Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2013. május 24., péntek

Főleg a friss zöldekről, de az a papagáj!


Milyen jó lenne a képen látható, kellemes nyári hangulatot végre átélni!  Kicsit hűvös van az évszakhoz képest, bár tudom, lesz még elegünk is a nyári hőségből!
A képet számítógépes programmal próbálták részletgazdagra agyon pixelezni. Nem csak próbálták, sikeresen meg is tették. Ez azt jelenti, hogy a sok színbe még egy öltés erejéig még egy oda nem illő színt betettek. Még soha nem készítettem ilyen képet, ahol ez ennyire látszott is. Két bejegyzéssel ezelőtt tettem említést a kockás szoknya hímzéséről és Laura hozzáértően elmagyarázta, hogy annak a mintája kézzel készül, attól olyan tökéletes. Érdemes a megjegyzésekhez visszamenni és elolvasni. Elgondolkoztatott. Igen valószínű, hogy a nagyon kedvelt francia mintákat is mind kézzel készítik, talán ettől van olyan varázsuk annak ellenére, hogy sok esetben elég primitívek. Bocsánat!!! De ettől még én is imádom őket, sokat is készítek.


Évről évre terebélyesedik az egyetlen rózsabokrom. Idén olyan sok rajta a virág, hogy tudtam vágni róla és vázába tenni. Olyan szép!


Ezt a futót már mutattam, de nem tudok betelni vele. A fal előtti levelek átlag méretűek, eddig csak így láttam mindenhol. Ahogy a szára a napra ér óriásira nőnek. A mellette levő naptárhoz hasonlítva látszik mekkora. A lányom mondta:- persze, ez egy trópusi növény. Az Amazonas környékén, a brazil esőerdőben honos. Tényleg! Ez eszembe sem jutott. De ezért tart az ember okos kislányokat maga mellett, hogy Ő tudja!


Ma szedtem le az első nagyobb adag epret és találtam ezt a fura példányt. Hibás üzenetet kapott a mag genetikailag és leveleket bontott. Valahogy így képzelem el a rákos sejtek kialakulását is...
Pfuj! Mondta a fiam mikor meglátta. Ezen nincs mit szépíteni, valóban nem túl gusztusos. De nagyon érdekes!


Olyan jó már ez a kevés friss zöld is, amit a kert ad! Az újhagyma a hűtőben fonnyad el, nem kell a hideg kajához. Ezt nem tudom miért van így, de hogy ezt megelőzzem apró darabokra vágtam, szedtem mellé kakukkfüvet, ami most virágzik, pár levél majorannát és így sütöttem zacskóban a csirkemellet. Nagyon szeretem használni a sütőzacskót, mert imádom azt a pecsenyelevet ami nem tud belőle elpárologni. Hogy ez több legyen tettem mellé almát, körtét és jócskán olívaolajat.


Tegnap akadtam erre a jó pár évvel ezelőtti  felvételre. Most nem a kutyáról... Azt tessék figyelni mi van Apu vállán!
Eszembe jutott a papagáj, ami szenzációs volt! Beszélt is és nem is tudom hol kezdjem... A zongorán egy hangot ismert fel és azt tökéletesen utánozta. Azt is tudta, hogy az melyik. Oda állt a billentyű elé és a nyakát nyújtva fújta tökéletesen utánozva. Ha csörgött az a régi típusú kagylós telefon, azonnal ott termett és a beszélőjét ütemesen ütögette a csőrével és közben mondta: puszi, puszi, puszi. Enni nem lehetett tőle, mert ott ült a tányér szélén és ő is kért. Varrni? Kihúzogatta a cérnát. Szétdobálta. Bosszantó, persze, de inkább csak nevettek rajta. Korcsolyázott. A gyerek kinder tojás félbeszedett műanyag tojása a hűtő tetején volt a számára és a nyílásával lefelé letéve. A papagáj fogta a lábával és avval korcsolyázott. Zuhanyozni minden este ott volt. Szóval csúúúúúcs egy állat volt, de sajnos egy óvatlan pillanatban kirepült az ajtón és eltűnt. Nagyon sajnáltuk!

9 megjegyzés:

Palkó 2013. május 24. 19:38  

Köszi ezt a bejegyzést! Nagyon élvezetes volt végigolvasni, és a videó is nagyon tetszett! Most én írom Neked, amit egyszer Te nekem: túl sok az infó, nem lehet mindegyikre reagálni... :)
Mindenesetre a képpel nagyon jól haladsz, innen csak az látszik, hogy ez is gyönyörű lesz!
Kívánok Nektek is szép hétvégét! :)

Rita 2013. május 24. 20:26  

Nekem a mintatervezésről írottak voltak a legérdekesebbek. Felvettem egy HEAD-et a kívánsglistámra, de most meginogtam...

A nyári képed szerintem nagyon érzékletesen adja vissza az évszak hangulatát.

A papagáj szédületes lehetett!

Unknown 2013. május 24. 20:34  

A HEAD aránylag jó. Én is készítek egyet, szeretem.

Vera 2013. május 25. 19:44  

Tényleg sok témát vetettél fel... Az eper muris, a rózsád gyönyörű.... A hímzésedről meg nem is beszélve...szépen haladsz vele...
papagáj volt a mamámnak meg Ernőéknek.Aranyosak, csak ne repüljön rám...
Szép hétvégét!

amilgade 2013. május 28. 9:33  

A hímzésed nagyon szép!
Ugyanilyen színű papagájom volt gyerekkoromban. Mi is imádtuk, egy csoda "okos" állatka volt.
A futóról: amikor Key West-en (Amerika legdélibb pontja) voltunk ott voltak ezek a futók, csak valami óriási nagyban. Kb. 30 cm-esek voltak a levelek vagy még több, ja és félárnyékban. Igaz a klíma szubtrópusi volt.

xJuDesign 2013. május 28. 12:48  

Nagyon szépen alakul a képed, gratulálok!
Az eper valami elképesztő!!!!!!!

Névtelen,  2013. május 28. 14:45  

Látszik, ha egy élőlény jól érzi magát valahol, akár növény, akár állat. Sokan alábecsülik a felfogóképességüket, de nálatok kibontakozhat cica-kutya-papagáj. :) A hímzésedben a felső ablakban egy lakó sejlik át az üvegen? Vagy a függöny vet árnyékot? Érdekes mindig, ahogy bontakozik ki a minta!
Az eper nagyon túlteljesítette a feladatot! :)
Brigi

lujza62 2013. május 29. 8:08  

Nagyon jó olvasni az írásaid.Az eper nálunk is most indult el,de minden nap rácsodálkozom a természetre hogy mennyire utólérte magát.Nekünk most 2 nimfa papagájunk van,de volt a Bercink aki szintén beszélt))

Unknown 2013. május 30. 16:42  

Brigi: szerintem semmi nincs az ablakokban.