Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2012. március 14., szerda

Fonalfestés


Egy Cmon monde kép: Perlimpinpin. A képet Tündétől kaptam, csere útján, bár ha őszinte akarok lenni , csere nélkül is küld nekem olyan képeket, amiről gondolja, hogy tetszene. Köszönet érte. Perlimpinpin mintájának látványa kiszakított a karácsonyi mintavilágból és jutott eszembe, hogy húsvéti képem nincs. No, akkor most lesz! Ezt kinevezem annak. A kép 30x30 cm lenne, de az nekem sok, mert kiakasztani kell hangulatnak, így amellett voksoltam, hogy 28-as vászonra egyszer egy kockába hímzem, hogy kisebb legyen. De akkor meg nem keresztet, hanem két szállal, de fél x-szet, azt is mondhatnám goblein öltéssel. Összeválogattam a minta szerint kívánatos DMC fonalakat és megnéztem van-e hozzájuk hasonló kézzel festett fonalam és ezek mellett döntöttem. Ezekhez a mintákhoz a színátmenetes fonalak nagyon jól mennek, bár ízlésem szerint jó, ha egyszínű is kerül bele. A ruhához használt színen kívül a többit mind én festettem valamikor régebben egy első próbálkozásnál. De most újra kedvet kaptam hozzá:


Forraltam vizet és késhegynyinél alig többet oldottam fel por textilfestékből. Az apró fehér vászoncsíkokat azért lógattam bele, mert a sötét tálkában nem látszott, hogy melyik szín milyen. Mint ezeken látszik ezek a színek nagyon erősek. Sajnos nem tudok készíteni finom színeket. Nem feltétlenül fehér fonalat festettem, lehet színeset is, pl. a pirosat bordóba vagy a világos zöldet sötétebb zöldbe, az okker sárgát barnába mártottam.


Ilyenek lettek. Hát kíváncsi vagyok rá mihez tudom felhasználni. A mintaegyüttes második nyusziját is ugyanolyan színösszeállítással kellene elkészíteni, de én ehhez akartam egy rózsaszín-barna fonalat festeni, ami túl élénk színű lett, így a rózsaszín részét is pillanatra belemártottam a barnába, így jónak találtam. Szóval próbálkoztam.


10 megjegyzés:

Eliz 2012. március 14. 16:48  

Csodálatosak,nem győzök ámulni. Keretezés, fonalfestés, azt hiszem anyagot is festettél. Nagyon jó, le a kalap előtted.

zsuzsa 2012. március 14. 17:46  

Nagyon-nagyon jók lettek! Szépek a színek, így nem is tűnik annyira élénknek. Még a végén én is megpróbálom a leírásod alapján! :)

Vera 2012. március 14. 17:57  

Mindig elcsodálkozom , milyen sok oldalú vagy ....Elnéztem volna míg festegeted. Szép színűek lettek...

Unknown 2012. március 14. 17:57  

Helyes! Próbáld ki és írj róla.

Unknown 2012. március 14. 18:04  

Vera: elnéztem volna...:jut eszembe, ez jó két órát tartott. Pár motring, de oda kellett figyelni darabonként.És csak úgy ötleteltem.Mindig azt hiszem ebből majd tanulok és legközelebb könnyen megy az áhított színösszeállítás, de nem így van.Még mindig nem tudom hogyan lehetne finom árnyalatokat készíteni.

gromine 2012. március 14. 20:02  

Nagyon szívesen, örülök, hogy segíthettem.

Fonalfestés: nem mernék hozzá kezdeni, nagyon szép színeket festettél !

Unknown 2012. március 14. 21:45  

Tünde:köszönöm a mintát és kezdjél bele,semmit nem veszítesz vele.Lesz,amilyen lesz,így is szép meg úgy is szép.

CathlenKata 2012. március 15. 5:57  

Szépek lettek nagyon!
Halványabb árnyalatot szvsz vagy kevesebb festékkel, vagy kevesebb idővel érhetsz el, de csak egy tipp,próbálkozni kell sokszor sajnos,és nem feladni!

erdoseva55 2012. március 15. 20:32  

Nagyon szép színűek a fonalaid!
Le a kalappal előtted, annyira kreatív, bátor és vállalkozó vagy!:)
Szép hétvégét Neked!:)

Klaudia 2012. március 20. 9:12  

Nagyon jól lettek, és milyen bátor vagy! Én még nem mertem festegetni, pedig tetszenek...