Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2012. július 14., szombat

Kárpítozás, befőzés





Utolsó kép mutatja milyen volt és a felette levők, hogy milyen lett. Párnával és anélkül. A párna nem is látszana a két szalag nélkül, mert ugyanolyan anyagból van, mint amivel a széket kárpítoztam. Még csak kettő van kész, mert annyi, de annyi a teendő mostanában.
Már tegnap kiszúrtam, hogy megint van egy óriásira nőtt cukkini a kertben, a levelek alatt még két kisebb, ráadásnak a napokban leszedettek is ott állnak a hűtőben. Reggel lemértem őket, 7 kg! Mostanában kaptam meg a Zakuszka receptjét és aszerint vettem a zöldségkrémhez 3 kg paradicsomot, 3 kg paprikát, egy kis csípőset, pár édeset és 4 kg hagymát, mindezt a 7 kg cukkinihez:


Órákig tartott a feldarabolásuk és közben azon gondolkodtam, hogy milyen edénybe főzzem. 15 literes a bogrács, ez a legnagyobb és emellett döntöttem. Ehhez a férjem segítségére volt szükségem, Ő állítja fel, fát vág hozzá. Hosszú ideig főtt, ráadásul bele se fért az összes. Bent a gázon tettem fel a maradékot. Elegyítettem a végén és mikor puhára főtt botmixerrel péppé turmixoltam.




De kész lett és két cukkini bokrot tövestől kiástam. Az idén már nem szeretnék ennyit látni.

9 megjegyzés:

Rita 2012. július 14. 19:37  

Nagyon klassz lett a szék, igazi ezermester vagy!

A zakuszkát lecsó helyett használod majd el?

Unknown 2012. július 14. 19:53  

Köszi,most erre büszke is vagyok.
A Zakuszka egy hidegen fogyasztható zöldségkrém pirítóshoz, vagy friss zsemléhez, ill. bárhogyan.

erdoseva55 2012. július 14. 20:46  

Micsoda ügyes vagy! Nagyon szép lett a szék.
n
Néha én is beleunok a befőzésekbe, eltevésekbe.
Klasszul néz ki a Zakuszka, én még sose csináltam
Szép vasárnapot Neked!

Jutka 2012. július 14. 22:24  

Ámulok! Csodás a szék....te te mi mindent tudsz! Már az anyag is különleges.
Még sosem főztem, de nem is ettem zakuszkát.

Unknown 2012. július 14. 23:01  

Zakuszka: a vejem erdélyi. Az ő édesanyja küldött nekem egyszer és nagyon megszerettem. Ők ezt otthon faszénen sült padlizsánnal készítik. De nekem muszáj volt helyettesíteni cukkinivel, mert abból termett nagyon sok.Tehát az eredeti recept szerint sült padlizsánnal készül és nagyon finom.

gromine 2012. július 15. 9:13  

Nagyon ügyes vagy, hogy még kárpitozni is tudsz !!!
Nem hallottam még a Zakuszkáról:))

Névtelen,  2012. július 16. 23:47  

Tehát nemcsak a kipakolást-felújítást bonyolítottátok le a nyugdíjasotthonban, de 7+3+3+4=17 kg zöldséget főztél be plusz fűszerekkel, olajjal zakuszkának, és még székeket is kárpitozol... :) Ez aztán teljesítmény!
Igazi "előtte/utána" fotók, szinte rá se lehet ismerni a székre. Praktikus a külön ülőpárna, jó ötlet nagyon, hiszen az koszolódik el először, így meg egy mosással felfrissíthető. Valódi ezermester vagy, szép munkát végeztél már megint! :)
Brigi

Vera 2012. július 17. 17:55  

EZ IGEN!!!!!!!!!
Gyönyörű lett a szék... persze az anyag is szépséges... Ügyes vagy..
Zakuszkádról én sem hallottam... ebbe a forróságba főzni, nem semmi...
Szép napokat!

Unknown 2012. július 20. 17:31  

Köszönöm a sok elismerő szót!!!