Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2013. május 13., hétfő

Anyáknapi torta






Meg egy dísz a nyakba és én örülök!  A lányom szívesen kísérletezik, már sokszor írtam és remélem még sokszor fogom és mutathatok torta remekeket. A borítás és a pillangók pillecukorból készültek. Csodálatos lett!


  A felső része csokis, a középső mákos, az alsó diós. Apukája mindene a mák, rá is gondolt. A férjem ritkán jön haza vásárlásai során mák nélkül. Azt mondja Ő nem tehet róla, míg a pénztárnál várakozik, a mák beleugrik a kosarába. Ilyenek is vannak!



Nem tudtam, hogy ennyi sütire számíthatok és én meg a Citromos álom nevezetű sütit készítettem el. Ennek a receptjét szeretném megosztani Veletek, mert nagyon finom és könnyen elkészíthető:

30 dkg babapiskóta
3 db citrom vagy zöld citrom
500 ml tejföl
400 ml tejszín (Hulala)
12 evőkanál cukor
1 tasak vaníliás cukor

A tejfölt elkeverjük a cukrokkal, a citromok kicsavart levével, reszelt héjával. A tejszínt habbá verjük, óvatosan a tejfölhöz kavarjuk. Úgy készül, mint a Tiramisu: piskóta, egy adag krém a tetejére, újra piskóta és a maradék krém. Tetejét a lime reszelt héjával, vagy citrom karikákkal díszítjük.

Én most nem babapiskótát használtam, hanem sütöttem egy piskóta lapot és azt vágtam darabokra, ugyanis azt tudni kell, hogy ellentétben a Tiramisuval, ahol mártani kell a babapiskótát, itt nem nagyon szív fel krémet, azaz roppanós marad, de úgy is nagyon finom. De ez a krém egy csoda! Tortához is ajánlom használni.
Nálunk sütiből most nincs hiány, osztogatom is. Apunak is vittem a kórházba, de sok lesz ez-mondta. Akkor ajándékozd el a kórteremben, mert valahogy el kell fogynia.




Meg kell jegyeznem: bravó!, aki ennek a kockás ruhának az esését kiszámolgatta! Ez valószínű, hogy egy számítógépes program volt, de akkor is remek. Csöppet be vagyok telve a rózsaszín árnyalataival!


Már látszanak a virágok a kiültetett paprikán.

14 megjegyzés:

Edit 2013. május 13. 18:41  

Hát az a torta fantasztikus! Csuda ügyes a lánykád is! :) Gyönyörű az a pillangó özön! :)
Tényleg klassz a hölgyemény abban a szoknyában! :)
Nálunk a kis paradicsom palántán meg kis bogyót találtam már :)

Unknown 2013. május 13. 18:58  

Igen, a lányom csodatortás!
Az általam palántált paradicsom még nem hoz virágot, örülök, hogy él mind.

Fáni 2013. május 13. 19:52  

Nagyon ügyes a lánykád, le a kalappal előtte. Nekem nem lenne hozzá türelmem.
A varrásod is nagyon szép, és milyen gyorsan haladsz. Kaptam barackvirág színű festéket:), ott ahol nem is gondoltam volna. Még véletlenül sem festék boltban.

Palkó 2013. május 13. 20:00  

Csodaszép tortát kaptál! Szívből gratulálok a lányodnak, nagyon tehetséges, ügyes! :)
A citromos receptet köszönöm, ki fogom próbálni!
A képed pedig csudaszép! Annyira élethű! Nagyon tetszik! :)

Unknown 2013. május 13. 20:13  

Fáni: a lényeg, hogy van vágyott színű festék!
Palkó: tényleg érdemes kipróbálni, nagyon finom!

Rita 2013. május 13. 20:48  

Húúúú, aza a pillangós torta egyszerűen csodálatos. A kisfiam meglátta a képét, és kérte, hogy mondjam el, mi van benne.

