Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2013. július 13., szombat

Állatkert



Tegnap megdöbbentő látványra jöttem haza. A kutya letarolta a paradicsomjaimat. Egy vödörrel szedtem össze apró és nagyobb darabokat, egész ágakat. Baromi bosszús voltam! Ma reggel sem volt túl rózsás a hangulatom, egyedül is vagyok, így kitaláltam, hogy elmegyek egy jó hangulatú környezetbe sétálni. Már rég voltam az Állatkertben, nagyon jól éreztem magam.


A Cirkuszon is nagyon gondolkodtam, oda lehet visszamegyek a közeljövőben.
Gyönyörű nap volt ma, sétára alkalmas. Íme, a képek:


Flamingók,



A szurikátákat nehéz lefényképezni, pillanat alatt odébbállnak.


Tündéri kócos kis elefánt van, de mindig a mamája mögé bújt.


Milyen szép hosszú pillái vannak a zsiráfnak! Szelídek, kézből lehet őket etetni.


Gyűrűsfarkú maki,



Éhes lettem és a szendvicsemet a tevével osztottam meg.




Trópusi növények, állatok.



Na de az a kis orángután bébi!!! Rongyot húzott maga után, bukfencezett, ugrált, lógott. Odament az enyhe áramú kerítéshez és rádobta a rongyát. Biztos volt már rossz tapasztalata. Nézte egy darabig, aztán visszahúzta. A mamája egy kartondoboz darabját tartotta a feje fölé napernyőnek.  Szóval ez szórakoztatott a legjobban!





A majomházban ki van állítva az evolúciós fejlődés: majomkoponya, az ősember koponyája és végül a modern ember. A szemléltetés nagyon jó, a gyerekekre sok helyen gondolnak és az Állatkert egészére jellemző az oktató jellegű bemutatás. Szóval. Itt ősemberek a barlangban, barlangrajzokkak, még "ének" is szól, ahogy ők kántálhattak. Pont itt voltam mikor telefonált Tomi fiam:
-Szia anyu, hol vagy?
-Az ősember barlangjában.
Csend a vonal másik végén. Nem csoda, ilyen válasz ritkán érkezik. Piszok voltam, mert élveztem a helyzetet és pár pillanat csend után mondtam csak:- az Állatkertben vagyok, a Majomházban. Megkönnyebbült és beszéltünk tovább. Találkozzunk, haza visz kocsival és mondta, mondta a problémáit. Istenem! De volt egy délelőttöm és jó volt!


10 megjegyzés:

Vera 2013. július 13. 19:38  

Bosszúságodat megértem a kerttel kapcsolatba, VIszont volt egy szép, tartalmas kikapcsolódós napod!
Szép hétvégét!

Névtelen,  2013. július 13. 20:39  

pontosan 10 éve voltam utoljára a budapesti állatkertben...az itteniben még régebben, pedig programnak jó lenne ellátogatni.

ahogy elnézem, a paradicsomodnak annyi...

Névtelen,  2013. július 13. 23:36  

Nagyon jól tetted, hogy kiszakadtál egy kicsit a mindennapokból! Az Állatkert épületei gyönyörűek, állatkák közül kedvencem a wombat. :))
Hű, a zöld paradicsomot remélem nem dobtad ki, vegyes savanyúságba, de "egyedül" savanyítva is finom! Lehet, az eb azt akarta javasolni, próbáld ki netán... :))
Brigi

erdoseva55 2013. július 14. 8:05  

Ebben az egészben mégiscsak Te vagy a legfontosabb! Jól tetted, hogy kikapcsolódtál!
Szeretettel kívánok kellemes napokat,szép időt,szép vasárnapot:)

Palkó 2013. július 14. 8:15  

Ez a pusztítás tényleg elkeserítő lehetett...
Az állatkert csodás! Picit irigyellek :) Nemrég Leki is ajánlotta, kedvet kaptam hozzá, már akkor... most Te csak ráerősítettél :)
Legyen szép vasárnapod!

CathlenKata 2013. július 14. 11:34  

Néha muszáj kiszakadni a hétköznapokból, és lazítani. Jól tetted, hogy sétáltál egy jót az állatkertben.
A paradicsomot sajnálom, de ne dobd ki, megérik az kínjában is,bár nem lesz olyan ízes finom mintha a tövén érett volna be. Vagy tedd el savanyúságnak.

Jutka 2013. július 14. 18:31  

Sajnos a házi kedvencek tartása nagyon sok hasonló kellemetlenséggel jár:( Mivel szeretjük őket megbocsájtjuk és próbáljuk megnevelni őket, viszont nézd a jó oldalát volt egy csodás délelőttöd.

amilgade 2013. július 14. 22:28  

Sajnálom a kertet. :-( Jó néha egy kicsit egyedül lenni, és csak magadra figyelni. Talán több ilyen délelőttöt kellene beiktatnod.

Anik 2013. július 15. 17:08  

Nagyon szépek a képek, nem láttam még ezt az evolúciós kiállítást, még egy ok, hogy újra elnézzünk az állatkertbe! :)
Cirkuszt mi is imádjuk, tavaly kétszer voltunk, idén még nem, de szeretnék menni a közeljövőben!

Unknown 2013. július 15. 17:24  

Látogassatok ki az Állatkertbe, megéri!
Tavaly ősszel tettem el zöld paradicsomot, nem esszük. Pár nagyobb darabot hagytam a napon, kíváncsi vagyok beérik-e?
A nagy kutya eltűnt. Kitépte magát a fiam kezéből és elszaladt. Chip van benne, talán emiatt visszakerül. Nem tudom.