Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2014. december 27., szombat

Előző bejegyzéshez...Lourdes


Nem tudtam kihagyni! Bernadett Sourbirous a szent, aki miatt Lourdes-ból búcsújáró hely lett. Múmiája most is ilyen, vékony viaszréteg borítja.


A két éves olasz kislány, akinek vígasztalhatatlan szülei kérték a balzsamozást. Az orvos elhunyt, leírást a módszerről nem készített. A kislány még mindig ilyen állapotban van.


Ez a múmia a kiállításon is szerepelt. A története: spontán szülésben elhunyt embereken kezdték meg a császármetszés gyakorlását. Tiszteletül az anyát és magzatját díszben öltöztetve mumifikálták.

7 megjegyzés:

Palkó 2014. december 27. 20:01  

Ezek a múmiák is ott vannak? ... lehet, hogy mégsem vágyom elmenni... ez nekem már kicsit sok... lehet, túlérzékeny vagyok...

Tüzes Beáta 2014. december 27. 20:12  

A férjem nem akart enni a pogácsákból, mert előtte a csontokat fogdostam. Marhaság. A csontok sterilek.

Edit 2014. december 27. 21:43  

Ez a téma engem mindig nagyon érdekelt. Szent Bernadett meg főleg. Egyszer olvastam is róla egy könyvet (Bernadett a címe, ha jól emlékszem). Hihetetlen, hogy ilyen állapotban meg tudnak maradni emberi testek!

Tüzes Beáta 2014. december 27. 22:45  

Ezek a múmiák nincsenek ott, nem szállíthatóak. Bernadett viaszbevonata rendkívüli.

Tüzes Beáta 2014. december 28. 4:06  

Ildikó: nincsenek a kiállításon.

Laucica 2014. december 28. 13:38  

Elég ijesztőek ezek a múmiák!! Szerintem nem is engednék fogdosni őket, ha valamit el lehetne tőlük kapni!:)

Vera 2014. december 28. 16:05  

Nem tudom... meg merném e nézni...Talán nem lenne annyira visszataszító... Bár ki tudja...
De hogy még mindig ilyen "szépen " megmaradtak...hihetetlen...Gyerekeim bizonyára voltak megnézni...