Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2010. november 21., vasárnap

Bécs



Volt egy kérdés, honnan van a cukorstift. Erről úgy is írni akartam. Bécsből van, de már rendszeresen látom itthon is mindenhol. Azért akartam írni erről, mert 2 éve voltam Bécsben a nyitott Parlament, előtte karácsonyi vásáron. Nagyon izgatott, mert Tomi fiam első komoly barátnője felsőfokon beszélte a német nyelvet, idegenforgalmi főiskolára járt és a főiskola minden évben szervezett kiutazást Bécsbe a karácsonyi vásárra potom áron. Ódákat zengett annak gyönyörűségéről és a finom forralt borról, ami mindenhol kapható. Imádta. Én is látni akartam, így 2 éve vettem egy utat, Olivérrel ketten mentünk Dec.22-én, valóban olcsón, kb.5000Ft-ért és ez azóta sem több. Óriási csalódás volt. A forralt borhoz ízléses csésze is jár és a bor rendkívül finom valóban. A bécsi parlamentben sétálni is jó, de a vásár meg sem közelíti a magyar karácsonyi vásárt!Ettünk csokibamártott almát, banánt, ez ott mindenkinek édesség. A hajában sült krumplit árulják, hamar megtanultunk németül, rutinosan kértük. Úgy sül a krumpli, mint nálunk a gesztenye, utcai faszénen. A vásár nálunk kreatívabb, az ottani megfizethetetlen! Soha nem fáztam még annyira, mint ott. Jeges volt minden, ezt az idegenvezető mondta is. Ha Magyarországon 0 fok van, kint biztos sok fokkal hűvösebb. Jeges szél fúj, sehogy nem tudtuk kibírni, jegyet váltottunk a Szépművészeti Múzeumba, ahol az első emelet végignézése után csak ültünk melegedve, feltöltődve, pihentünk. Saját bénaságom, hogy a vissza busz kiindulópontját elnéztük. Totál pánik, sok zűr. De egy megérte, volt a busznak egy határ közeli bevásárló másfél órája. Élelmiszer ,szuper olcsón a finom csokik, jó italok és arany lapokkal porcukor, ezüst gyöngycukor, cukor stift, rák és tudja fene,de egy biztos, az osztrákoknál minden jó kaja sokkal olcsóbb. Itt költöttem sokat, még chilis csokit is vettem fillérekért. Ha valaki teheti Bécsbe menjen vásárolni!

2 megjegyzés:

Carla Susana Guadanini Pereira 2010. november 27. 22:37  

Olá amiga!

Adorei o seu blog e amei os seus trabalhos.
Parabéns!

Saudaçoes do Brasil

Carla

Unknown 2010. november 28. 12:48  

Oi Carla!
Obrigado.
Bea