Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2012. május 24., csütörtök

Darth Vader


No, arra sem gondoltam soha, hogy Darth Vadert meghímzem ilyen formában! De ha az ember lánya ilyet szeretne, akkor elkészítem. Weblapok nézegetése közben akadt rá a lányom és nem tudta abbahagyni a nevetést, a hímzett szöveg így szól: állj át a sötét oldalra, mert nálunk van a süti. Azt írta e- mailben: aaakkkaaarrrooommmm!!!! Én is sűrűn mosolyogtam bökögetés közben, jópofa. A minta itt található. Hétvégén keretezzük, a konyháját fogja díszíteni.



Kedden volt a 30-ik házassági évfordulónk és bár mi soha nem ünnepeljük, a lányom azt mondta ez nem helyes! 30 év az sok, tessék tudatában lenni annak, hogy az egymás melletti kitartás.... Majd Ő és a Vejem készítenek tortát, finom ebédet. Megszeppentünk a férjemmel és hagytuk magunkat kényeztetni, ami nagyon jól esett. Tényleg. Köszönet érte innen is még egyszer!!!
Gyönyörű és nagyon finom diós-grillázsos tortát készítettek, marcipánból rózsákat, szíveket és a feliratot a tetejére, amit ételfestékkel színeztek csillogó pirosra. Faszénen készült az ebéd, én most ettem először sült kaliforniai paprikát. Nagyon finom.



Említettem, hogy kipróbálom a gyümölcsöket, mint festéket. Kb. 15 szem epret felforraltam másfél deci vízben. Nem csak fonalat, hanem egy méter pamutcsipkét is bele dobtam és ebben hagytam kihűlni. Ez így gyönyörű, de elfelejtettem lefotózni a színét, miután alaposan kiöblítettem folyó víz alatt. Hát..., olyan semmilyen színe lett. Ez nem jó.
Tegnap újra fonalat festettem és új problémám adódott. A képhez, amit készíteni szeretnék már volt megfelelő szín és abból akartam még festeni, mert azt kevésnek találtam. Nem sikerült ugyanazt az árnyalatot elérnem. Hát, igen! Eddig csak kísérleteztem, ebbe is, abba is mártottam, de nem jegyeztem fel, hogy ez almazöld vagy olajzöld, vagy sötétzöld egy kis sárgával. Esetleg kék meg egy hírtelen mozdulat a sárgába. Most elhatároztam, hogy beszámozom a fonalakat és egy papíron írom milyen színekkel készült. Zöld és barna árnyalat fogy a legjobban.


Az egyik Nők Lapja számában olvastam egy iparművészről, aki magyar népmesék motívumokat hímez. Sajnos nem emlékszem a nevére. Ő azt írta napvásznat használ, amiből minden második szálat kihúzza. Nem kézimunka boltban voltam ma vásárolni, hanem méteráruban. Ott is van aida hímzővászon, aminek métere 2800 Ft. Ez jó ár, de nekem most 28-as kell és az nem volt. De a hímzővásznak tetején ott volt a napvászon és arra gondoltam most kipróbálom. Mint a fotón is látszik, abba is bele kellett jönni, hogyan húzzam a szálakat, hogy pontosan csak minden másodikat csípjem el. Tetszett, ami kialakulni látszott, de mielőtt tovább folytattam volna megpróbáltam egy x-et bele ölteni. Az eredmény jól látható, a szálak szanaszét csúsznak, ez így nem jó. Valamit nagyon félreértettem. Szóval nincs mese, ezen nem tudok spórolni, be kell mennem a kézimunkaboltba.



Mikor leszálltam ma a buszról láttam, hogy itt nagy eső lehetett, mert óriási tócsák voltak. Az emberek a házuk előtt az utcán is ültetnek bokrokat és arra lettem figyelmes, hogy a tövükben milyen gyönyörűen csillogó fehér kavics van. De itt is és ott is ugyanúgy, akkor kapcsoltam, hogy ez jég. Mikor haza értem megnéztem a kertet, mekkora a kár. Jelentéktelen. De a cukkini levelén szép lyukak jelzik a jégesőt.
A jégesőről készült felvétel kedd esti. A mai nagyobb volt.

14 megjegyzés:

Jutka 2012. május 24. 22:22  

Gratulálok a házassági évfordulótokhoz és kívánok még nagyon sokat!!! Gyönyörű tortát kaptatok.
Gyümölcsös festés nagyon csalóka én bodzával jártam hasonló módon azóta nem kísérletezem.
Minden szépet és jót kívánok!

Unknown 2012. május 24. 22:30  

Köszönöm a jókívánságot!
Igen, a gyümölcs úgy tűnik nem jó. De még a meggyet kipróbálom.

