Rendszeres olvasókhttps://kertelgetes.blogspot.com/2024/02/isten-veled-februar.html#comment-form

Munkáim
tuzes.beata@gmail.com

2016. november 5., szombat

Kis dolgok, de örömet okoznak


Minden évben megveszem a nők lapja adventi különkiadását. Idén még nem láttam, de egyik bevásárlás során eszembe jutott egy  ott leírt sütirecept. A gesztenyemassza árán ájuldoztam ( meg minden árán, mert az élet nem olyan idilli, mint amelyik részletét merítjük mi kézimunkázók, mert arról csak szépet lehet írni), szóval most befejezem ezt a hosszú mondatot....Pont. Kerestem a gesztenyés, meggyes sütireceptet és mást találtam ami felkeltette az érdeklődésem. Mellesleg most már kis jelzőket tettem az újságokba, hogy hamarabb megtaláljam ami már bevált.



Nekem ez azért tetszett meg, mert a torta tésztája könnyen elkészíthető, narancslekvárom még van, bár az utolsót használtam fel és a tetején a tejszínes-csokis bevonó nekem új, még nem készítettem. Azt tudtam, hogy a csoki és a narancs jó párosítás. A tejszínt és a csokit mikróban hevítettem, hogy össze tudjam keverni, de akkor még híg volt. Betettem a hűtőbe és fél  óra múlva habosra vertem robotgéppel. Szándákosan kentem ilyen formára. Szuper finom! Más esetben is fogom használni. A tészta is remek. A receptre kattintva jól olvasható. Próbáljátok ki, ha van kedvetek.



Vannak szerelem mintáim. Kérdés, hogy találok-e megfelelő hozzávalókat? Azt hittem a hobbi boltban lesz aranytallér. Ott nincs. A méteráruban néztem körül tegnap, mert a környéken volt dolgom és lőn! 15 Ft darabja. Vettem 50-et, nekem a mintához 35 kell, de más díszítéséhez is jó lesz. Ennek a korongnak a mérete lehet hogy nagy, még nem tudom és azt sem ellenőriztem le, hogy az orosz minta fonalait hogyan tudom átváltani DMC-re. Még mindig kérdéses, hogy elkészítem. Látszatra nem szívesen válogatok fonalat, az nagyon becsapós!


Tavaly vettem rózsaszín izzósort. Idén vettem rózsaszín szalagot szintén a méteráruban. 10 méter 450 Ft. Csak ott vegyetek, a legolcsóbb! A szobámban a fám ilyen színű lesz. Meg hasonló, mert sok árnyalata van a rózsaszínnek.


Annyira szép a házikó!

7 megjegyzés:

Rita 2016. november 5. 21:40  

A csokis tejszínhab tényleg nagyon finom, már én is csináltam. A naracs-csoki párosítás is a kedvencem!
(Tudom, lógok még neked egy recepttel, ami késik, ...)

Ja, amúgy távfűtésünk van. A házunk 120 éves, huzatos (de nem penészedik): Mi Papivonattal jól felöltözünk, a vendégeink is mindig vastag pulcsiban jönnek, ha tél van (nekünk ez kicsit azért furcsa, mert mi nem fázunk ANNYIRA), a gyerekek bírják a legjobban, ők ehhez vannak szokva kicsi koruktól. Amikor panelban laktunk, pólóban járkáltunk bent egész évben.

Fáni 2016. november 6. 7:45  

Mindig kedvet kapok Tőled a finomságokhoz, csak az a baj, nem vagyok egy cukrásztündér, na meg mivel egyedül élek, ritkán sütök, inkább akkor amikor haza jön a család. Így csak a sóvárgás marad.:(

Anik 2016. november 6. 9:14  

A neten olvastam, hogy nov.9.-én jelenik meg az idei Nők Lapja Advent ;)

erdoseva55 2016. november 7. 14:54  

Én is meg szoktam vásárolni ezeket az újságokat, épp a minap selejteztem ki a már majd 10 éveseket! :)
Érdekes és szép ez a kézimunka. Én legtöbbször készletben veszek meg mindent, horror áron, mert nálunk nincs semmilyen bolt, mindig utazgatni kell a fonalért, stb, és mire összeszedem őket, lemegy a nap!
A házikód csodaszép valóban.
Mikor állítod fel a fádat? megmutatod majd ugye?

Tüzes Beáta 2016. november 7. 15:31  

Anik: köszönöm.
Éva a kisebb fákat már december elején. A lakásdíszeket már novemberben elkezdem, de idén olyan szép az őszi idő, hogy csúszik a terv. Még korainak tartom.

Névtelen,  2016. november 7. 16:30  

Gyorsan haladsz ezzel a gyönyörű mintával.

Az a kép is nagyon szép, amit kinéztél magadnak. Mindenképpen meg kellene csinálnod.

Lia

Palkó 2016. november 9. 19:31  

Anyukám is, húgom is nagy Nőklapja rajongó - a különkiadásokat is veszik :) - így én náluk szoktam átlapozni. Az ilyen különlegességekbe én sem merek belevágni (maradok az egyszerű kevert sütiknél), de amikor Nálad látom a csodákat, mindig összefut a nyál a számban :)
A madaras hímzés nagyon szépen alakul, a másik is csodás lesz - ismerlek már, addig nem nyugszol, míg minden hozzávalót össze nem szedsz és alkotsz egy újabb csodaszépet :)
Idén én is szeretnék mindenféle karácsony dekorációt a lakásban, végül is ez lesz az első itteni karácsonyom :)