Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2017. február 10., péntek

Tündérke és mákos


Kedves kis tündér pofikája nagyon aranyos. Nagy meló, mert aprólékos. De erről már írtam.


Drága Vera küldött egy receptet, mert tudja, hogy a férjem kedvence minden ami mákos. Felkeltette az érdeklődésem, mert a tetején levő pudingot a meggylével képzeli el a kitalálója. Egy üveg meggy leve 3 dl, így pótoltam két deci tejjel. Melegen az íze, mint a meggylevesnek. Hidegen semmilyen. Kár. A tészta jó, mert átszerkesztettem, a meggy nem dominál. Egy próbát megért. Nagyon vigyázni kell az internetes receptekkel, én sokat átírok. Van tapasztalatom, sokszor írnak blődségeket, mert elkezdték a blogot és folytatni is kell. Ez nem az, de a mákhoz a csokolédé vagy a narancshéj belereszelve, a fahéj és a szegfűszeg illik , a meggy nem.


14 megjegyzés:

Edit 2017. február 10. 19:40  

Tényleg nagyon cuki a tündéres hímzésed.
A sütivel kapcsolatban csak annyit: rengeteg féle meggyes-mákos süti van, szerintem illik a mákhoz a meggy. Az egy dolog, hogy én a mákos dolgokat nem igazán szeretem. A tiéd jól néz ki, azért megkóstolnám. :)

Holdgyöngy 2017. február 10. 20:03  

Én szakácskönyvben is találtam érthetetlen adagú receptet. Vagy kimaradt begépelésnél. Vagy? Meggyes-mákos rétesben fenséges, de lehet a meggylé így nem érvényesül.Mekkora a tündér mérete? Az árnyalás!Ügyesek vagytok, el-elnézem a dolgaitokat.

Tüzes Beáta 2017. február 10. 20:11  

Holdgyöngy: 20x20 cm a mérete a hímzésnek. Persze, a meggyes mákos, ha a meggy dominál. Jó. Nem akarok hűűűű, de nagy szakértőnek tűnni.
Tény, hogy mérlegelek árban is. A meggy intenzívebb piskótában vagy rétesben. Ebből a receptből két finomabb sütit is kihozok.

Tüzes Beáta 2017. február 10. 20:11  

Ja: szakácskönyvet is átírok, javítom ízlésemre.

xJuDesign 2017. február 10. 21:38  

A kis tündér nagyon szép. Látszik, hogy
Sok munka van benne!
A sütidet megkóstolnám, mert én nagy meggyes-mákos rajongó vagyok😊

agnesordog 2017. február 10. 22:46  

A tündérkébe én is belekezdtem még tavaly, de csak a csizmájáig jutottam, mert addigra meguntam a sok összefogott szálat, negyed öltést ! De tényleg nagyon bájos ! Láttam már más színűre is átszínezve , úgy is nagyon tetszik .
Sütit inkább pár szem Nérót, vagy egy-egy krémest veszek, de egész tepsivel már nem sütök, csak sátoros ünnepekkor, mert egyikünk alakjának sem hiányzik a sok édesség .:-(

Tüzes Beáta 2017. február 10. 22:57  

Ági: a minta túlértékelt. Nagyon bájos és imádnivaló, de túlzott a fonalak összessége.
Nálunk a két fiú nagy sütis. Ha ketten lennénk másképp lenne igény. Nagyon sok pénz is. Nekem nincs rá igényem, mint mondod túlzott kalória. Nem a karcsúság miatt, cukros vagyok, ha édesség, akkor nekem mandarin. Mandarinfüggő lettem.

Eliz 2017. február 11. 9:46  

A tündérke tündéri. Az orosz tervezők, nagyon szeretik kavargatni a színeket. De attól olyan eredeti a kép.Nekem is van pár mintám egy képem elkészítve. Kellene visszatérni, de nehezen megy kicsit bezárkóztam.De talán nem pont itt kellene kiteregetnem.Bocsi Az szeretem az oldaladon,hogy nem egyhangú mindig valami ujjal szolgálsz. Imádom olvasni. Minden reggel , kávé mellett betérek hozzád.

Cat 2017. február 11. 12:56  

Nagyon szép lesz a tündérke. :-)
Én imádom a meggyes-mákos sütiket, így biztos ez is jó lehet.

Vera 2017. február 11. 18:42  

Nagyon bájos a minta, látszik hogy jó melós is...
A mákosról nem tudok nyilatkozni, mert Ernő nem szereti a mákos dolgokat, így száműzve van..Anyu sokszor készített kevert mákost gyerek koromba,abba sima meggy volt benne...Nagyon szerettem...

Manuela 2017. február 11. 19:15  

Sehr niedliche Stickerei.

erdoseva55 2017. február 11. 19:25  

Olyan szép mintákat találsz mindig! Én már mostanában csak nagyon egyszerűeket varrok, azok hamarabb elkészülnek. mostanában nincs annyi türelmem, de Te nagyon kitartó vagy! így legalább látjuk a szépségeidet befejezve is. :)
Én is kevés sütit sütök, csak ha jönnek az unokák, akkor készítek inkább a kedvükre.

Fáni 2017. február 12. 7:37  

A tündéred valóban "tündéri" :)
Sajnos én a mákot nem szeretem, száműzve nálam :(
Azért mákos gubát csinálok az unokám kedvéért, legfeljebb én diósan eszem.

Rita 2017. február 12. 20:55  

Nagyon tetszenek ezek az aprólékosan megtervezett minták! Gyönyörű lesz!