Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2013. június 20., csütörtök

Szépségápolás


Egy dobozka tetején lesz ez a minta és benne pontosan azok, amik a képen láthatóak. Ebbe tudja a lányom összecsomagolni a kis holmijait. Július 5-én indul Máltára hosszabb időre dolgozni. Ma meg akartam venni a dobozt és el is készíteni, de megszűnt a kézműves bolt, amit útba ejtettem. Tudom, természetes. Lesz helyette más, de egy kicsit szomorú lettem. Túl sok vállalkozás megy tönkre.

Reggel alapvetően más miatt indultam. Leírom, mert elképzelhető, hogy másnak is van hasonló problémája, csak még nem ismerte fel. Nem nagy ügy, de érdekes. Jó pár napja megjelent egy apró sebecske a fülem fölött, ahol a szemüveg szára érintkezik a fejbőrömmel és időnként odakaptam vakarni. Van egy enyhe fémallergiám, de csak tegnapra lettem biztos benne, hogy ezt az irritációt a szemüveg okozza. Érdekes, mert eddig nem jelentkezett. Van nekem biztosításom, cserére, elvesztés esetére, sérülésre. De ezeket nem használhattam fel, mert csak arra az esetre vonatkozik ha ugyanazt a keretet választom. Ez kizárt, mert műanyag bevonatos szárat kértem. Ehhez viszont új lencsét kell csiszolni. Újra szemvizsgálatot kértem és a másfél év alatt 0,25-tel romlott a látásom. Oh, ez baj. Újra új szemüveg, 40 ezer Ft-ért és most nem váltottam hozzá biztosítást. A régit hazahoztam és igen kecsesen körbetekertem a szárát cellux szalaggal. Mert ki nem dobom. Azt mondták a probléma nagyon gyakori, sokan a keret használata közben ismerik fel a fémérzékenységet és van, akinek a szeméig sebes lesz az arca mire rájön mi okozza a problémát.



Szépen fejlődik minden a kis kertemben. Szerették a hűvösebb, csapadékos időjárást.


Szép a cukkini virága. Az első termésekhez még én poroztam a termést hozó virágot és négy-öt nap múlva már le is törtem két tököt, meg két paprikát:


Majd három nap múlva újra két kifejlett cukkinit, elképesztően gyorsan nőnek!



Van már meggy egy ideje és sütni akartam egy piskótát. Semmi különös, ilyet mindenki süt, de annyira jól nézett ki a friss gyümölccsel, hogy lefotóztam. De nem csak ezért. Kis darabra vágott fehér csokit szórtam rá. Ezt kár volt, mert nem érződött a sütiben, Viszont sokszor készítem így étcsokival, ami sütés közben belesüllyed a tésztába és mikor még langyosan felvágom, az enyhén folyik, ami viszont ízesebb is és fantasztikus! Ajánlom az ötletet, mert feldobja a meggyes piskótát!

10 megjegyzés:

Anik 2013. június 20. 18:14  

Jó nagyon a minta, a lányodnak sok sikert külföldön!

Én is mindig kiszúrom, ha egy bolt, üzlet bezár, és tényleg rossz látni...
2006-2008 -ig jártam dolgozni Csepelről Kőbányára,mindig ugyanazon az úton.
Nemrég mikor ugyanarra buszoztam elképedtem, hogy az autószervíztől elkezdve a lottózón át, a kisboltig szinte minden bezárt... Mindenhol csak a kiadó-eladó tábla...
Itt csepelen is bezárt a virágos, a ruhaszalon, a dvd-tékákról már nem is beszélek...
Sokan próbálkoznak kifőzdével, pékséggel, de azok közül is sok hamar becsődöl.


A kiskerted nagyon szép, látszik gondosan műveled!

Unknown 2013. június 20. 18:26  

Valóban, túl sok bolt bezár. Mennyi dvd-téka volt, sokat kölcsönöztem 15 évvel ezelőtt, most mindenhez hozzájutunk a neten, de érdekes már nem nagyon érdekelnek a filmek. Ha a vállalkozás működik is, nehezen. Sajnálom azt a forgatagot, kihalt és lepusztult sok városrész.

erdoseva55 2013. június 20. 19:15  

A mi aprócska kis városunkban már rég bezárt minden.kivéve néhány élelmiszer üzletet, na és a kiskocsmákat, éttermeket. Ha szeretnék valamit, utaznom kell! Ezért jól meggondolom, mit mikor és mennyit szerzek be.
gyönyörű a hímzésed, nagyon tetszik. A lányodnak kellemes utat, jó munkát! Biztos sok élménnyel tér majd haza!
A kertecskénkben nekünk is szépen fejlődik minden, képzeld a citrom fácskám / vagy bokrom? / most hoz már szép virágokat is!
A piskótába tett csoki szuper ötlet, én is kipróbálom majd :)

Rita 2013. június 20. 20:14  

Sok sikert a lányodnak külföldön, gyönyörű hímzést kap útravalóul.

A kiskerted mintakert! Lassan nálam is virágzik a cukkini.

Holnap ribizlis muffint akarok sütni, kipróbálom a csokit bele!

Unknown 2013. június 20. 20:24  

Ribizlis sütit még nem is csináltam! Köszi az ötletet!

Vera 2013. június 21. 5:59  

Nagyon szép a minta kerted...
Elég szomorú hogy sok fiatalnak külföldre kell menni hogy munkájuk legyen.Sok sikert a lányodnak!
Bár egyre többen mennek idősebbek is... MI lesz így a családokkal??????
A sütid igy is nagyon guszta... Én hamarosan megprobálom, köszi...
/Nem vagyok korán fekvő.../

Névtelen,  2013. június 21. 21:21  

Mindig elismerést vált ki belőlem az igényes munka, mint az ápolt kerted és a bájos hímzés, és a találékony ötlet. Ezért különösen sajnálom, hogy a "békebeli" mesteremberekből egyre kevesebb van, mint ahogy kis boltokból is. A személyesség, az értékmentés vész el, a gyorsan eldobhatő cuccok korát éljük.
A negyed dioptria hibahatár körüli érték, ne bánkódj miatta! Lehet, máshol vagy másnap nem találnak romlást a látásodban. :)
Lányodnak minden jót Máltán!
Brigi

Palkó 2013. június 21. 22:44  

Nagyon klassz lett a hímzésed és szépen néz ki a kerted is!
Jól vagy? - túl az első sokkon?
Sokszor gondolok Rád... :)

Judit 2013. június 23. 10:07  

A kert gyönyörű, a doboz tetőnek készült hímzés elragadó! Sajnos így van, rengeteg üzlet zár be, ez nekem is nagyon tud fájni...

Unknown 2013. június 24. 18:39  

Brigi: valamit rosszul írhattam. 0,75-ös szemüvegről 1-esre cserélek.