Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2013. július 18., csütörtök

Sütés, főzés


A 10 kg meggyet 6 órán keresztül dolgoztam fel. Pfúú..., de olyan szép ahogy gyöngyözve forr és a színe is.
Örülök, hogy megvan!


Megörököltem a lányomtól a Wilton ételszínezékeket és nem hagyott nyugodni, ki kellett próbálnom. Megjegyzem ez a festék világmárka és olyan is. Mikor kibontottam meglepett, hogy tejfölsűrűségű, a kés hegyével apró adagot használva kísérleteztem.


A kékből a tojás sárgájával keveredve zöld lett.  Ez meglepett, de nem baj, a pirosból meg narancs szín.
A tésztát kettéosztottam és úgy színeztem. Nyersen:


és sülve:


Ez meggyes piskóta. Azt mondta a férjem: úgy néz ki, mint a Rettenthetetlenben Mel Gibson. Tényleg. Hát mit mondjak? Érdekes. Nektek tetszik?


Zabpelyhem is lett. Ma az jutott eszembe, hogy a panírhoz keverem, ropogósabb legyen a padlizsán, csirkemell. Bevált. Van egy szuper módszerem, reszelek pár fokhagymát a tojásba, ettől ízesebb bármi, amit így rántok. Próbáljátok ki!

Sok minden maradt itt, lassan áthordom. Ne menjen tönkre, felhasználom. A lányom már el is helyezkedett Máltán. Az első héten több helyre leadták az önéletrajzukat. Egy szálloda tulajdonosa mikor meglátta, hogy magyar rögtön hívta, mert rengeteg a látogató országunkból. Azt mondta a kozmetikai szalonba masszőrre van szüksége. Hajlandó betanulni? Persze, bármit, ha fizet érte. A betanulás időszakára is kap  óránként 10 eurót. Jó a benyomásuk. Mindenki nyugodt, kiegyensúlyozott, a hangulat családias, a munkavégzés rugalmas. A férje is állást keres? Jó, akkor Neki is keresünk valamit. Hallottatok már ilyet? Szinte hihetetlen az itthoni elhelyezkedési küzdelmet figyelve. Olivér fiam és a lányom barátnői is érdeklődnek. Tomi fiam mondta elutazásuk előtt: rendezkedjetek be és fogjuk a kis bőröndöt, jönni kicsi magyar család. Persze ezen jót nevettünk, viccnek szánta. Mégsem az lesz?
Ez az első benyomás. Várjunk, még ki kell alakulnia.

Még pár nap és kész:


12 megjegyzés:

Fáni 2013. július 18. 19:03  

Annyira megnevettetett a férjed mondása, még a könnyem is kicsordult, de nagyon találó. Gondolom az íze finom lett.
Hát igen, a gyerekek felnőnek, és elrepülnek. A lányomék a hátam mögötti házsorban laktak / nem az én hátamról van szó /, soha nem gondoltam volna, hogy egyszer 100 km-el távolabbra költöznek. Igaz, ez közelebb van mint Málta, de nagyon hiányoznak.Ezt hozta az élet. A fiam éveken keresztül misszióba járt / Afganisztán, Irak, Koszovó többször /, de el kell fogadnom. Így most egyedül éldegélek, bár a fiam és a párja a " hátam mögötti házsorban " élnek /hihihi, megint előjött /, de sokszor napokig nem látom Őket, nem hallok felőlük, élik az életüket. Tudom, hogy ez nem vigasz, de Neked legalább ott van a férjed. Sajnos a gyerekeknek pedig oda kell menni, ahol megtalálják a megélhetőségüket.

A kézimunkád egyre szebb:))

Névtelen,  2013. július 18. 19:17  

Maradj csak a hagyományos meggyes piténél, ne színezd :)

érdekesen néz ki, jól nevezte el a férjed:))

Unknown 2013. július 18. 19:20  

De édes ez a megjegyzés! Köszönöm!!!!
Igen, a gyerekek terhe nagy amíg velünk vannak és amikor elmennek rendkívüli űrt hagynak maguk után, ami elviselhetetlen.

