Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2012. február 11., szombat

Heirloom Homecoming Sampler - hardanger


Heirloom örökséget, hagyományt jelent, a homecoming szó pedig hazatérést. Összességében ezeket a szavakat hogyan lehetne lefordítani, én nem tudom, azaz az otthon szó foglalja magába szerintem mindezt és ennél sokkal többet, mindegy is. Számomra is a legfontosabb, ezért is örültem ennek a képnek. De annak is, hogy kész lett, mert bizony ez nagy munka volt. Végig az átlagnál több türelem kellett hozzá. Most eltettem és majd profi keretezőre bízom.


Az alján a hardanger önmagában is szép. Ígértem, hogy ennek a technikáját megpróbálom bemutatni lépésenként. Így is lesz, de szerintem a mintaíven a rajz jobban értelmezhető. Így, ha ez alapján valakinek nehéznek tűnik, ne adja fel, a You tube-on a tutorial videók és természetesen a gyakorlat könnyen megtanulhatóvá teszik.


Először minden esetben körbehímzem az alapot.


Majd elvágom a hímzővászon szálait és kihúzogatom. Ehhez egy jó kisolló kell, a hegye is élesen vágjon. Sajnos néha előfordul, hogy olyan szálat is elvágok, amit nem kellene, semmi baj! A körbeöltéseknél ezt szépen el lehet fedni.


Ezt hívom körbeöltésnek. Egy színes fonalat fűztem be, hogy még jobban mutasson. Nem tudom szavakkal elmondani amit a képen van, félek inkább félrevezető lenne, így csak mutatom:



Ennek középen kellene lennie. Kívülről öltök a lyuk közepébe és a képen látható módon húzom a szálat. A vászon hol így áll, hol úgy, folyamatosan forgatom a kezemben, ahogy nekem a legjobb. Ez most így esett, azért van fejjel lefelé.


A fonál meghúzása után így kell kinéznie.




Következő öltés.


Majd az utolsó,



ez meghúzva és készen. Majd folytatom az öltéseket a sor végéig és fordulok a következő kockához.


Hát ezeket a képeket nem is akartam feltenni, mert hiányosan fotóztam, vagy nem jól. De próbáljuk meg:


Ez a minta egy szép negyed kört alkot. Mindig alulról kell a szálat ölteni ebben az L alakban. Feladom. Szavakkal már nem tudom magyarázni. Elő kell venni egy próbavásznat és azon megnézni hogyan mutat, ha a fotókat követitek.


Azért nem egyszerű és sokat rontottam is a hardanger részben, de avval vígasztaltam magam, hogy ez nem látszik.

10 megjegyzés:

Orsi 2012. február 11. 20:04  

Nagyon szép!Ügyes vagy,biztos gyönyörű lesz keretezve!
Nagyon jó a bemutatód is,bár azt hiszem én nem mernék belevágni az anyagba.:)

Unknown 2012. február 11. 20:13  

Hát anélkül pedig nem megy! Bátorság!

Jutka 2012. február 11. 20:47  

Igazán szépséges sampler finom színekkel, különleges öltésekkel. Köszönöm, hogy megmutattad az öltés technikát mivel már gondolkodtam a hardangerezés kipróbálásán. Elméletben már megy, csak gyakorlatot kellene szereznem hozzá:)))Ügyes vagy, várom milyen lesz keretezve.

mariah 2012. február 11. 21:50  

Gyönyörűséges lett :) Nagyon ügyes vagy !!
Nagyon jó a leírás is !

Vera 2012. február 12. 9:38  

Gyönyörű lett... Ráadásul olyan szépen bemutatod a készítést.... Én neki sem mernék állni....Kiváncsi vagyok a következő szépségedre, mert bizonyára van már terved.... szép vasárnapot...Ja és szombat óta esik megint....

gromine 2012. február 12. 18:18  

Gyönyörű lett !!
Köszönöm a bemutatót.
Kíváncsi vagyok, hogy milyen keretet fogsz választani ehhez a szép , finom munkához.

Névtelen,  2012. február 13. 22:55  

Jó volt figyelemmel kísérni, hogyan készül el ez a meseszép kép! Köszönöm a részletes bemutatót, igazán kedvcsináló! (No de a gyakorlat szerzéséhez fel kell áldozni értékes vászondarabokat... :)) Gyönyörű a munkád, és tényleg szemmagasságban lehet a legjobb helyen!
Brigi

Palkó 2012. február 14. 22:27  

Ez csodálatosan szép (ismét)! Hatalmas türelmed van! És nagyon gyors is vagy! :)

Tündérke 2012. február 15. 17:29  

Nagyon szép, remekül haladsz vele :-)

Palkó 2013. augusztus 9. 17:57  

Kedves Bea!
Igen, emlékszem erre a csodálatosan szép munkádra!
Ettől a profizmustól én még nagyon messze vagyok, de nagyon igyekszem megtanulni, mert nagyon szép a hardanger! :)
Szép hétvégét kívánok!