Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2022. július 28., csütörtök

Cak főzök és befőzök...


Nagyon szép őszibarackot vettem,



 

befőtt lett belőle. Nem felezett, kisebb darabokra vágtam.




Ma meg szilvát vettem. Megint haza felé a buszon olvastam el a szatmári szilvalekvár elkészítésének módját egyszerűbben. Eredetileg 20(!) órát kell főzni. De kis okos kísérletező kedvűek kitalálták hogyan lesz hasonló kevesebb idő alatt. Olvastam már valamelyik blogon a sütőben sült szilváról és tanúsítom, hogy nagyon finom. Csak így fogom készíteni. Először negyedeltem a szilvát, ami a vártnál zöldebb lett, féltem hogy ez gond lehet.




De 4 óra sütés után mézédes ( adtam hozzá egy kevés cukrot ) és olyan sűrű lett hogy nehéz volt belekanalazni az üvegkbe. Ajánlom!




Egy évig éltek a lányomék Spanyolban és népszerű ott a Parilla fűszerkeverékés az avval készült halas-rizses ételek. Hoztak ebből a fűszerből. A vejem készített egyik vasárnap és nekem nagyon ízlett. Én is készítettem csirkemellel:




Sok most a kertben a paradicsom, nagy lángon pirítottam a tetejére. Nem csak mutatós, finom is.




  Tényleg csak vásárolok, befőzök és hímzek sokat. Kész lett a kobold kis arca.

1 megjegyzés:

Rita 2022. augusztus 2. 17:52  

Milyen cuki ez az új hímzés!