Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2019. november 28., csütörtök

Készülődés



Egy gesztenyés torta ünnepi díszben. Harmadát lefagyasztottam. Idén nem meggyel, hanem kandírozott cseresznyével töltöttem, díszítettem. Elég venni hozzá 10dkg-ot.

Érdekesebb volt számomra a sajtos pogácsa, mert ezt most készítettem először.
A recepteket a régebbi Nők Lapja Advent-ből merítem. A tavalyi számot az újságosnál átlapoztam, de mintha önmagát ismételné, azaz nem találtam érdekesnek, már nem vettem meg.
A receptet közzé teszem, mert jó:



Bár én változtattam rajta, ugyanis a lányom ismertetett meg a márvány sajt nagyszerűségével.  Intenzív íze miatt kevés is remek ízt ad mindennek. Én először sonkával, sajttal töltött göngyölt pulykamellben ettem és el voltam tőle ájulva. Pár morzsa a sonkán és nem is folyik ki a sajt sütésnél. Ehhez az ünnepi menühöz is ajánlom.
Szóval. A fél kiló lisztbe elég 10 dekát tenni, ugyanennyit a tetejére:


és pillanatok alatt el is fogyott, annyira finom.Ilyet még készítenem kell sok-sokat.


Még kaptam munka felületet. Az ablak előtt látható a feltekert piskóta. Krémmel kenni, díszíteni ez már kényelmesen elég. Még mindig nem vagyunk készen a felújítással... , nekem már így is jó. Tudok dolgozni.


 A szobámban feldíszítettem a fenyőt és csak nézem és ámulok. Mert ez a látvány varázslatos.



A tüll izzósor, amit az IKEA-ban vettem a fenyőn nagyon jól mutat. A szalagok, tüll és rózsák a varrónők karácsonyfája lenne?


Most van kedvem hímezni is. Lassan, de haladok.

6 megjegyzés:

Fáni 2019. november 28. 18:56  

Sütik: Nagyon gusztusosak, főleg a piskótatekercs :)
A konyhád szuper lett.
A karácsonyfád csodálatos lett, a színek nagyon tetszenek.
A hímzésed is szépen alakul , jó öltögetést.

Rita 2019. december 1. 13:28  

De jó a konyhád! Ebből a szögből még jobban mutat.

A márványsajtot nagyon szeretjük, köszi a receptet.

Szeretnék most az a Mikulás lenni a képen!

Vera 2019. december 1. 17:15  

Hú de szép nagy ablakod van a pult előtt...Már ezért megérte az átalakítást!szép a konyhád... és persze a karácsonyi díszek is!

Vera 2019. december 1. 17:22  

Ne hidd hogy csak nálatok van surlódás, mert nyugdíjas lett a párod...Sok ismerősőm és rokon is panaszkodott, hogy milyen nehéz az együttlét egésznap, hosszú távon...Aki otthon marad és nyugdíjas lesz, azoknak sem könnyyű, kizökkentek abból az életvitelből, amit eddig 40 valahány éve csinált mindennap...Nem találja a helyét... majd könnyebb lesz mindkettőknek, a megszokja ezt az életformát..
Nálunk ez nem áll fenn szerencsére, mert mi már több mint 30 éve mindig együtt vagyunk...

Tüzes Beáta 2019. december 2. 19:29  

Vera: kösz hogy írtál a nyugdíjas évekről!

Névtelen,  2019. december 13. 18:46  

Nagyon guszta ez a süti. A karácsonyfád csini-csajos, és közben még elegáns is.

Lia