Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2015. október 24., szombat

55 cm hosszú a kép



Elnéztem a méretet. Lemaradt a bal széléről pár kerítésléc és kihagytam egy jelmezes fiút. Kierőszakolhattam volna a mintát a vászonra, de akkor hogy teszem keretbe? 60 centire lett volna szükségem, megálltam 55-nél.A fa ágai is kisebbek lesznek, nem látom nagy problémának, de azért bántott. Szerintem gondom lesz a magassággal is. Ah!
Amúgy tetszik.


Egy csomó diót törtem és elkészítettem az első beiglit. A diósba narancshéjat reszeltem, fahajat, mazsolát. A mákba citromhéjat, hihetetlen jó illat terjengett tegnap a konyhában. Enyhén megérintett egy karácsonyi hangulat.


Nálunk a piacon lehet kapni apróléknak nevezett comb nélküli kacsát 598 Ft-ért kilóját. Remek! A szárnya, háta és a melle nekünk kettőnknek bőven elég. Pároltam egy órán keresztül és alá vágtam a héj nélküli narancsot. Teljesen felesleges volt, mert nem csináltam a pecsenyeléből és a narancsból mártást, erre előbb kellett volna gondolnom, ugyanis a párolt káposztáról nem akartam lemondani:


Nyami!
Ma meg ez vitte el a délelőttöt. Délután elmentem vásárolni és a Müllerben ámulok a sok szép csomagolású édességeken :


Gyűjtögetem a Mikulás csokikat és magam is is megleptem narancsos-fahéjas mécsessel. Már meg is gyújtottam.

6 megjegyzés:

Palkó 2015. október 24. 19:30  

No, ez az igazi méreg, nem az arzén... :( Ahogy ismerlek, tuti jól megoldod, észre sem fogjuk venni, hogy megkurtítottad a mintát :)
A kacsacombodat megkívántam... :)

Rita 2015. október 24. 19:32  

Nyugi, nem lehet észrevenni, hogy lehagytál egy kicsit a képből. (Én is sokszor elszámolom a mintákat, sajnos.)

Tetszik a mell nélküli aprólék mint kifejezés...

Nekem még abszolút nincs karácsonyi hangulatom.

Anette kincsei 2015. október 24. 21:54  

Haaat igen, neha rogtonozni kell, en is voltam mar ugy, hogy elszamoltam magam. De te igazan kreativ vagy, jol meg szoktad oldani, en rendszerint felreteszem ilyenkor, aztan ha jon az ihlet eloveszem....vagy nem... ;-)
Nagyon gusztusos dios, makos kalacsod!!! De neeeeee, meg nem akarok karacsonyt!

Tüzes Beáta 2015. október 24. 22:02  

Most még én sem akarok karácsonyt, de megvettem a nappaliba is a festéket és felújítás után már rakom fel az izzósorokat. Óraátállítás után, november közepétől szeretem ha színes fényektől vidám a lakás.

Le trame della Galaverna 2015. október 25. 12:51  

Wow grandi avanzamenti
Bellissimo

CathlenKata 2015. október 25. 15:03  

Jó nagy a minta, de nem lesz feltűnő, ha egy-egy részt lehagysz.
A comb nélküli kacsasült nagyon íny csiklandó :-) Nem beszélve a bejgliről.