Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2022. január 10., hétfő

Boldog Új Évet!



Vacak karácsonyom volt. Egyedül raktam ki a puzzle-t, két hétbe tellett, néha leült a vejem is. 24-én a lányomnak nagyon fájt a feje, egész nap mozdulni sem tudott, nem is evett. Buta front. A kisebbik fiam dolgozott, a férjem a testvérénél volt . Dél felé elkészült az ünnepi pulykasült és pont akkor toppant be a nagy fiam, így ketten ettünk. Utána Ő lepihent, én kibontottam a játékot és pakolgattam. Kicsit pityeregtem. Nagyon rákészültem arra a napra, ezért volt az egész egy nagy csalódás.Huh, de jó hogy vége!





Elmentem egyik délután a Sárkány Centerbe keleti kajákért. Az ötletet az adta, hogy Olivér thai étterembe evett és haza hozta a maradékot: Thai tavaszi tekercset. Nekem nagyon ízlett és venni akartam rizspapírt, rizstésztát és ha már ott vagyok pár koreai levest.




Ezt már mi csináltuk itthon. Vékonyre szeletelt nyers sárgarépa, kelkáposzta és újhagyma, illetve sült csirkemell van a rizstészta mellett. Szószba mártogatva nagyon finom, de a lap amibe csavartuk kicsit rágós. Nem mindenki volt tőle elájulva a családban. Ki kellett próbálnom.




Ez a süti a Künefe. Török édesség. A fiam egyik barátja Ali egy arab fiú és apukája segítségével nyitott egy kis arab étkezdét. Ott készíti és Olivért is megkínálta. Oli is rögtön el akarta készíteni itthon, ez látható a képen. Mozsárba törtük a pisztáciát a tetejére, ettől mutatós. A süti ehetetlenül kemény lett, de azért elrágcsáltuk, mert finom. Rábízzuk inkább arra aki ért hozzá. Alinak az apja egy szál pólóban és papucsban érkezett hazánkba Iránból. Onnan küzdötte fel magát az orvosi egyetem elvégzésével, a barátai körében is tiszteletet kiváltva. Nem szabad félni a bevándorlóktól. Embere válogatja.




Hihi!




Nagyon unom ezt a gyönyörű ruhát. Két hónapja ezt készítem és bár a következő tervem szintén egy szép modell:




szünetet kell tartanom. Megnéztem a fonáligényét a tavaszi ruhának és egy bizonyos sárgából 4(!) motring kell. Na ne! Dög uncsi lesz.




Így aztán most másra vágyom, vagy a ladyre, vagy a dimensions bisztrójára.




 

3 megjegyzés:

Rita 2022. január 11. 16:48  

Boldog új évet! Nem könnyű a karácsony, nekem sem a kedvencem. Annyi az elvárás, a felhajtás. Pedig néha az ember csak (el)van, a csoda pedig elmarad. De attól még karácsony a karácsony.

Jók ezek a keleti kaják, tudod, már meséltem, hogy én is szeretem őket. Ha jól emlékszem, én is vettem egyszer rizspapírt, azt hiszem, lazacot tekertem bele, de nem lett nagy sikere, a maradék rizspapír sokáig ott állt a kamraszekrényben.

Van kedvenc jelöltem a tervezett hímzéseid közül, de nem árulom el, mert neked kell döntened!:)

Fáni 2022. január 11. 22:51  

Neked is boldog új évet!
Valahogy a karácsony már elvesztette a varázsát. Nem szoktam a gyerekkoromat, a régi dolgokat visszasírni, de a ráhangolódás, a közös készülődés, a hó, valahogy másképpen készített fel lelkileg az ünnepre. Most pedig már októberben karácsony van az üzleteben... belőlem ez elveszi a varázst. Igaz, most nálunk a kis 3 éves valamit visszacsempész a csodavárásból.
Thai ételt még nem ettem, nálunk nincs lehetőség a megkóstolására, jó lenne egyszer, de ami késik nem múlik.
Nagyon szépek között kell választanod, amit éppen varrsz, az is gyönyörű attól függetlenül, hogy kicsit már unod, a végeredmény biztosan kárpótol majd.

Tüzes Beáta 2022. január 14. 15:58  

Rita: Igaz, túl sok az elvárás. Jövőre könnyeddébben veszem.

Fáni: Nekem is akkor volt a karácsony varázslatos, mikor kisgyerekek voltak körülöttem. A thai ételekkel nem vesztesz sokat. Csak kipróbáltuk, de nem lesz állandó.