Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2019. szeptember 6., péntek

Őszi ruha


Ruhát varrok magamnak. Megint. Egész nyáron azokban a ruhákba jártam amiket magamnak készítettem. Könnyű zsákruhák voltak. Most szerettem volna komolyabban, szabásminta után. 3 Burdát vettem és igen jól hasznosítom az újságot. Addig lapozgatom, míg kedvemre valót találok, még ha át is tervezem ez esetben a kabátot ruhának. A szabás vonalai tetszenek.



A skótkockás szövetet feketével ötvözöm és a semmire fel nem használható vastag csipkét az újjára dísznek felhasználom.


Ez alapján a minta után dolgozom. Nagyon jó, hogy az újság lépésenként mutatja, írja hogyan kell készíteni! A tegnap délután a selyempapírra átmásolásra volt elég. Igaz, két órát szántam rá, de akkor is. Mekkora meló egy kezdőnek.
Tegnap voltam anyagot venni és kérdeztem : nem tudnak véletlenül a közelben varrótanfolyamot? De, tőlünk két buszmegállóra. Az nekem itthonról max. 15 perc. Megkaptam a nevet, telefonszámot. Haza érve fel is hívtam Gabit ( oktató) és megbeszéltük, hogy vasárnap 9-re mehetek. Így aztán most én is sulizom és ennek nagyon örülök!


A kutyust az általam ledobált textilcafatok addig nem érdeklik míg fel nem szedegetem. Akkor fontos lesz neki és megküzdünk egymással. Egy levágott széle darabot rátekertem és mikor maga után húzta a cica kihívásnak fogta fel. Vicces volt.

7 megjegyzés:

Rita 2019. szeptember 6. 21:55  

Azta, ez nagyon komoly darab, sok sikert hozzá. Méghogy kezdőknek!

Majd írj a varrótanfolyamról, jól hangzik.

Fáni 2019. szeptember 7. 9:21  

Nagyon ígéretesen alakul. Kíváncsi vagyok a kész ruhára is.
Jó a varrótanfolyam, gondolom úgy van beosztva, hogy kezdők, haladók, mert én megjártam. Elmentem egy ilyen tanfolyamra, ahol mindenféle fokozatban voltunk. Természetesen azok haladtak, akik már amúgy is tudtak varrni, nekik csak picike segítség kellett, mi az abszolut kezdők háttérbe szorultunk. Egy idő után feladtam :(

Andrea 2019. szeptember 7. 9:42  

Az a jó a Burda szabásmintában, hogy nagyon egyszerűen meglehet csinálni bármilyen darabot. Én kb. 40 évvel ezelőtt kezdtem el varrni a Burdából minden előképzettség nélkül, varrtam magunknak, másnak mindenfélét férfi, női, és gyerek cuccokat. Jók a leírások, az eligazító bejelölések....
Sok sikert kívánok a varráshoz is!)

Vera 2019. szeptember 7. 16:15  

Ügyes... meg lehet szokni Burdából varrást...30 évig csak onnan varrtam, sosem volt bolti cuccom...Nem pont az volt a méretem, minden mintát hosszítottam..műszörme bundát is varrtam...Mikor megjött az unoka, bébi burdából varrtam... Jó ötlet a tanulás, sok apró részletett meg lehet tanulni

Palkó 2019. szeptember 7. 20:08  

Ez szuper jó lesz!
Irígyelelk :) egy varrótanfolyam nekem is jól jönne - nem bénáznék a legegyszerűbb dolgokkal is annyit (bár a patch work is sokat segített...)

Holdgyöngy 2019. szeptember 8. 18:11  

Latod tanfolyamra indulsz s mik ki nem derulnek bloggerekrol? Kívancsi vagyok kikepezve miket mutogatsz majd!

Tüzes Beáta 2019. szeptember 10. 18:06  

Többen varrtok a Burdából, szerintem más lehetőség nincs is.
Andrea: 40 éve? Akkor Te profi lehetsz!
Fáni: ezen a tanfolyamon mindenki halad szépen. Az oktató aládolgozik mindenkinek. Ahol tart oda viszi az általa kiszabott darabot és jöjjön ide mindenki felszólítással mutatja a következő munka folyamatot. Egy percre nem lankad senki! Velem van gondja, mert én vagyok a haladó. Mit mutassak neked? Én már inget varrni kezdtem ma és mivel pont abban az időben jött a szabóasztalt összerakni az asztalos testvére, én két óra után haza jöttem mert nem tudtam haladni a szabás nélkül.