Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2015. március 18., szerda

Főzés, étkezés


Anyósom készített szalalkálival krémest minden karácsonyra. Tőle ismerem a receptet. Aki ismeri a szalalkáli szúrós szagát, az tudja, csak nyitott ablak mellett lehet sütni. De megéri, mert nagyon finom. A három lapot összesen 30 deka lisztből készítem és olyan könnyűvé, levegőssé válik, hogy csodálkozom miért nem használjuk ezt több tésztához is?


Olivér újra itthon. Munkahelyet vált és ott segíthet a konyhán, így elmentünk egy jó kést venni. Jobbára Ő kérdezgetett 20 meg 23 centis változatok előnyéről, hátrányáról, én nem is tudtam nyomon követni az acél szerkezetének a jellemzőit. Volt japán és svéd acél. Én utóbbit ismerem. A férjem vett kb. 20 évvel ezelőtt Victorinox kést és én azóta használom. Egyet, csak azt keresem, ha darabolni vagy hámozni kezdek. Még mindig változatlan a minősége és tudom, hogy ha dolgozni kell, akkor nagyon fontos a jó minőségű munkaeszköz. Ahogy a boltban nézelődtem, elhatároztam, hogy veszek majd egy Victorinox szabóollót! A képen nem ez a márka látható.


Olivér főz. Ananászos csirkét és tekert egy szusit Surimi rákból. Egy pár falatot csak, de jó volt mindkettő:



Laktózérzékeny lehetek. Étkezés után enyhén fájtak a beleim. Régóta. Kipróbáltam, hogy elhagyom a tejtermékeket, de ha mégis kell, akkor laktózmenteset használok. Bevált. Azóta nincs fájdalom és nincs puffadás. Remek!


Nehéz a szalaghímzést készíteni. Ma ki is bontottam amit elkészítettem, így visszatértem a keresztszemeshez és elkészült ez a bájos lányka a tavaszi képből.

Oh! Most beszélünk Lacival ,a férjem bátyjával és mutatom neki a krémest. Ő sok sok éve Német országban él. Ösztönből nyúlt érte a skype képén...Jaj, olyan megható volt. A két testvér Anyukája tanította ezt és lediktáltam a receptjét. De fogalmam nincs, hogy lehet-e szalalkálit kapni Németben?

5 megjegyzés:

Palkó 2015. március 18. 20:53  

Ínycsiklandóan néznek ki a kaják... megkívántam! :)))
Igazad van, a jó minőség még húsz év múlva is az! Nekem is van pár minőségi késem :)
A kislány pedig NAGYON bájos, tényleg!
(Én is puffadok elég sokszor... ez lehet laktózérzékenység? És akkor nem ehetek joghurtot???)

Vera 2015. március 19. 11:45  

Anyu sütött szalalkálival...Én még sosem...A minőségi is lehet rossz..Már ollóval jártam meg... a név nekem már nem mond semmit...Lehet hogy lehurrogtok, de sokszor a "nevet " kell megfizetni...
Lassan már mindenre allergiásak leszünk... ki tudja... miért..a mostani gyerekekről, meg nem is beszélve...
na végre a hímzésed is visszatért... Gyönyörűen hímzel az biztos...

erdoseva55 2015. március 20. 19:05  

Úgy szeretem a hímzéseid!
A szalaghímzés tényleg nehéz, én még bele se mertem kezdeni, pedig tervbe van véve.
A süti fini lehet, még én sem sütöttem szalakálival. :)
A fiad milyen fincsiket készíthet!
Hát szerintem is néhol a "nevet "kell megfizetni . Azért nem mindenre igaz!

Jucus 2015. március 21. 21:27  

Hú, az a szalakálés, imádom!
Azok a kajcsik...mmm!...ínycsiklandóak!
Ezt a laktóz-dolgot fogom mondani Anyunak is, valami ilyesmi problémája lehet neki is. Köszi!
A kis hímzésed is gyönyörű!
Nekem az a málna a fejléceden...én azért nyúlkálnék! :o)