A párizsi képen meglepő és szép újdonság az elegáns hölgy.

Köszönöm, hogy hozzámszóltál. Hová írjam a választ?

Rita 2013. május 13. 21:52  

Pók a székben: igyekszem megörökíteni kedvenc játékaikat, beszólásaikat. Még kicsik, de látom, hogy szalad az idő és változnak ők is hétről-hétre. Jó lesz majd visszanézni mindezt. Konkrétan a pókos dologban nagyon tetszik, mutatja, hogy ő egy vagány kislány, aki nemcsak öltözködni szeret, hanem a bátyjától elles fiús dolgokat is. Nekem, aki nagyon anyás, félénk kislány voltam, nagy élmény látni, hogy ő mennyire más már most. Nem jobb, rosszabb, csak más, mint én voltam.

Értesz?

Unknown 2013. május 13. 22:26  

Hogyne!Nagyon is.
Nekünk idegen a bátorság. Fiú mellett felnőni ajándék.
Elcsillapodom, nincs gyermekkori tapasztalatom, csak sejtem, hogy így jó.

Eliz 2013. május 14. 9:21  

A kép nagyon szép,a torta csodálatos -mást nem is lehet hozzáfüzni.

Vera 2013. május 14. 19:55  

A lányod milyen ügyes! Ez a torta meg a dísz is hozzá fantasztikus!
Jó látni hogy mosolyogsz, ezek szerint rendbe van minden. Örülök neki.... A hímzésed . meg egyszerűen csodás! és ezek a színek! Ilyenkor mindig sajnálom hogy ilyen anyagokat már nem látom hímezni....
palántád is szép... ha sokat nézegetted attól még szebb lesz meg ha beszélsz hozzájuk...jobban nőnek!!

amilgade 2013. május 14. 21:18  

A torta nagyszerű!! A receptet köszi. A képen nagyon jól nézel ki, mindig nyugodtság árad belőle.

Dóra 2013. május 15. 8:46  

Nem semmi az a torta! Akár esküvői csodának is beillik! Gratula a lányodnak!

Szépen halad a párizsi kép. Nagyon tetszik benne a sok-sok rózsaszín! És igen, a kockás ruha ott van a szeren!

Laucica 2013. május 19. 14:15  

Az a torta nagyon gyönyörű!! És ne haragudj, hogy nem válaszoltam az emailedre. Sokat gondolkodtam rajta, elsőre kicsit talán kikértem magamnak, de most kezdem beismerni (magamnak), hogy igazad volt. A beismerés már egy lépés előre a megoldás felé:) Nyugaton a helyzet változatlan... brrrr. A rózsaszínű ruha szerintem nem számítógéppel készült, hanem pont, hogy kézzel! Veronique Enginger a saját festményeiből és rajzaiból készíti a mintáit, és amennyit én tanultam hímzésminta készítéséről, ennyire rajzszerűen csak kézzel lehet csinálni, kockáról kockára haladva átrajzolni az árnyalatokat az eredeti képről. Egy program nem tudja megfogni ennyire a finomságokat, a HAED képek tipikus példái a programmal készültnek: hogy ne legyen pixeles és jobban kijöjjenek a finom részletek, muszáj hatalmasra csinálniuk a mintát. Kb 30-szor több időbe telik elkészíteni egy olyan pici hímzésmintát, mint ez a párizsi kép, mint egy gigaméretű, 60 oldalas HAED-stílusút. A zuram, aki nem ért a mintakészítéshez, azt mondja, szerinte a programmal készültek olyanok, mintha nyomtatva lenne a kép, a pepecseléssel készült mintáknak van mélységük. Persze vannak átmenetek, és ha kézzel készítesz mintát, akkor sem zárod ki a programot, de ott az csak eszköz, mint egy ceruza, és nem ő végzi az ember helyett a feladatot. Na, fájó pontra tapintottál:)))