Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2013. augusztus 27., kedd

Krémes, eső


Az epreket a muffinokhoz rendeltem, de ez így sok. Az egyiket hagyom, a másikat inkább hímzem. Amúgy nagyon kis csinosak.
Krémest készítettem és gondom akadt a leveles tésztával. Már nem először. Tudom, hogy a tepsi méreténél nagyobbra kell nyújtani és meg is teszem, mégis mindig kicsi lesz. Sülés közben összemegy.


Továbbá: így lehetetlen szeletelni, mert nagyon törik. Ezért kitaláltam, hogy előre darabolom és utána sütöm. Ez jó ötlet, de ez is összemegy.



A végén nagyon finom lesz, de kicsit idétlen. Mit csinálok rosszul? Van valakinek ötlete?
(A tetejére kockára szeletelve kell a  kávés cukros tetőt feltenni, mert ha a kész sütit vágnám, péppé trancsíroznám a szeleteket)



Tegnap esett. Úgy igazán. Ilyet hónapok óta csak filmen láttam. Állt a kerten a víz és persze mindenhol. Annyira tetszett, hogy lefotóztam és pillanatok alatt lucskosra áztam az ernyő alatt is. Bejöttem és a meleg zuhany alá álltam, átöltöztem, mert fáztam. Hónapok óta először fáztam. Utána nagyon élveztem a sötét, kuckós szoba hangulatát egy kislámpával. Jó lesz ez az ősz, van egy nyugis hangulata a sötét estéknek. Korábban sötétedik, furcsa még.


Ezt a paradicsomot már régóta le akartam fotózni. A szél fújhatta a magot a fal és a betonjárda közé. Termés nincs rajta, de van három virág, így még az is lehet. Elképesztő a természet!


Dóra díjnyertes képének mintáját megkaptam Tőle, a maradék fonalakkal, apró szalagmaradványokkal. A fonalakon meglepődtem, nagyon sok. A szalagokat reményeim szerint megveszem és valamikor jövőre én is elkészítem. Ez a minta rendkívüli. Ugyanúgy a csomagolása is a mintalappal együtt.

5 megjegyzés:

Fáni 2013. augusztus 27. 19:55  

Sajnos nem tudok segíteni, hogy mit kellene csinálni. A sütik nagyon murisak, de biztosan finomak.
A hímzésed gyönyörű

Névtelen,  2013. augusztus 28. 0:19  

A hímzésed édes! A krémes is, szó szerint. :) Dóra képét láttam a kiállításon, meseszépen volt kihímezve!
Az apósom keresztmamája is (vonalzó mentén, pontosan lemérve) előre felvágta egyformára a nyers leveles tésztát, és volt még valami trükk, talán hogy a kést hideg vagy meleg vízbe mártotta és szárazra törölgette... Pedig de jó lenne pontosan tudni!
Brigi

Palkó 2013. augusztus 28. 7:51  

Nagyon jó érzékkel készíted a sütis képet, előre látom, hogy gyönyörű lesz!
Szerintem a krémesre a tetőt egyszerűen a közepére kell rakni, és francia-kalapos krémes lesz :)
Igen, az eső nálunk is szakadt, kb. 2 órán át, minden úszott... én nem tudok még örülni a rövidülő napoknak, pedig azt őszt nagyon szeretem...

Vera 2013. augusztus 28. 19:37  

Krémeshez nem tudok mit mondani, nem értek hozzá...én inkább kelt tésztás vagyok, bár, mostanában nagyon bűntettem magam...Itt van ez a rengeteg finom gyümike...szőlő, körte....Nem sütők....bár hamarosan elő kell vennem a sütő tudományom...
A himzésed egész jól alakul... A Dóra képe. meg eleve csodás...
Ma még nem estt, de hamarosan elkap bennünket egy jó nagy adag eső.. Most ép olyan igazi őszi hangulat szag van a levegőbe...és persze hüvős.... A macsek is már este bent van, megérjük kitenni.Ép dörög...

Váradi Viktória 2013. szeptember 6. 12:28  

Szia!

En ugy keszitem a kremest, hogy egyben megsutom a leveles tesztat, termeszetesen mindig osszekucorodik, de ez nem baj. annyit tehetsz, hogy pici vizet spriccelsz ra, mert a gozben nem ugrik annyira ossze. Aztan az also lapot egeszben hagyom, rarakom a kremet a tejszinhabot, aztan csak a felso reteget rakom ra szeletelve. Tapasztalatom szerint igy a legjobb. Igy ugyesen lehet szeletelni, miutan kellokepen osszekemenyedtek a dolgok.

Meseszépek a kézimunkáid, én is foglalkozom régota velük.

Udvozlettel: Viktória