Unknown 2013. július 18. 19:21  

A megjegyzésem Fáninak szólt és Orsi: szerintem is.

Palkó 2013. július 18. 21:42  

Szerintem tök jól néz ki a színes meggyesed :) Az íze ugyanolyan mint simán?
A képpel pedig fantasztikusan jól haladsz!!!!

Unknown 2013. július 18. 22:25  

Az ízén a színezék nem változtat.
Nekem fura. Szerintem a tésztát nem kell színezni, mint látszik nem is lehet kedvemre. Mindenesetre kísérletezni jó!

Palkó 2013. július 18. 22:42  

Ha nem változtat az ízén, akkor egyszerűen jó buli :)
Lehet, nem a meggyest kéne színezni vele... pl. készíthetnél színes száraztésztát... lehetne vele kreatívkodni... :)
Jut eszembe... én is néztem már vágyódó szemmel a szűnííoghálóra... sőt, tovább is mentem, és kipróbáltam rá a keresztszemezést is :) Nem igazán jó.

Palkó 2013. július 18. 22:43  

"szúnyoghálóra"
idétlenkedik a billentyűzetem :(

Unknown 2013. július 18. 23:03  

Aaaah! Vicces! Ez csak olyan sok hímzés után mindenben azt látni. Mostanában alíg hímzek Ki hinné nálam?
Igen, kreatív ötletre van szükség és én úgy tűnik ezen a téren nagyon kezdő vagyok, de nagyon. Viszont semmi gond a kísérletezéssel, de valljuk be ez nem jó.

Névtelen,  2013. július 18. 23:16  

Ó, a "rettenthetetlen" meggyes sütivel megnevettettél, köszönöm! Méghogy ez lassú hímzés! :)) Örülnék, ha fele ennyit haladhatnék. :)
A paradicsom utóérik, mamám ősszel a hideg beköszöntével tálcákon beviszi a sárga, zöld termést, és pár hétig így kitart.
A meggymagozó ugyan nem 100%-ig megbízható, de nagy segítség. Vagy nem kedveled a néha bentmaradó magok miatt?
A nagy kutya megkerült? Lehet, egyformán hiányzik Nektek a lányod, Őt indult keresni szegény.
Brigi

Unknown 2013. július 18. 23:32  

Oh, a kutyával kezdem: igen, Őket indult keresni és meg is lelte az otthonát.Mikor a férjem két napja este átkerékpározott, a kutya jött farkcsóválva üdvözölni a gyerekek otthonában. Azonnal víz és két adag kaja. Ő döntött így:ott kell hagyni.Naponta át kell menni ellátni.
Paradicsom: most én is eltettem párat, de fejletlen formájában nem érik. Messze még az ősz.
Meggymagozó? Nem kell. Igazából mikor felkészülök erre a munkára onnantól élvezem.Imádok pöszmötölni. Ha van nálad kibogozhatatlan csomó, csak hívjál én szívesen kibontom.Ha tudom mi vár rám, nincs gondom semmivel. A váratlan terhek jelentenek gondot, semmi más. Az pedig adódik, de most már rendben a legtöbbje. Felszabadultnak érzem magam.

Vera 2013. július 19. 0:33  

Milyen jó így végig olvasni minden hozzászólást.. Nem jön a szememre álom...
Másnál tetszik így a kaja színezése, nálam nem jön be.. esetleg még a zselé a torta tetejére még elmegy...
De mostanában olyan sok helyen láttam sütit, még muszáj lesz készítenem...
Nekem nem igazán jó... ez a sok sok kiló. Még csak fél egy van, kopog a szemem az éhségtől, és még mikor lesz reggeli...
No majd a többit megbeszéljük...Azóta is örülök hogy eszembe jutott, hátha otthon várja a lányodékat a kutyus...és így nem kellett Pestet és Budát bejárni, keresni a kutyust.Azért képzeled el ő neki egy biztonság ott, mert tudja hogy majd otthon keresi a lányod,és mi lesz ha nem lesz ott...okosak ám...