Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2013. december 21., szombat

Sütés, főzés, fa díszítés


Minyon készítéséhez elmentem Eszterházi fondant venni a Vámház krt. 5-be. Ott nagyon sokféle különleges élelmiszer kiegészítő van. Valamit mindig veszek kipróbálásra. Most a fűszeres banánszószt. 350 Ft. Hazafelé jövet kiötlöttem mit fogok belőle készíteni és olyan jól mutattak az összekészített hozzávalók, hogy le is fotóztam. A sült banán isteni! Én most készítettem először, de a karikára vágott mandarint szegfűszeggel tűzdelve bármilyen sült mellé lehet tenni, ettől ünnepi lesz az illata, aromája az amúgy fokhagymával tűzdelt, sós, borsos húsoknak.


A Nők Lapja ADVENT kiadásából elkészítettem tegnap a Gesztenyés fatörzs nevű sütit és ki kellett végre próbálnom a por alakú arany ételfestéket. Csini és finom!
Azért tegnap, mert a férjem ma reggel elment dolgozni és csak 26-án lesz itthon. Kicsit megkavarodik általa a rend, hogy mikor mi készüljön. De ez így van 30 éve. Idén a debreceni Református Templomban lép fel az Omega,  ezt vagy élőben közvetítik, vagy felvételről, de ez csak egy helyszín és még több istentiszteletet vesznek fel. A közszolgálati tv-nél dolgozik és olyan nincs, hogy ne dolgozzon minden fontos ünnep alkalmával. Erről csak azért írok, mert a megjegyzésekből érzékelem, hogy az életmódunk érthetetlen. De én állandó vagyok és hogy mit mikor csinálok az nem úri szeszélyem diktálja, kiszámított terv szerint történik. Mégsem maradhat ki a férjem a finom sütikből!



Fejre állítottuk szegényt, így pottyant. Guszti...,guszti!


Ma fát állítottam. Épülőben a műfenyő.



Izzórengeteg. Evvel biztos egy kilómétert kellett menni körbe-körbe, hogy mindenhol legyen, szépen elosztva.


Készen. Annyira szép most este az a sok szikrázó fény! Négy órába tellett elkészíteni. Átjött a lányom, segített. Elfelejtettem írni: elköltöztek egy hónapja, mikor rendeződött az anyagi helyzetük.


A harmadik lappal is végeztem, az utolsót vettem elő. Az alsó és felső képegyüttest egy éji téli tájkép válassza el. Minden részlete külön is megállná a helyét. Azon görcsöltem, hogy ki ne hagyjak valamit. Nincs mese, itt minden részlet kontúrját el kell készíteni, frászt kaptam mikor rájöttem elfelejtettem a hópelyheket!
Nem könnyű meló.


Jelzem: 31-én , mint tavaly is jelen vagyok és aktívan beszélgethetünk a blogokon! Tehát szilveszter estéjén senki nem lesz egyedül!

8 megjegyzés:

Fáni 2013. december 21. 19:45  

Te már nagyon "előrehaladott állapotban" vagy. Én még alig csináltam valamit.24-én este a szüleimnél leszek, hogy ne üljek itthon egyedül. A gyermekeim a családjukkal megosztva jönnek 25-én. Nincsenek haragba, csak a fiamék elutaztak, és csak délután érnek haza, a lányomék már ebédre ide érnek.
A hímzésed gyönyörű. Kellemes karácsonyi ünnepeket.

Unknown 2013. december 21. 19:54  

Bonyolult dolog összehozni a család karácsonyát! Jól teszed, hogy elmész a szüleidhez. Te sem leszel egyedül és nekik is Te vagy a legfontosabb.

Palkó 2013. december 23. 18:43  

Annyira tetszik Nálad minden! :) - az a kép fantasztikusan szép lesz!!!

Ez úton is áldott Karácsonyt kívánok Neked és Szeretteidnek!
Ildikó

Vera 2013. december 23. 20:23  

Négy órát díszítetted a fát???????? vaoooo...Mondja valaki hogy nincs türelmed...Eszméletlen ez a hímzésed ...
Békés, boldog ünnepeket kivánunk!!!!

Névtelen,  2013. december 23. 23:15  

Kedves Bea, sok szeretettel kívánok Neked és egész családodnak szép karácsonyt!
Brigi

Anik 2013. december 24. 13:55  

Kedves Bea! Kívánok Neked és Családnak Áldott, szép Karácsonyt, és nyugodt, -hímzésben gazdag- Új Évet!!!

Unknown 2013. december 24. 20:33  

Köszönöm a kedves kívánságokat!

gromine 2013. december 24. 21:54  

Azt hiszem, hogy ismétlem gaam, de csodás lesz ez a kép !