Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2012. december 4., kedd

Süti,süti!


Hétvégén mikulási ajándék alkalmából elmentünk moziba. Megnéztük Az öt legenda című animációs filmet, ajánlom mindenkinek, jó kikapcsolódás volt! Látványos, humoros, modern: tetoválás van a Télapón...
Hazafelé, a hosszú busz úton Olivér fiammal átnéztük a Nők Lapja Adventi számát. Ezt a lapot tavaly is megvettem, mást már nem szoktam. Kitűnő olvasmány karácsonyi ötletekhez, hangulat csináláshoz. Színvonalasak az írások is és olcsó. Három süti receptet is találtam benne, amit érdemesnek tartok kipróbálni. Ma elkészítettem a Habos mákost. Kicsit másképpen, mert a kandírozott gyümölcsöt nálunk nem mindenki szereti. Karamellt készítettem és abba szórtam a narancshéjat. Csak úgy sistergett a forró karamellben és isteni illatok szálltak fel! Sütőpapírra öntöttem ki és miután kihűlt darabokra törtem és a süti tetejére szórtam.




 Hát nem csodás?!
Hogy egészében milyen, azt nem tudom, mert fázisonként kóstoltam és mire kész lett már nem kívántam.
Erről eszembe jutott egy filmrészlet, amit a napokban láttam:
Két 80 körüli bájos idős ember randevút beszél meg összeismerkedés céljából. Mikor a férfi megérkezik a nőhöz azt mondja:
-Örülök, hogy megismerhetem! Az Önről küldött fényképet a számítógépen 200-szoros nagyításban nézegettem,  minden részletét ismerem, de így egészben még nem láttam.



Megérkezett Dér Jankó a mesefilmből, azaz havazik és akkor nekem sürgősen sétálnom kell ebben a gyönyörű, sűrű hóesésben. Kitaláltam, hogy hozok egy vörös bort és készítek forró puncsot. Egyenlőre még csak szagolgatom.
Ma már másodszor keltem útra, reggel dokihoz mentem és beoltattam magam influenza ellen. Így nyugodtabb vagyok. Azt mondta a nővér, hogy sok oltóanyag vár azokra, akiknek szükségük van rá, már november elején aktuális lenne. Igen, én is későn eszméltem a hosszú jó idő miatt. De megvan és ez a lényeg!



Elkészültem a hajkoronával és a két kézzel. A héten valóban kész lesz.

13 megjegyzés:

amilgade 2012. december 4. 18:15  

Olvasás közben elképzeltem a karamellbe szórt narancshéjat! Nyami!
A hóesés rám is ilyen hatással van. Bármikor elindulnék sétálni a hóesésben!!

Unknown 2012. december 4. 18:42  

Juj, de jó! Azt hittem csak én vagyok ilyen csodabogár. Nálunk mindenki utálja a telet rajtam kívül.

Névtelen,  2012. december 4. 19:17  

A hóesést én is imádom....bámulni az ablakon át a fűtött szobából :)))Eszter

Fáni 2012. december 4. 19:36  

Az örök gyerek úgy látom nem csak bennem van, én is szeretek hóesésben sétálni. Milyen puncsot csinálsz? Én még soha nem próbáltam, de most kedvet kaptam hozzá./Bár azt mondják, ökör iszik magában, na akkor én az leszek/. A hímzésed gyönyörű:)))

Unknown 2012. december 4. 19:49  

Fáni: puncs fűszerkeveréket vettem, de nem jó.Csináld magad:fahéjjal,narancshéjjal,szegfűszeggel, meg amit gondolsz.Inni jó.Ebben a kellemes hóesésben és a benti fényekben kell egy kis mámor!

erdoseva55 2012. december 4. 20:05  

De jó Nektek! Errefelé egy szem hópihe sincs! Pedig remek dolog szánkóztatni az unokákat!
A tündérkéd, már biztosan meglátja a karácsonyfátokat:)
Nagyon szép!

lujza62 2012. december 4. 21:01  

nagyon alakul a tündérke.vigasztaljon a tudat hogy én is imádom a havat és igaz itt sincs még de ha lesz kinn rohangálok:))a puncsot kipróbálom én is ,eddig csak forralt bort szoktam készíteni.a süti láttán meg összefutott a számba a nyál:))

Rita 2012. december 4. 21:17  

Ma en is hoesesben setaltam haza. Fokozta a varazslatot, hogy Mikulasnak erezhettem magam, ugyanis elözöleg a jatekboltban voltam:).

A tünder csodas!

Unknown 2012. december 4. 21:25  

Ebben a hóesésben már van varázslat. Az emlékek...

Jutka 2012. december 5. 7:19  

Tündéred egyre szebb, igaz nem mutattad most a teljes képet viszont a részletek gyönyörűek. Várom az elkészült teljes szépséget.
Reggelre nálunk is esett a hó.

Vera 2012. december 5. 17:20  

Sütid is gyönyörűen néz ki de a hímzésed........ Lenyügöző.... KITARTÁS::::::: Már tényleg nem sok van belőle vissza...Láttad nálunk is mennyi esett...? Most olvadozik....

Névtelen,  2012. december 6. 19:38  

Mozgalmas, dinamikus bejegyzésedet öröm volt olvasni! Imádnivaló a lendületed. Hatalmas mennyiségű x-et öltöttél a tündérbe, gusztusos a süti, a magazinajánlóval egyet kell, hogy értsek, tartalmas és szórakoztató. :)
Brigi

gromine 2012. december 7. 15:51  

Tényleg, már mindjárt kész is a tündéred.
Olyan szép volt itt is a hóesés, csak sajna már el is olvadt.