Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2011. május 18., szerda

Winter sampler


Az első részlet. Rendkívül részletgazdag kép, sokféle szín felhasználásával , sok ilyen meg olyan színű kontúrral, de nagyon élvezem készíteni.


Eper kapható végre elérhető áron és túrós sütit készítettem, most nem narancskarikával, hanem eperrel a tetején. Nem veszem meg a színes zselét, helyette 4 dl eperlevet felforralok 10 g zselatinnal és azt öntöm a tetejére. Ugyanezt teszem a narancs, vagy bármilyen gyümölcs esetén. A túrós sütihez minden gyümölcs jól harmonizál. Mielőtt felszeleteltem volna lefényképeztem, mert gyönyörűen fénylett a zselé alatt a sok eper, de nem sokáig maradt egyben.


Szeletelve is jól mutat és nagyon finom. Az a zöld apró "piszok" a sütiben a lime héja. Általában citromhéjat teszek bele, de most volt egy fél lime a hűtőben és csak azért említem meg, mert javasolnék egy salátát kipróbálásra. Olivér, a 16 éves fiam készítette, szívesen főz különleges dolgokat, no nem nekem, a barátnőjét várta és arra mindig készül valami spéci dologgal. Salátalevelet, paradicsomot, uborkát vágott kockára. Nem hagymát, mint én mindig, hanem egy körtét szeletelt hozzá és leöntötte egy fél grapefruit és egy fél lime levével. Ez annyira felkeltette az érdeklődésemet, hogy én is megkóstoltam. Csak ajánlani tudom, nagyon finom. Ez az a saláta, amit nagykanállal eszel amíg van. Ez jó dolog, mert kevés friss zöldet fogyasztunk. Nem mi, általában mindenki. Ehhez wokos húst sütött mindenféle fűszerbe pácolva, de sósan, chilivel meg mit tudom én. Jó volt az ízösszeállítás.

A kertemben most kezd érni az eper. Jó sok lesz várhatóan, ebből fagyasztok is.

A saláta már fogyaszthatóra megnőtt, ma újítottam én is. Nem uborkából, hanem salátából készítettem caczikit, azaz joghurtba fokhagymát, sót, borsot és avval összedolgoztam. Az újhagymát is szedem, már hasznossá vált a kiskertem.

3 megjegyzés:

erdoseva55 2011. május 18. 18:59  

Mennyi mindened van! Nagyon élveztem itt körülnézni Nálad!
Mindig szívesen jövök:))

erdoseva55 2011. május 18. 19:00  

Kukkants be hozzám most a legszebbek a rózsáim!:))

gromine 2011. május 18. 19:03  

Mennyit haladtál vele, és mennyi minden van a kertedben.