Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2013. szeptember 29., vasárnap

Ferrari torta


Igen, ez egy torta. Az autó és a kerekek is piskótából vannak. Attilának a vejemnek készítette a lányom a születésnapjára és én kicsit segítettem. Még soha nem láttam hogyan készül a fondannal bevont formatorta, de érdekelt, így örömmel követtem a lépéseket.  Fotóztam is, ha eszembe jutott.



Fernando Alonsot alkottam meg direkt vicces formában, a kormánykereket apró gyöngycukrokkal, a lovas pajzsokat és a rajt zászlót.



A fondanhoz kivajazott tálban olvasztja fel a pillecukrot, hogy az ne ragadjon bele. Isteni illata van!


Utána porcukorral keveri nyújthatóságig, illetve a színezéket ilyenkor teszi bele. Itt most a pirosat.


A jól dolgozhatóság eléréséhez szükséges még kézzel gyúrni. Most itt gyorsan meg kell jegyeznem, hogy egy kiló fondan az előző bejegyzésemben mutatott áruházban 1000 Ft körül kapható készen, illetve fogalmam sincs a cukrászatban mi az előállítás módja, remélhetőleg ezt a suliban, ahova a lányom jár majd tanítják. Ezt készítjük, mert internetes böngészés során ezt találta a lányom a legjobbnak. Elképzelhető, hogy van egyszerűbb módja, ezt most nem ismerjük, ha valaki arra vetemedne, hogy ilyet készít, nézzen utána! Ja! Az egy kiló kész anyag ehhez bőven elég!


Azután "gyúrmázunk". Kérte próbáljam elkészíteni a lovas pajzsokat. Nyújtófával nyújtható, nagyjából a kocsi arányaiban meghatározott méretű darabokat nullás ecsettel ételfestékkel színeztünk. Én nagyon féltem. Max. 1,5 cm-es lovakat vállaltam festeni. Háááát... Hasonlít. De mivel a precíz formákat apró méretben mindketten először készítettük kísérlet volt, a saját határainkat feszegettük. Ez nem is ment mindig. A spoilerek piskótából és fondanból készültek, de nem volt tartásuk és a kukában kötöttek ki. Időhiány miatt mindkettő papírból készült. Sok, sok minden kérdés merült fel, anyagok ismeretének hiánya, azok használhatósága. de ez normális, valahol el kell kezdeni!


Itt a rajtzászló készül. Precízen 2x2 cm-es kockákat festünk. A tortára felrakásnál csúnyán maszatos lett egyik másik. Hát, nagyon érdekes és melós volt, de én élveztem.

Polly kutyámat már régóta szerettem volna lefotózni. Tündéri, hogy szerelmes a központi lefolyóba. Tegnap zuhanykabint súroltam és akárhányszor a vizet engedem, feszülten figyeli a kuttyogó lefolyót. Ott valami történik....

16 megjegyzés:

Palkó 2013. szeptember 29. 18:01  

FANTASZTIKUS ez a torta! irtó tehetséges a lányod, és ügyes segítsége volt! :)
Nagyon-nagyon tetszik!... és persze csak tátom a szám ... :)))

Laucica 2013. szeptember 29. 18:33  

Azta micsoda torta!!! Nagyon klassz lett!! A kutya imádnivaló, nincs annál édesebb, ahogy nagyon figyelnek valamit, amit nem is értünk, miért olyan érdekes a számukra:)))

Laucica 2013. szeptember 29. 18:36  

Az előző bejegyzést most olvastam. Hááát, ha egy családtag cukrásznak tanul... szörnyű lehet a családnak, akin kísérleteznek, biztos rettentes szenvedés megkóstolni mindent:)))

Edit 2013. szeptember 29. 18:46  

Hűűűű, ez a torta! Biztos örülne a férjem is egy ilyennek, nagy Forma-1 rajongó. :)))

Jucus 2013. szeptember 29. 19:39  

Hű, micsoda szuper torta! Biztos örült neki a megajándékozott!

Unknown 2013. szeptember 29. 19:57  

Szuper?
Örülök, ha így látjátok!

Unknown 2013. szeptember 29. 20:01  

Laura: semmit a világon nem kóstolunk. Már az illata is bőven elég.
Ne is mondd! Mindenféle sütit sütni kellene gyakorlásképpen. Pfuj! Cukrásznak ez túl sok.

Rita 2013. szeptember 29. 20:03  

Igen, határozottan az!:) Ügyesek vagytok!

Jutka 2013. szeptember 29. 20:56  

Ez ám a férfiaknak való torta:)!!

Névtelen,  2013. szeptember 29. 22:37  

Elképedtem. A filckép munkaigénye is hatalmas, de emellett még a tortaszobrászat... Mi kerül még ki a kezeitekből, ha azt írod, hiányos anyagismerettel dolgoztatok?! Nagyon ügyesek vagytok a lányoddal, remek alkotópáros. :)
Polly nagyon édes! Mosolyra derítő kis jószág.
Brigi

Vera 2013. szeptember 30. 11:48  

Akárhányszor nézem.... nagy munka, hiába mondtad a hibáit.... gyönyörű...
Kutyus meg imádni való.. Hihetetlenek ezek az állatok....

Erika 2013. szeptember 30. 20:14  

Csúúúúcs ez a torta!
Köszönöm a gesztenyes tekercshez az útmutatást, hétvégen feltétlenül sort kerítek rá!

erdoseva55 2013. október 1. 21:12  

Ajjaj, ha száz évig élnék se érném utol a díszítőművészetét! Ehhez érzék is kell! :)

Eliz 2013. október 2. 22:55  

Hát, szemnek szájnak ingere az biztos. Csatlakozom a többiekhez,le a kalap előttetek.

Anik 2013. október 4. 18:19  

Elképesztő ez a torta!!! A férjem is nagy forma-1 fan!!!