

Olyan gyönyörű ez a kép!:)) A palántákkal kitartás. Én a befőttekkel voltam így. Állandóan tönkre mentek, majd egyik évben azt mondtam, ha most sem sikerül, soha többet nem csinálok. Megijedtek, mert azóta mindig jó:)))

Barbaral 2013. április 25. 21:26  

Remekül haladsz a hímzéssel!
Nálam már kikelt a cukkíni, amit mérgemben lesz, ami lesz alapon 2 hete elvetettem a kertben. Nem volt már bent hely a palántaneveléshez:).

Gyönyörűen kelnek, pedig éjszaka tényleg lehűl még a levegő. Viszont a borsóm még nem is látszik... Ki érti ezt?:))))

amilgade 2013. április 27. 8:44  

A Te paradicsomod nagyon szép, hidd el. Legalábbis a miénkhez képest. :D

A képed egyre jobban tetszik, fontolgatom, hogy én is kihímzem.