Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2019. december 15., vasárnap

Nadrágot varrtam



Nem lett túl szép. Bőrhatású anyagot vettem, mert az 50%-os leárazásban volt és mert nagyon tetszett. A színe is.


Amikor elkezdtem vele dolgozni, azaz szabni egy Burda szabásminta után, éreztem hogy rugalmas az anyag és nagyon örültem neki. Ez kényelmes lesz! Vastag is, így jó a soha meg nem érkező hideg napokra.
Varrásnál hátránya volt a bársony tapadása a varrótalp alatt. Tapad is, gumiszerű is, nehéz volt vele dolgozni.  Most már csak hordani kell, hogy kiderüljön jó-e ez a szabásminta vagy kukába vele. Az oldalán nyitott zsebet nem tudtam hogy kell megvarrni, lehet hogy koppintása fejre a varrónőktől mert nemszakszerű. De azért hordható lesz évekig.

Ma elmentünk az Auchanba szaloncukrot vásárolni, meg sok mást. Parkolóhelyet nehezen találtunk. Ha kiállt valaki akkor lett hely. Hatalmas a tömeg. Jövő héten már csak apróságokat veszek, kikerülöm a nagy forgalmat. Közel vannak az ünnepek, mindenki előre írt listával vásárol, sok termék teljesen kifogyva. Én is dolgoztam kereskedelembe, az eladókat sajnálom. A raklapokról csak pakolnak és pakolnak, de sokszor onnan is leveszik az árut, őrület van.
Mostanában sokat hallok arról, hogy a megtermelt termékek egy főre jutó részét már az év első felében elfogyasztottuk. Túlfogyasztunk és a prof. szerint a kézzel fogható ajándékokat meg kell tanulnunk élményekkel kiváltani. Ennek a változásnak a tudatosítása véleménye szerint 50 évet vesz igénybe. Sokat gondolkodom ezen..... Egyetértek vele.

3 megjegyzés:

Vera 2019. december 16. 9:03  

Jó a színe... Jól sikerült nadrág, kár hogy az egész nadrágot nem mutattad...A rendes nadrágoknak sosem varrtam zsebet... Sokszor a pulcsi alatt látszott a zseb, mert akkor a pulcsi is ránk simult...Viszont melegítőknek mindig varrtam zsebet, ma is van olyan, ami azért nem tetszik, mert a saját kezem akad el a zsebbe, és kényelmetlen...Kiváncsi leszek hogy válik be... mennyire fogod szeretni...Mindig derék nadrágokat hordtam, most elég nehéz elfogadni a csipő nadrágokat, főleg hogy az embernek van szép hasikája...Azért nem kell elfelejteni, egy sovány embernek nagyon könnyű varrni... és én több mint 35 évig varrtam magamnak... Most hogy igy sikerült összeszednem magam, nem úgy állnak a cuccok, ahogy szeretném..és inkább nem varrok
Mutasd meg magadon...Nem győzök csodálkozni, milyen sok mindent tanultál meg rövid időn belül..Gratula...

Rita 2019. december 16. 9:35  

Szuper lett! Ha egyszer kell a nadrágra a zseb, nincs mese, meg kell próbálni. Én csendben zsörtölődöm magamban, amikor azt a nadrágot veszem fel, amire kényelmi szempontokból (hogy gyorsabban elkészüljön) nem varrtam zsebet.

Az alakunk pedig egy adottság, és nadrágot szerintem a legnehezebb venni, jó, ha az ember talál pont megfelelőt, vagy tud varrni magának...

Tüzes Beáta 2019. december 20. 17:08  

A zseb viselésnél kifordul, így kibontottam és anélkül varrom össze. Ezt a zsebet egy bő nyári nadrágnál tudom elképzelni. Az enyém passzol rám. Újabb tanuló lecke! Mármint a szabásmintáról. Nem dobtam ki a mintát, mert pizsinek jó.
Vera: pont most kellene varrnod magadnak kényelmes holmikat. A plüss pulcsit is visszabontottam, mert túl nagy lett a nyak kivágása. Húzni fogom a passzé részét mikor újra varrom. Most nagyon elbizonytalanodtam. Nem jól sikerülnek a varrásaim. Mennyi mindent kell még tanulnom és de jó hogy van kitől! Már csak jövőre megyek oktatóhoz.