Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2013. október 24., csütörtök

Mézeskalács kastély


Lehet a neve szellem kastély is, ami úgy ahogy van ehető. Kellemes időtöltés egy szabad délutánra.


Az ajtó egy hírtelen ötletre ehető étcsokiból.


Délelőtt egymás után sütöttük a lapokat és kihűlés után előbb egy papírra megtervezett ház méreteit szabtuk ki belőlük. Így jobb, mintha nyers tésztából készültek volna a darabok. Pontosabb.



Az ablakok színezett és cukros tojásfehérjéből, a cuki szellem és cica fondanból készült. A ház falára a cukrot ehető ragasztóval tettük fel, ami nagyon jó. Elolvastam az összetevőit és bár nem értettem pontosan, de gyanítom olyasmi, mint a zselatin. Egy vékony réteget vittünk fel ecsettel és dermedés után jól tart.


Ma már elnagyoltabban készül a ház tovább a tetővel,



ami a helyére is került. Ebben már nem veszek részt. Az előbb látogattam ki az étkezőbe és szép lassan be is dőlt az egész, gyorsan bemenekültem a szobámba. Nekem ma már nincs türelmem hozzá. Túl nagyok az elemek. A lányom töretlenül javítja, készíti. Biztos szép lesz!


Ezeket a mintákat álmodtam meg egy sorba. Az istállót, a mellette útra kész rénszarvasokkal, a szánt, amire a manók pakolják az ajándékokat a műhelyükből.


10 megjegyzés:

Rita 2013. október 24. 21:35  

Megjegyzem azt az ötletet: a kiszabva sütött mézeskalácsfal nekem is mindig eldeformálódott.

Ezek szerint a mintát te rakod össze, egymás mellé? Egy álom ... És a felső sorban mi lesz?

Unknown 2013. október 24. 21:37  

A felső sorban a télapó, télanyó békésen sütöget... Még várok a mintára.

Palkó 2013. október 24. 23:19  

Nagy türelme van a lányodnak! Ezt a rengeteg sütit eladja, vagy szép lassan 120 kilósra híztok? :)))
Nagyon tetszik a megálmodott téli képed... nagyon szépek a színek... gyönyörű lesz! :)

Unknown 2013. október 24. 23:38  

Nagyon utálatos a megjegyzésed Ildikó!

Unknown 2013. október 24. 23:41  

De igazad van, én is utálom ami nálunk mostanában történik. De másért.

Fáni 2013. október 24. 23:45  

Mind a ketten nagyon ügyesek vagytok

Palkó 2013. október 25. 7:56  

Szia Bea!
Bocsánatot kérek! Nem utálatosnak szántam, hanem viccesnek!
Tényleg gyönyörű dolgok készülnek, és tényleg kíváncsi vagyok, mi lesz vele!?
Ne haragudj, kérlek, ha megbántottalak - akaratomon kívül!

Névtelen,  2013. október 25. 12:06  

Egy profizmusra törekvő cukrásznak hány fortélyt, technikai fogást kell ismernie! Ehető ragasztó, sülés után méretre szabott lapok. Sok jó ötletnek kell szó szerint beépülnie egy mézeskalács házba. :) Nehéz lehet mindezt végigvinni.
A színátmenetes fonalak nagyon feldobják az amúgy is aranyos mintát! :)
Brigi

Zsimama 2013. október 27. 16:48  

Hűűű...,de guszta a házikó! Gratula a lányodnak! Nem lenne türelmem hozzá.
A téli kép nagyon szép lesz!

Unknown 2013. október 29. 15:54  

Nem, nem!!! Nem haragszom Ildikó!
Zsimama: ehhez már nekem sincs.