Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2014. július 3., csütörtök

Túrós is, mákos is egyben


Mostanában több időm van hímezni, hosszú órákon át bököm a felhőket, bokrokat és az apró házat. Olyan csalódott vagyok, hogy ilyen lassan haladok. Nem is lassan, csak ez a giga kép... A kisebb képek látványosabban nőnek.


Ez a tészta, ami csak 20 dkg lisztből van és tejföl is kell hozzá, a kedvencem. Én az almás receptjeként ismertem meg, de ezt használom túróshoz is. Ma pedig úgy készítettem, hogy a túrót megsütöm annyira, hogy be lehessen kenni lekvárral és annak a tetejére teszem a mákot. Ezt egy közeli cukrászdában láttam először keleti csemege néven árulni úgy, hogy középen fahéjas reszelt alma volt. Az is nagyon finom. Ötletnek mutatom.
Itt jegyezném meg, hogy nyáron nem szoktam sütni, mert csak fűti a sütő az amúgy is meleg lakást. De ezidáig szerencsénk volt a nyárral, a hőmérséklet számomra ideális.



Hurrá! Tegnap vettem észre, hogy már van egy paradicsom a kertben. Alatta még egy apró.

10 megjegyzés:

Vera 2014. július 3. 20:43  

Ez a himzésed is gyönyörű... Szépen haladsz vele, persze nagy munka... még ha néha unod is.
milyen guszta a sütid.... túrós jöhetne...
Paradicsom... na innen számolva lehet nézegetni, mikor fog pirosodni...A miénk még mindig nem akar, pedig tele van már a tő zöld paradicsommal... Na majd ha el kezd érni....

CathlenKata 2014. július 3. 21:23  

Ez a kép csodás és giga nagyságú, de te szupergyorsan haladsz vele!

Névtelen,  2014. július 3. 22:18  

Látványos haladás a vasárnapi álláshoz képest! Hangulatos mesefalud lesz. :) Sok töltelék a kevés tésztában? A mostani időjárás engedi a sütögetést, de hétvégén jön a kánikula (gyorsan készítettem ribizlitortát :)). Jól ki lehetett használni eddig ezt a számunkra igazi nyarat - 10 éve még főleg ilyen volt a hőmérséklet. Öröm minden kellemes nap! Hajrá paradicsom! :)
Brigi

Unknown 2014. július 3. 22:37  

Szia Brigi! Ribizlitorta? Csúcs!A kánikula kevésbé. Én a málna vásárlásán és fagyasztásán gondolkodom. de nem gondolkodni, hanem cselekedni kell. Félek úgy járok, mint a borsóval, innen csak felfelé mennek az árak.

Unknown 2014. július 3. 22:43  

Vera, Kata: annyira szégyenlem, de olyan uncsi ezt készíteni.

lujza62 2014. július 4. 13:23  

nagyon guszta a süti és a kép is csodás lesz.Na igen a nagy munkához idő kell:))

erdoseva55 2014. július 4. 16:41  

Én is vagyok úgy időnként, hogy nincs kedvem a nagyobb lélegzetű képeket készíteni. most is több van elkezdve, haladás meg sehol :)
A paradicsomok szépen fejlődnek nálunk , a paprikát már a kis melegházból szedhetjük is. Aztán jön a lecsó eltevése.

Palkó 2014. július 4. 21:18  

Gyönyörű lesz ez a kép! Mint már sokszor mondtam: nagyon tisztelem a kitartásod!
A sütis ötletet köszönöm! Esetleg a tészta receptet is megkaphatjuk?
Szép hétvégét kívánok!

Jucus 2014. július 6. 18:18  

Ne szomorkodj, ha lassan is, de alakulni fog az a minta...nekem is van ilyenem, majd legközelebb megmutatom, a napraforgósom. Nagyon guszta a sütid!Ma én is így voltam a sütéssel, hogy kb.40 fokot csináltam a konyhában :o)
Nemsokára lesz fincsi paradicsomod akkor, már én is várom a miénket!