Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2016. szeptember 17., szombat

Nagymama szakácskönyvéből


Azt tudtam, hogy ma bevásárolok hétvégére, de mit vegyek, mit készítsek?  Eszembe jutottak a tokányfélék. Mert van Erdélyi tokány, Gombás- és Debreceni tokány, Savanyú vetrece és másfélék. Alapvetően ugyanúgy készülnek, de én kihagytam a paradicsompürét, mert a mi kedvencünk a borral felöntött és avval párolt gomba és hús, a végén jó adag tejföllel összeforralva. Ha a szakácskönyv a kezembe kerül több receptet is elolvasok és ízlésemhez alakítom. Pl. a borhoz inkább paradicsompürét ajánl, a Savanyú vetrecéhez ecet vagy citromlé is kell, ha meg tejföl, akkor nincs benne bor, amitől pedig érdekes és nagyon finom lesz a pecsenyelé. Szóval variáltam egy saját tokányt. Alapja mindnek a füstölt szalonnán pirított hagyma és zöldpaprika. A kisült szalonnát kivettem és a végén a kész étel tetejére szórtam:



Sok őszibaracklekvár készült az idén és először használtam piskótatekercs töltéséhez. Ehhez viszont vanília öntetet gondoltam, mert szerintem a csoki elvitte volna az ízeket. A férjemnek ízlett, a fiamnak nem.
Vaníliazuhatag:





Elszámoltam a vásznat, éppen ki fog férni. Eddig 44 cm magas, de nagyon csini!


A második zöld fonalamból ennyi van. Talán elég lesz. Ebből a színből már a második motring fogy el, a másik két zöldből szintén egy-egy. Ez is mutatja mekkora meló.
A képen látható kiskacsát az úton találtam. Hazahoztam. Cuki!

9 megjegyzés:

Vera 2016. szeptember 17. 19:51  

Mondhatsz akármit...ez a hímzés gyönyörű...
Süti is finom lehet...

JuciKa 2016. szeptember 17. 22:08  

Eszméletlenül gyorsan haladsz, valóban nagyon szép kép lesz belőle. Egyszer már számoltam el én is a vásznat. :(

MJ 2016. szeptember 17. 22:10  

Hmmm! Jól néz ki! És nagyon finom is! :)

Tüzes Beáta 2016. szeptember 17. 22:29  

A tokányfélék valóban ízletesek. Különleges étel, bár könnhyű elkészíteni.

Palkó 2016. szeptember 18. 6:47  

Ínycsiklandó bejegyzés... így hajnaltájt különösen éhes tudok lenni :)
A hímzésed nagyon-nagyon szép!

A kiskacsa: tavaly augusztusban volt egy kacsaúsztató verseny a dunán, valami jótékonysági akció keretében... pont ilyen kiskacsákat árultak hozzá... lehet, ez egy éve úszkált valahol... :)

Fáni 2016. szeptember 18. 8:46  

Nagyon gyorsan haladsz a hímzéssel. Én is jártam már így, hogy éppen, hogy kifért a hímzés.
A tokány ínycsiklandózó

CathlenKata 2016. szeptember 18. 10:50  

A fád nagyon szép lesz! Jó aprólékos munka, neked meg angyali türelmed van hozzá az biztos!
A tokány nagyon guszta, kár, hogy nálam tiltólistás:-(
(Ahogy a süti is, pedig biztos nagyon fincsi lett!)

Névtelen,  2016. szeptember 18. 19:49  

Gyönyörű ez a kép. Gyorsan haladsz vele.

Az ebéd pedig nagyon guszta!

Lia

Rita 2016. szeptember 20. 21:21  

Nyami-nyami!

OLYAN SZÉP EZ A KÉP!