Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2013. április 9., kedd

Táska



Nos, most én azt tudom, hogy cseresznyés hímzéshez nem pont a banános vászon illik, de ez volt itthon és ajándékba készítettem egy ideális méretű táskát. Már tavaly is varrtam hasonlót, hogy ne a "hajléktalan" szatyorral kelljen mennem. Egy próba volt, mert nem tudtam mennyire lesz strapabíró. De napi használat mellett is olyan mintha nemrég készült volna, enyhén piszkosabb. De az nagy és kell nekem is egy kisebb, azt varrom legközelebb. A vászonra visszatérve: sajnos az nem úgy van, hogy elmegyek és veszek olyat amit elképzeltem, mert az biztos nincs. Azt használom fel ami van itthon, szerintem sikerült egyensúlyozni a zöld kockás szegéllyel.


Öltéshiányos haladásom a nyári képpel. Holnapra meg lesz minden hiányzó színem és pótlom az amúgy egy A4-es lap mintáját.



Tegnap a rádióban azt hallottam itt a tavasz, pár nap múlva 20 fok is lehet. Hűűűű, átprogramoztam a terveimet és ráálltam a kinti munkákra. Ma elmentünk a kertészetbe és vettünk marhatrágyát. Nekem még fontos volt az eper tápozása és ehhez örülnék ha valaki hozzá tudna szólni:
Mikor megvettem az első palántáimat és egyáltalán elkezdtem kertészkedni kiolvastam mezőgazdasági könyvet, folyóiratot. Én úgy tudom az eper 3-4 évig hoz bőségesen termést, majd elfárad. Oké, akkor hagytam a kacsokat futni, gyökeresedni, de az első évben volt termést azóta sem értem el. Ez nem is olyan fontos, hiszen két egyforma év nincs az időjárás miatt, de azért a majdnem körömnyi apró..., biztos valamit nem csinálok jól. Epertáp! Gondolom én, ami hiányozhat. Kertészetbe azért megyek szívesen, mert szakmai tanácsot is kapok. Most nagyon örülök annak amit ajánlottak, mert olyan granulátumot vettem, ami 6 hónapig folyamatosan bomlik le, ez tökéletes. Remélem beválik, ha nem akkor most vegyek új palántákat?
Más: elengedhetetlen gondoskodni a levéltetvek írtásáról mifelénk. Permetszernek mindenképp kell itthon lennie. Ez csak az én problémám, de az eladó beszámolt arról, hogy az EU a permetszerek 70%-át betiltotta és pl. a pajzstetvek ellen nem tudnak védekezni a kert tulajdonosok, erről sok panaszt hall. Nincs rá gyógyszer, ha van, az 6 ezer Ft, azt a legtöbben nem tudják megvenni. Nem panaszkodom, mert igyekszem és mindannyian igyekszünk alkalmazkodni.
Így van ez a kullancsok esetében is, nem szabad írtani, nagyon elszaporodtak. Ez már érint. A cicáknak megvenni a nyakörveket 10 ezer Ft-omba kerül. De ez fontos, mert az ágyamon pihennek. Tegnap voltam állatorvosnál. Nem is tudom mit gondoljak erről, talán jó, mert egyre kevesebb a madár és azoknak valamit enni kell, másrészt ahogy az állatorvos mondta: különben hogyan adnák el ezeket a drága nyakörveket? A gyártás és annak megvétele tartja fenn a gazdaságot. Jó, értem, de ez egyre többe kerül nekünk! Egyensúlyozok: hiányzó fonalak vagy kullancsnyakörv? Annyi mindenre kell gondolni! Pokoli drága az élet.

9 megjegyzés:

Anik 2013. április 9. 19:04  

Szuperjó lett a tatyó, ügyi vagy!!!!

Névtelen,  2013. április 9. 19:31  

Nahát, egy szertelenül vidám táskát készítettél! Akié lesz, használja egészséggel!
Ha a kész x-ek 1(!) A4-es lapnyi mintát jelentenek, akkor mégis mekkora lesz ez a Marty Bell-mű? :)
A kullancs témához: őrültség, hogy nem lehet írtani. Egy tündéri kutyusom halálát okozta a Lyme, amit ezek a rémes élősdik terjesztenek. Hiába használtam többféle védekezési módot. Emberre is nagyon veszélyesek.
Brigi

Rita 2013. április 9. 20:37  

A táska álomszép!

Jó, hogy említetted az epret, az enyém az idén lesz két éves, majd figyelem...

Unknown 2013. április 9. 21:14  

Brigi: komolyan elcsodálkozom rajta, hogy eddig még megúszták az állataim a sok kullancs okozta problémát. Naponta négyet tépek ki rutinszerűen belőlük. Nagyon sok a kullancs, nem lehet mást csinálni, mint védekezni.
Amúgy lőttek a nyár esti idilli locsolásnak, teraszon kint üldögélésnek, mert a szúnyogok mennyisége is elviselhetetlen.
A M. Bell kb 28x40 centi.
Fidike: érdekel a tapasztalatod!

Palkó 2013. április 10. 20:19  

Jó lett a tatyód! Lehet, én más színnel indultam volna, de ez így csodavidám-hangulatú lett!!! :)

Vera 2013. április 11. 5:52  

Nem tudom megmondani , hogy, hogy kéne , milyen anyaggal kell készíteni A tyatyódat, de egy biztos, majd minden szín van benne..Ettől lett színes és egyedi... Azért látszik hogy nagyon sok munkád van benne..

Valóban sok szín van a képedbe amit himzel... Kiváncsi leszek hogy alakul...

Névtelen,  2013. április 12. 1:05  

Нey, I think your wеbsite might be having brοωser сompatіbilіtу isѕueѕ.
When ӏ look at уour blog site in Firefox, it looks fine but when oρening in Intеrnet Explоrer,
it has some oveгlapping. I just wanteԁ to give you a quicκ heads up!
Other then that, great blоg!

Feel free to visit my webpage; zahnzusatzversicherung

gromine 2013. április 14. 13:10  

De jó lett a táskád !

Edit 2013. április 17. 17:52  

Háááát nagyon nagyon megleptél :))))) Nem is gondoltam hogy az enyém lesz! :)))) Nagggyon naggyon szépen köszönöm! :)))))))))
Mikor mentem a postára, és kereste a hölgy a levelek közt az enyémet, nem találja, mondom, lehet valami nagyobb csomag, de mikor előszedte :))))))))
Négegyszer nagyon nagyon szépen köszönöm! :))))