Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2018. október 16., kedd

Újra a varrásról


Most ezt a szépen ívelt hullámos formát akartam megtanulni. Próbálgattam a szabást így is úgy is. Órákon keresztül. Végül a You tube-on néztem hasonlót. Akkor pont itt volt a fiam és felkiáltott: de hiszen ez az aranymetszés ! Ő sokat foglalkozott művészettel,évekig festett is olajjal, felismerte.


Próba egy nem sajnált textilen, tűpontos mérésekkel, majd szabás és lőn:


Én is arannyal szegtem, de csúnya lett, így kidobandó a próbamunka. Viszont megvan a kívánt eredmény. Arannyal dolgozni a gépbe befűzve is  nehéz. Itthon található, hímzéshez használatos fonalat használtam. Nem jó ötlet. Valahonnan szereznem kell gépi cérnát.
Mintás organzát én még a magyar boltokban nem láttam, Kínából rendeltem ezüst csillagos, holdas fehér, meg ugyanilyen barack színű arany mintás anyagot. Jacquardot is most onnan várok.
Mikor megérkezett a szép organza valami nagyon szépségeset akartam készíteni belőle. Így álmodtam meg az új ruhát:


A ruha megvásárolható/ purchasable here



Most már tudom, hogy a szoknyát egy szabályos körként kell kiszabni. A baba dereka 24 cm, így egy 4 cm-es sugarú kört készítek körzővel, azaz a derékméret 1/6-át és a kör területéhez mérem körbe a szoknya hosszúságát. Így lesz szép, pocakmentes a ruha. Ráncolással a derékon nem ad ilyen eredményt.





Tanulok és egyre jobban tetszik ami létrejön.


Vettem egy új cipőcskét. Tetszik.
Még mindig jó az idő. Bográcsoltunk:


6 megjegyzés:

agnesordog 2018. október 16. 21:08  

Eláll a szavam --- olyan különleges, gyönyörűen kivitelezett ruha !!!!!
Gratulálok ! Találj hozzá vásárlót mielőbb .

Holdgyöngy 2018. október 16. 21:39  

Szeretem ahogy mindig kísérletezel, s nem adod fel, persze így aztán egy életre megjegyzed. Remélem akad vevőd, szép lett a ruha, egy hótündérnek, mondjuk.

Tüzes Beáta 2018. október 16. 21:58  

Ismét köszönöm. Igen, egy életre megjegyzem.

Vera 2018. október 17. 7:40  

Egyre profibb!!Sok sok szerencsét!!!!

Rita 2018. október 17. 15:00  

Nagyon tetszik! A matematika fontos lett!