Dóra 2012. május 25. 8:48  

Hát ez a Darth Vader haláli! Nekem az adott linken nem jött be semmi, de úgyis csak kattintottam:-D

Boldog 30. évfordulót. Torta szép, aztán néztem, hogy milyen piros levest készítettek a lányodék. Először úgy gondoltam, hogy halászlé sok-sok hosszúmetélttel:-D

Barbaral 2012. május 25. 9:52  

Gratulálok nektek!

A meggyes festéstől se várj túl sokat, nekem öblítés után szürkült is, halványult is a szín, mire megszáradt meg végképp randa lett:(.
Azért próbáld ki, jó móka csak a végeredmény valószínűleg nem olyan lesz, amit szeretnél:(.

lujza62 2012. május 25. 11:20  

Gratula a házassági évfordulóra.Én nem is kisérletezem festéssel bár a lányok szerint soha ne mond hogy soha:))másban is kárt tett a jég?

Unknown 2012. május 25. 15:43  

Elnézést, az "itt"-re kattintva most már bejön az oldal.
Köszönöm a gratulációkat!
Barbaral: igazad van, ki se próbálom a meggyes festést. Szinte biztos, hogy úgy lesz ahogy írod, hiszen az eper se jó. Kár, hogy nem lehet valamivel fixálni a színt, mert szép.
Lujza: én is meglepődtem, hogy a jégeső szinte semminek sem ártott.

Vera 2012. május 25. 19:11  

Festéshez nem tudok szólni De a házassági évfordulótokhoz GRATULÁLOK és még sok ilyen szép éveket! Szép gesztus a gyerekektől a torta meg a hozzátartózó mindenféle.....
Jégeső betegségei álltalában később mutatja meg hatását, nem azonnal.. helyesebben nem mindig.Sajnos amit eltalál később foltos lesz, betegségek indulnak... arról nem beszélve elcsúfítják a virágokat is...Nekem van olyan kaktuszom ami még mindig nem heverte ki hogy két éve volt el nagy jégverés... Baranyát akkor elverte rendesen, a cserepeket is összetörte, dió sem maradt a fán... Rengeteg kár volt, szigetelést leverte a házról...... csuda volt... és félelmetes...

Szép ,jég és szél mentes csendes hétvégét kívánok!Sok-sok pihenéssel!

Vera 2012. május 25. 19:12  

Bocsánat...... a hímzésed aranyos.... Amit kérnek azt kell HÍMEZNI!

erdoseva55 2012. május 26. 16:06  

Sok szeretettel kívánok bpldog házassági évfordulót Nektek, legyetek nagyon boldogok!:)
Hát szerencsénk volt errefelé nem volt nagy kár a növényekben, de ijesztően dörgött és villámlott.
A lányodnak készített kézimunka igazán kedvesen humoros. Az unokámnak én is készítettem már pókemberes képet, ő nagyon örült neki. ma is ott van a szobájában:))
Szép hétvégét Nektek!:)

Laura 2012. május 27. 18:51  

Jó ez a Darth Vader:)) és gusztusos a torta! A "csipkelevest" elnézegettem egy ideig, mielőtt elolvastam volna, hogy az festés!!!!:D Teljesen hülye vagyok:)))
A napvászon olyan fura dolog, amikor anyukámat megkértem, hogy vegyen nekem batisztot, mert mifelénk csak aranyáron lehet kapni, akkor a pesti méteráruboltos rátukmálta a napvásznat, mondván, az hímzéshez jobb, mint a batiszt. Anyukám meg nem tudta, hogy nekem boutis-hoz kellett és tényleg konkrétan batiszt, ezért elhitte az eladónak és megvette. Azóta nézegetem, hogy mi a kutyafülét lehet vele kezdeni, de látom, te se jutottál vele dűlőre:) De ha ilyen jól lehet kiszedegetni a szálait, akkor lehet, hogy régi szálhúzásos technikákhoz nagyon jó lehet!

Laucica 2012. május 27. 18:52  

(megint Laucica voltam, csak nem jelentkeztem ki a másik postafiókomból:))

Palkó 2012. május 28. 11:31  

Szívből gratulálok a 30. házassági évfordulótokhoz! Igen, a mai világban hatalmas dolog, hogy egy férfi és nő ennyi ideig kitart egymás mellett szeretetben, hűségben! Isten áldjon meg titeket továbbra is, adjon jó egészséget, további boldog közös éveket! :)

Unknown 2012. május 29. 19:02  

Nagyon szórakoztatónak találtam, hogy az eperfestést ketten is levesnek nézték. Jó nevetni!!!!

amilgade 2012. május 30. 14:09  

Gratulálok a házassági évfordulóhoz!!! :D