Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2020. január 4., szombat

Szabok


Ma délelőtt leszedtük a karácsonyfát és így nagy hely lett a szabáshoz. A gépeim még a tetőtérben, tényleg ki tudtam teríteni a mintaívet, eddig jó. A régi Burdákban a megvarrandó darab mellé oda  van írva 1-11-ig és milyen színnel van jelölve amit keresni kell. A számozás most is megvan, de a szín nincs, így először rossz mintát másoltam.


Emlékeztek a humoristára aki a belvárosban leterítette a szabásmintát az utcára és az arra járóktól azt kérdezte: hol van az Oktogon? Mert ez tényleg olyan mint egy térkép. Hosszan keresték rajta az utcát, én meg most a mintát. Mikor rájöttem melyik ami nekem kell, vastag filctollal körbe rajzoltam és úgy másoltam át.




A kirajzolt mintát kivágtam és elkezdtem szabni a nagyobb részeket, de elfáradtam és holnapra marad a többi. 3 órába tellett a szabásmintához jutni. Cseresznyés blúzom lesz! A Röltexben akadtam erre a kedves anyagra.

Elmesélem hogy telnek a kutyával alvós éjszakáim. Mióta hideg van nem merem kint hagyni, velem alszik a szobában egy szőnyegen. Hajnalban arra ébredek hogy ott áll az ágyam mellett, ki akar menni. Én álmos vagyok, ő nagy darab és rendszeresen beszorulunk az ajtókeretbe, mert hozzám igazodik ritmusban. Olyanok vagyunk mint egy komikus filmben. Motyogok, araszolunk a bejárati ajtó felé. Ő előbb ér oda és a kutya tényleg olyan nagy , hogy nehezen érem el a kulcsot tőle mert elállja az utat. Erős nyújtó gyakorlatok árán fölötte végre kinyitom az ajtót és a nyíló résen már megy is ki be-beszorulva menet közben. De itt vége és visszazuhanok az ágyba aludni.

9 megjegyzés:

Holdgyöngy 2020. január 4. 19:19  

Boldog új évet, ezek az állatok tudnak produkálni, ezt a kómás etetést ismerem, másként, de ismerős.

Vera 2020. január 4. 19:37  

Majd megszokod,akkor már nem fogsz eltévedni a szinek a minták közt..Én nekem inkább a hajolás okozott gondott,és a szemüveg... amit az orrom előtt jól láttam szeművegbe, fél méterre odébb már nem láttam merre haladok, és majd leszakadt a derekam..Nem tudom mit használsz, mert a sütőpapir nagyon jó... Előtte csak kalap papir volt, az nem látszott át rendesen..
Nálunk napközbe is ezt csinálja Alex...majd le szakad sokszor az ajtó, mert úgy előre nyomakszik...és képes felbuktatni is...Szóval ahol állat vagy kedvenc van, ott szolgálni kell őket...

Tüzes Beáta 2020. január 4. 20:26  

Vera: a sütőpapír keskeny, amúgy jó lenne. A papír boltban veszek zsírpapírszerű áttetsző íveket. Baromi sok fogy. Igen, rá kell feküdni az asztalra, nem kis meló és ez még csak a szabásminta. Fárasztó.

Vera 2020. január 4. 20:51  

nem irtam, de értelszerűnek gondoltam, hogy összeragasztva a sütőpapir..mert különben keskeny...Ha találtál egybe papirt még jobb, anno nem volt...

Tüzes Beáta 2020. január 4. 20:59  

Minden van,csak pénz legyen. Bár elég sok helyre kell elmenni. Ide ezért, oda azért, messze is vannak, meg ki is kell fogni elfogadható áron ami tetszik is.De vadászni jó anyagokat izgalmas.

Fáni 2020. január 5. 7:05  

Ámulok a türelmeden, én már biztosan ott hagytam volna, de tudod, a varrás nem tartozik a kedvenceim közé. Kíváncsin várom a blúzt :)

Andrea 2020. január 5. 9:21  

Bea boldog újévet kívánok!

A széles skicc-papír /tekercsbe lehet kapni, ezt használják a tervezők/ nagyon jól átlátszó, anno én ezt használtam a Burda szabásminta kivételéhez. Ez csak egy ötlet.

Rita 2020. január 5. 21:48  

Micsoda labirintus!

A kedvenc szabásmintáidat papírvászonra (átlátszó, vékony anyagra) is átrajzolhatod. Ha tudod, hogy többször fogod használni, célszerű, mert nem szakad, nem gyűrődik.

Tüzes Beáta 2020. január 9. 17:32  

Andrea, Rita: köszönöm!